کد مطلب: ۸۹۴۶۴۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

فردا ۵۱۱؛ سدان اقتصادی فرداموتورز دوباره به خط تولید بازمی‌گردد؟

فردا 511؛ سدان اقتصادی فرداموتورز دوباره به خط تولید بازمی‌گردد؟

فردا 511 یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای مونتاژی بازار بود که از سال 1400 روی خط تولید فرداموتورز قرار گرفت؛ اما پس از یک سال به دلایل نامعلوم، تولید این خودرو متوقف شد. حال پس از وقفه یک‌ساله، این شرکت قصد دارد سدان اقتصادی خود را دوباره به تولید برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فردا 511 خودروی اقتصادی شرکت فردا موتورز به شمار می‌رود که برای اولین بار در سال 1400 و پس از دو محصول SX5 و SX6 این شرکت عرضه شد. FMC 511 که در چین با نام چانگان آلسوین شناخته می‌شود، یک سدان کامپکت اقتصادی است که در زمان عرضه برای رقابت با جک J4 کرمان موتور عرضه شده بود.

شرکت فردا موتورز قصد دارد پس از وقفه یک‌ساله، فردا 511 را برای بار دوم وارد چرخه تولید کند. چنانکه اخیراً اطلاعیه فروش آن با اقساط 24 ماهه منتشر شد.

مشخصات فنی

فردا 511 به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند حداکثر 106 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولید شده به کمک گیربکس پنج سرعته DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این سدان اقتصادی با توجه به وزن خالص 1115 کیلوگرمی که دارد، به صورت ترکیبی 6.4 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. استاندارد آلایندگی پیشرانه یورو 5 بوده و با توجه به اینکه از تکنولوژی توربوشارژ و پاشش مستقیم (GDI) استفاده نمی‌کند، حساسیت پایین‌تری نسبت به بنزین بی‌کیفیت موجود در بازار ایران دارد.

طراحی ظاهری

همانطور که اشاره شد، FMC 511 فردا موتورز در رده سدان‌های کامپکت دسته‌بندی می‌شود که 4390 میلی‌متر طول، 1725 میلی‌متر عرض و 1490 میلی‌متر ارتفاع دارد.

طراحی این خودرو به سال 2018 باز می‌گردد و با توجه به اینکه با چندان جدید نبوده و در رده اقتصادی طبقه‌بندی می‌شود، نمی‌توان انتظار چندان بالایی از ظاهر این خودرو داشت.

قسمت جلوی فردا 511 به دلیل فرم قرارگیری چراغ‌ها و خطوط روی بدنه و سپر، از ظاهر اسپرت‌تری نسبت به رقیب خود، یعنی جک J4 کرمان موتور بهره می‌برد جلوپنجره نسبتاٌ بزرگ با خطوط افقی کروم و دی‌لایت بخش پایین سپر نیز در این قسمت جلب توجه می‌کند.

بخش جانبی خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد و رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی آن، توانسته به زیبایی خودرو کمک کند.

قسمت پشتی فردا 511 شاید یادآور خودروهای ژاپنی و کره‌ای همچون تویوتا کرولای جدید باشد؛ اما به طور کلی از طراحی بسیار ساده‌ای بهره می‌برد.

پشت فردا 511

طراحی داخلی

با توجه به طراحی ظاهری نه‌چندان به روز خودرو نباید انتظار داشت که با ورود به داخل فردا 511 با کابین به روز و جدیدی روبه رو شد. طراحی داشبورد و دکمه‌های روی آن بسیار ساده و قدیمی بوده و یک نمایشگر نه‌چندان باکیفیت 7 اینچی در وسط این داشبورد به چشم می‌خورد.

داخل فردا 511

دکمه استارت با اندازه نسبتاً بزرگ و نوار آبی رنگ اطراف آن در کنار دیگر دکمه‌های کنترلی روی داشبورد قرار دارد. همچنین پشت‌آمپر خودرو به صورت آنالوگ طراحی شده و برخلاف بسیاری از خودروهای مونتاژی بازار، دیجیتالی نیست.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

سدان FMC 511 فردا موتورز به دلیل قیمت اقتصادی که دارد، نباید امکانات و آپشن‌های عجیب و غریبی نیز داشته باشد.

فردا 511 دارای امکاناتی همچون کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو، کنترل پایداری، سانروف، دوربین دنده عقب، فرمان برقی و استارت دکمه‌ای است.

قیمت فردا 511

این خودرو برای اولین بار در سال 1400 وارد بازار شد و تا یک سال در بازار حضور داشت.

پیش از توقف تولید فردا 511، این خودرو با قیمت 489 میلیون تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسید که هم رده با جک J4 کرمان موتور بود. اما اکنون با توجه به افزایش نرخ درب کارخانه نسبت به سال گذشته، قیمت 790 میلیون تومان برای فروش قطعی آن در نظر گرفته شده است.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.