کد مطلب: ۹۰۰۲۵۰

اپل بیش از ۱۰ میلیارد دلار روی پروژه شکست‌خورده خودرو خود هزینه کرده است

اپل بیش از 10 میلیارد دلار روی پروژه شکست‌خورده خودرو خود هزینه کرده است

طبق این گزارش، دلیل شکست پروژه اپل ناتوانی این شرکت در توسعه نرم‌افزار و الگوریتم‌های مربوط به رانندگی خودران بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته، در گزارشی گفته شده بود پروژه خودرو اپل که این شرکت از بیش از یک دهه پیش مشغول به کار روی آن بود، ظاهرا لغو شده است. حالا نیویورک‌تایمز در گزارش جدیدی ادعا کرده که کوپرتینویی‌ها در دهه گذشته بیش از 10 میلیارد دلار برای پروژه لغوشده خود هزینه کرده‌اند.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، هزینه بیش از 10 میلیارد دلاری علاوه بر تحقیق‌و‌توسعه روی خودروی اپل، صرف هزاران مهندس اپل و کارشناس خودرویی شده است که روی این پروژه کار می‌کرده‌اند. همچنین ظاهرا برخی از کارمندان اپل از همان ابتدا اعتقاد داشته‌اند که پروژه جاه‌طلبانه اپل ممکن است در نهایت با شکست مواجه شود و به جای نام رمز «پروژه تایتان»، از این خودرو به‌عنوان «فاجعه تایتانیک» یاد می‌کرده‌اند.

تلاش‌های اپل برای توسعه خودرو خودران

اپل اولین بار در سال 2014 کار روی این پروژه را آغاز کرد و نزدیک به یک دهه مشغول به توسعه آن بود، تا اینکه اوایل این هفته آن را لغو کرد.

غول سازنده آیفون حتی زمان با انجام مذاکراتی با «ایلان ماسک»، به‌دنبال خرید شرکت خودروسازی تسلا بوده است، اما در نهایت به این نتیجه رسید که ساخت خودروی خود بسیار منطقی‌تر از تلاش برای خرید تسلا است. در سال 2014، ماسک گفته بود که با اپل مذاکره داشته است، هرچند در آن زمان گفته‌شده بود که این خرید «بسیار بعید» به نظر می‌رسد.

با این وجود، اپل هرگز نتوانست برای پروژه Apple Car یک رهبر مناسب پیدا کند. به گفته نیویورک تایمز، دلیل اصلی شکست پروژه اپل این بود که کوپرتینویی‌ها قادر به توسعه نرم‌افزار و الگوریتم‌های مربوط به رانندگی خودران نبوده‌اند.

اکنون بیش از 2000 کارمندی که مشغول به کار روی پروژه خودرو اپل بوده‌اند ظاهرا در حال سازماندهی مجدد هستند و در حالی که برخی از آن‌ها اخراج خواهند شد، برخی دیگر روی سایر پروژه‌های اپل از جمله هوش مصنوعی کار خواهند کرد. همچنین اپل از نکاتی که در طول توسعه خودرو خود آموخته است در توسعه دستگاه‌های دیگری مانند ایرپاد مجهز به هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.