کد مطلب: ۸۹۵۴۹۴

وزیر صمت خبر داد:

رونمایی از ۸ خودروی برقی داخلی در سال آینده!/ تحویل ۴۰۰ دستگاه خودروی برقی مونتاژی به تاکسی‌رانی

رونمایی از 8 خودروی برقی داخلی در سال آینده!/ تحویل 400 دستگاه خودروی برقی مونتاژی به تاکسی‌رانی

شرکت کرمان موتور صبح امروز، 26 دی ماه 400 دستگاه خودروی برقی جک E50A را تحویل سازمان تاکسی‌رانی داد. این مراسم با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و مسئولامن سازمان تاکسی‌رانی برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت کرمان موتور به عنوان دومین شرکت در تأمین و ارائه خودروهای برقی به سازمان تاکسی‌رانی تهران، صبح امروز 26 دی 1402 تعداد 400 دستگاه تاکسی برقی را با نام جک E50A را تحویل این سازمان داد.

این مراسم با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، منوچهر منطقی، معاون حمل‌ونقل وزیر صمت، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، شادی مالکی، سرپرست نظارت بر تاکسی‌رانی تهران، مدیرعامل کرمان موتور و دیگر مقامات و مسئولان شهر تهران برگزار شد که هرکدام سخن‌رانی مختصری داشتند.

تردد 50 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران، در حاشیه تحویل خودروهای برقی گفت: سال 1396 تاکسی‌رانی را با 400 دستگاه خودروی فرسوده تحویل دادیم و اکنون مدیریت پیشین شهری آن را با 50 هزار خودروی فرسوده تحویل داد. شورای شهر نوسازی سالانه 5000 دستگاه تاکسی فرسوده را هدف‌گذاری کرده و آمار فرسودگی فعلی به دلیل کارکرد نامطلوب دوره قبلی است. هدف اصلی سازمان تاکسی‌رانی، پیگیری روند نوسازی ناوگان به صورت جدی است؛ اما علاوه‌بر آن، کار مهم دیگر برقی‌سازی تاکسی‌ها خواهد بود.

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، خاطرنشان کرد: سال آینده قرار است هشت دستگاه خودروی برقی داخلی رونمایی شود. تعرفه واردات خودروهای برقی به یک درصد کاهش پیدا کرده است که آن‌ها را از لحاظ قیمتی با خودروهای بنزینی هم‌رده رقابت‌پذیر می‌کند. کاهش تعرفه خودروهای برقی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و این کمک باعث می‌شود تا مشکلات محیط زیستی جامعه برطرف شود.

نیمی از بودجه شورای شهر صرف حمل‌ونقل عمومی شد!

از سوی دیگر علیرضا زاکانی، شهردار تهران اظهار کرد: حدود 66 درصد شهروندان تهران با خودروی شخصی تردد می‌کنند و تنها 34 درصد از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند که یک فاجعه محسوب می‌شود. اکنون مسیری انتخاب‌شده است که بتوان با همت دولت سیزدهم، ناوگان حمل‌ونقل عمومی را با اولویت کلان‌شهرها و به ویژه تهران، توسعه داد.

شهردار تهران ادامه داد: حدود دو سال گذشته که وارد شهرداری شدیم، تعداد اتوبوس‌های فعال تهران 880 دستگاه بود؛ البته در حال حاضر 2880 دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر تردد می‌کنند اما نیاز فعلی تهران بیش از 10 هزار دستگاه است. قرارداد واردات 2500 اتوبوس بسته شده و 2194 دستگاه اتوبوس نیز از بخش داخلی تأمین می‌شود که از مجموع آن‌ها، 2694 دستگاه اتوبوس برقی است.

وی تصریح کرد: مقرر شد 49 هزار دستگاه تاکسی برقی را خودروسازان خصوصی که توان تولید دارند، تحت مالکیت خود و مشروط بر نظارت تاکسی‌رانی، تحویل این سازمان دهند. شورای شهر تهران کمتر از نیمی از بودجه سال جاری خود را صرف حمل‌ونقل عمومی کرده و قرار است برای سال آینده نیز حدود 69 هزار میلیارد تومان بودجه به این موضوع اختصاص یابد. اما موضوع مهم در بحث واردات خودروهای برقی، پیوستگی وزارت نیرو و وزارت صمت در وهله اول و پیوستگی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان استاندارد و دیگر ارگان‌های دولتی با این وزارت‌خانه‌ها است.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.