خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۸۶۳

ایران و آلمان کارگاه فنی و حرفه ای مشترک برگزار می کنند

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با برنارد شوته، معاون وزیر آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان برای برگزاری یک کارگاه آموزشی توافق نامه همکاری امضا کردند.به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک هیئت آلمانی به ریاست معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان در محل سازمان فنی و حرفه

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با برنارد شوته، معاون وزیر آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان برای برگزاری یک کارگاه آموزشی توافق نامه همکاری امضا کردند.
به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک هیئت آلمانی به ریاست معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان در محل سازمان فنی و حرفه ای کشور با رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدیران این سازمان دیدار و برای امضای توافق نامه همکاری گفت وگو کردند.
طبق این توافق نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان با همکاری یکدیگر یک کارگاه آموزشی برگزار می کنند.
بر اساس این چارچوب همکاری ، اداره آموزش فنی و حرفه ای آلمان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران از طرف وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، یک کارگاه آموزشی در آذر ماه سال جاری در تهران سازماندهی می کنند.
هدف از این کارگاه تقویت درک متقابل از نظام آموزش فنی و حرفه ای ایران و آلمان است و مقرر شده یک تور مطالعاتی توسط اداره آموزش فنی و حرفه ای درآلمان برای پیگیری نتایج حاصل از کارگاه فوق الذکر سازماندهی شود .
سازگار نژاد در این نشست با اشاره به همکاری های خوب بین ایران و آلمان در سال های گذشته نسبت به ادامه همکاری ها در آینده ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در دوره جدید روابط هم با انتقال تکنولوژی و آموزش تجربیات ، فعالیت های آموزشی خوبی با یکدیگر داشته باشیم .
وی بر لزوم ایجاد این کارگاه آموزشی تاکید کرد و افزود: ما می خواهیم این کارگاه آموزشی در مسیر غنی سازی تجربیات قبلی ما باشد و صورت اختصاصی در راستای ماموریت ها و چشم انداز های سازمان فنی و حرفه ای فعالیت کند چرا که پیش بینی می شود سطح روابط اقتصادی ایران و آلمان به 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
معاون وزیر آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از روند همکاری ها با سازمان فنی و حرفه ای، هدف از سفر به ایران را آشنایی با تمام سطوح آموزشی ایران دانست و گفت: قصد داریم مطالعات خود را در مورد نظام آموزشی ایران تعمیق ببخشیم.
وی بر هدفمند بودن فعالیت ها تاکید کرد و افزود: هدف این ورک شاپ باید توسعه روابط مبتنی بر تجربیات گذشته و با نگاه به آینده باشد .
برنارد شوته افزود: ما برای سال 2025 اهداف مشخصی را برای خود تعیین کرده ایم و امیدواریم فرصت همکاری با ایران زمینه دستیابی به برخی از این اهداف را برای ما مهیا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.