کد مطلب: ۸۹۷۷۲۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رونمایی از ۳ خودروی ژاپنی در نمایشگاه خودرو تهران/ نیسان با محصولات جدید به ایران می‌آید؟

بازگشت نیسان، غول خودروسازی ژاپن به ایران

رونمایی از 3 خودروی ژاپنی در نمایشگاه خودرو تهران/ نیسان با محصولات جدید به ایران می‌آید؟

بازدیدکنندگان پنجمین نمایشگاه خودرو علاوه‌بر خودروهای چینی شاهد محصولاتی از برندهای دیگری چون نیسان بودند. ۳ خودروی ژاپنی نمایش داده شده چه مشخصاتی داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پنجمین دوره نمایشگاه خودرو شهر آفتاب که ماه گذشته برگزار شد، یک تفاوت اساسی با نمایشگاه‌های خودرویی چند سال اخیر داشت؛ نمایش خودروهای غیرچینی از جمله سه خودروی ژاپنی.

 ورود خودروهای غیرچینی سرانجام پس از حدود پنج سال ممنوعیت، آزاد شده است. حالا نامی خودرو یکی از شرکت‌های واردکننده‌ای محسوب می‌شود که قصد دارد با واردات خودروهای با کیفیت ژاپنی از برند نیسان، انحصار محصولات چینی را در بازار بشکند. این شرکت نیز در نمایشگاه حضور داشت.

توان رقابتی محصولات نیسان با خودروهای چینی هم‌رده

بدون شک بزرگ‌ترین سد واردات خودروی غیرچینی را می‌توان سقف واردات 20 هزار یورویی برای خودروهای بنزینی دانست؛ چراکه زیر این بازه قیمتی، تنها همین خودروهای چینی موجود در بازار توان رقابت از لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی را دارند.

بنابراین حتی در صورتی که شرکت واردکننده بتواند برای مثال انواع خودروی ژاپنی را در این بازه قیمتی وارد کشور کند، معمولا از مشخصات فنی و امکانات قابل قبولی نسبت به محصولات چینی برخوردار نیستند و در نتیجه از ارزش خرید پایین‌تری هم برخوردارنو. اما آیا نیسان‌های وارداتی نامی خودرو همانند دیگر خودروهای غیرچینی ارزش خرید پایینی دارد؟

سه خودروی ژاپنی سیلفی، کیکس و ایکس‌تریل خودروهایی از برند نیسان به شمار می‌رود که نامی خودرو چند ماه گذشته از آن‌ها رونمایی کرد و در این دوره از نمایشگاه خودرو برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داد.

معرفی اجمالی ۳ خودروی ژاپنی

نیسان سیلفی (Sylphy)، سدان وارداتی این شرکت یکی از سه خودروی ژاپنی محسوب می‌شود که شرکت واردکننده قصد دارد نسخه هیبریدی آن را وارد بازار ایران کند. البته که این نسخه به دلیل امکانات بیشتر، قیمت جهانی بالاتری هم دارد و معلوم نیست که نامی خودرو چگونه می‌خواهد واردات آن را انجام دهد.

نیسان سیلفی نامی خودرو

این نسخه از یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که تنها وظیفه شارژ باتری موتور برقی را دارد و با کمک موتور الکتریکی می‌تواند حداکثر 136 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل کند. ترکیب پیشرانه کم حجم بنزینی با یک موتور برقی می‌تواند مصرف بنزین این خودروی ژاپنی را به رقم 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند.

کروزکنترل تطبیقی، حالت رانندگی اکو، وایرلس شارژ گوشی، سانروف، سیستم هشدار خستگی راننده، هشدار برخورد از جلو و عقب، کنترل پایداری، کنترل لغزش، کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری و سیستم هوشمند کمکی راننده از جمله امکانات این خودروی ژاپنی است.

نیسان کیکس (Kicks) یک کراس‌اوور کامپکت بوده که به دلیل تنوع نسبتا بالای این دسته از خودروها در بازار ایران، راه دشواری برای رقابت دارد. خودروی ژاپنی کیکس به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به کمک گیربکس CVT با شش دنده مصنوعی، انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو انجام می‌دهد.

نیسان کیکس نامی خودرو

کروزکنترل، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، سنسور هشدار عابر پیاده، حالت رانندگی اکو و اسپرت، کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل پایداری و لغزش خودرو، کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سانروف و ورود و استارت بدون کلید از جمله امکانات ایمنی و رفاهی نیسان کیکس به شمار می‌رود.

نیسان ایکس‌تریل (X-Trail) را می‌توان غول مرحله‌آخر نامی خودرو دانست. چرا که این خودروی ژاپنی به یک موتور چهار سیلندر 2500 سی‌سی تنفس طبیعی با تکنولوژی GDI مجهز شده است و می‌تواند حداکثر 181 اسب‌بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. این پیشرانه از طریق گیربکس CVT قدرت تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

نیسان ایکس تریل نامی خودرو

کروزکنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری اتوماتیک، پنج حالت رانندگی مختلف، کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل پایداری و لغزش خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، وایرلس شارژ، سقف سانروف و پانورامیک، هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم هوشمند کمکی راننده، ورود و استارت بدون کلید و استارت از روی ریموت تنها بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی این خودروی ژاپنی است.

اما در نهایت با توجه به محدودیت ورود خودروهای با حجم موتور بالا و گران‌قیمت، بعید به نظر می‌رسد که نامی خودرو بتواند این سه خودروی ژاپنی را وارد ایران کرده و در بازار کشور عرضه کند. اما آن‌طور که این شرکت اعلام می‌کند، ثبت سفارش 1500 محصول نیسان انجام شده است و باید در ماه‌های آینده منتظر ورود این سه خودروی ژاپنی به کشور بود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.