کد مطلب: ۸۹۵۸۴۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اعتراض خریداران به خودروساز مونتاژی بالا گرفت/ گروکشی سرمایه مشتریان به سبک مکث موتور!

اعتراض خریداران به خودروساز مونتاژی بالا گرفت/ گروکشی سرمایه مشتریان به سبک مکث موتور!

افزایش نجومی قیمت خودرو درب کارخانه منجر به انصراف بسیاری از متقاضیان از طرح فروش شرکت مکث موتور شد. با این حال گویا این شرکت نه‌تنها انصراف مشتریانش را به‌سختی می‌پذیرد، بلکه در عودت پول آن‌ها نیز ماه‌ها تعلل می‌کند. نکته مهم‌تر آنکه مکث‌موتور بر خلاف قوانین موجود حاضر به پرداخت سود انصراف به مشتریانش نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت مکث موتور یکی از مونتاژکاران نسبتاً تازه‌کار بخش خصوصی است که از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی ماموت به حساب می‌آید و از سال 1399 در صنعت خودروسازی فعالیت دارد. این شرکت در حال حاضر سه محصول کلوت دنده دستی، اتوماتیک و مکث تیارا را در کنار محصولات وارداتی ونوسیا در بازار عرضه می‌کند.

گرچه این مونتاژکار خودروهای چینی پشتیبانی از مشتریانش را یکی از نقاط قوت خود معرفی می‌کند، اما به نظر می‌رسد مکث موتور هم در همان مسیری قرار گرفته که پیش از این رقبایش آن را پیموده‌اند و منجر به نارضایتی ایرانیان از صنعت خودروسازی شده‌اند.

تأخیر 3.5 ماهه در عودت پول مشتریان انصرافی!

بر اساس اصلاحیه ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده که در سال 1395 تصویب شد، در صورتی‌که خریداران خودرو یک ماه پس از عقد قرارداد از خرید خود منصرف شوند، خودروسازان و واردکنندگان ملزم به پرداخت سود انصراف بر مبنای وجوه واریزی آنها خواهند بود.

این در حالی است که طبق قرارداد ارسال‌شده به تجارت‌نیوز از سوی یکی از مشتریان مکث موتور، این شرکت هیچ‌گونه سودی بابت انصراف به خریدار پرداخت نکرده است. طبق توضیحات این  متقاضی خودرو، در پی افزایش قیمت نسبتاً شدید خودروها از درب کارخانه که ابتدای سال جاری صورت گرفت، بسیاری از متقاضیان خودرو تصمیم به انصراف از خرید خود گرفتند.

قرارداد مکث موتور

باید در نظر داشت که زمان واریز وجه این مشتری مربوط به 20 اسفند سال 1401 و زمان ثبت انصراف، مربوط به 9 مرداد 1402 است. این مشتری طی دو مرحله و با فاصله 14 روز و 3.5 ماه موفق به دریافت اصل پول خود شد که می‌توان گفت بیش از هشت ماه از زمان ثبت‌نام به طول انجامید و بدون حتی یک درصد سود، توانست اصل پول خود را دریافت کند.

البته گلایه مشتری تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود و ادعا می‌کند که علی‌رغم مراجعه چندین باره وی به نمایندگی جهت انصراف از خرید، حداقل یک ماه طول کشید تا نمایندگی درخواست انصراف او را به ثبت برساند.

نکته عجیب‌تر آن‌که این مشتری تنها فرد مبتلا به مشکل فوق نیست و برخی دیگر از افرادی که در شهریور ماه انصراف دادند، هنوز موفق به دریافت بخش دوم طلب خود نشده‌اند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت مکث موتور، فعلاً به جایی نرسیده و این شرکت اعلام می‌کند که مشتریان می‌توانند جهت پیگیری، فهرستی از اسامی افراد شاکی را به خودروساز ارائه کنند تا مکث موتور پیگیری‌های لازم را انجام دهد؛ درحالی که خریداران می‌گویند بارها چنین فهرستی به شرکت ارائه شده و هیچ نتیجه‌ای تاکنون حاصل نشده است. گویا مکث موتور به این روش صرفاً به دنبال خریدن وقت است. 

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.