کد مطلب: ۸۹۴۲۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با پول کامیون ایران‌خودرو دیزل چه کامیون‌هایی در اروپا می‌توان خرید؟/ کامیون جنگ جهانی دوم گران‌تر از ولوو FH۵۴۰! + اینفوگرافیک

با پول کامیون ایران‌خودرو دیزل چه کامیون‌هایی در اروپا می‌توان خرید؟/ کامیون جنگ جهانی دوم گران‌تر از ولوو FH540! + اینفوگرافیک

بازار خودروهای سنگین ایران شرایط تقریباً مشابهی با بازار خودروهای سواری دارد. یکی از معروف‌ترین و البته پرفروش‌ترین کامیون‌های باری بنز 1924 است که توسط ایران خودرو دیزل به تولید می‌رسد. اما با قیمت این کامیون، چه کشنده‌هایی در کشورهای اروپایی می‌توان خرید؟

به گزارش تجارت‌نیوز، خودروهای سبک وارداتی تحت تأثیر تعرفه‌های گمرکی بالا و مالیات‌های سنگین، چندین برابر قیمت جهانی خود در بازار ایران به فروش می‌رسند. بازار کشنده‌های سنگین باری نیز وضعیت به نسبت مشابهی با قیمت‌گذاری خودروهای سواری دارد؛ اما میزان مالیات و تعرفه‌های گمرکی آن‌ها پایین‌تر است.

کامیون کمپرسی بنز 1924 ملاک مقایسه بازار ایران و اروپا می‌تواند باشد که توسط ایران خودرو دیزل به تولید می‌رسد. این خودرو با پیشرانه دیزل خود می‌تواند حداکثر 280 اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پیشرانه فوق با گیربکس 7 سرعته دستی قدرت تولید شده را به محور عقب منتقل می‌کند.

بنز 1924 از کامیون‌های سری L این شرکت محسوب می‌شود که در ایران با نام بنز مایلر شناخته می‌شود و برای اولین بار در سال 1959 به تولید رسید؛ اما به دلیل استقبال فراوان تا سال 1995 روی خطوط تولید باقی ماند. شرکت ایران خودرو دیزل با انجام برخی تغییرات روی خودرو، توانست آن را به استاندارد یورو چهار ارتقا دهد و هنوز هم در سایت ایران خودرو دیزل به تولید برساند.

کشنده جنگ جهانی دوم هم‌قیمت بنز 2022

برای مقایسه آسان قیمت‌ها، کشنده بنز کمپرسی 1924 صفر کیلومتر داخل ایران در نظر گرفته شده است که در بازار حدود سه میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت اتاق پشت این کامیون‌ها در محاسبه فوق لحاظ نشده که بر حسب جنس آن از حدود 80 میلیون تا 200 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

هرچند در اینفوگرافیک بالا، کامیون‌های بازار اروپا به صورت دست دوم و بعضاً با کارکردهای بالا ذکر شده است؛ اما این نوع خودروها به دلیل کاربری متفاوت، معمولاً عمر بالاتری هم نسبت به خودروهای سواری دارند. از سوی دیگر، برخی از این کشنده‌ها در بازار ایران نیز حضور دارند که در برخی مواقع با قیمت‌های بالاتر از 10 میلیارد تومان (200 هزار دلار) خرید و فروش می‌شوند.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ئ

    مابه اتفاوت تو جیب کیست اینطوری تیتر بزن
    مردم میدانند خودشما هم میدانی

  • ناشناس

    آیا می تواند تفاوت نگرش و بینش یک اروپایی را با یک ایرانی مقایسه کنید؟ پس فقط به کالاها گیر ندهید