خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۵۶۹

وزیر صمت:

پژو پارس به متقاضیان تحویل داده می‌شود

پژو پارس به متقاضیان تحویل داده می‌شود

وزیر صمت گفت: تلاش می‌کنیم متقاضیان ثبت‌نام کننده خودروی پژو پارس به خودروی مورد نظرشان برسند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس علی آبادی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فروش بهاره در بوستان ارم در خصوص وضعیت تولید پژو پارس اظهار داشت: تولیدات را براساس استاندارد انجام می دهیم. استانداردها هم شناور هستند و نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا استانداردها ارتقا می یابند. در صنعت خودرو نیز با توجه به توقعاتی که وجود دارد انتظار می رود که متناسب با رشد استانداردها در سطح بین المللی ما نیز استانداردها را ارتقا دهیم. 

وی افزود: وزارت صمت تلاش می کند که کیفیت و استاندارد را در خودرو بهبود دهد اما بعضا برخی از خودروها ممکن است در تطبیق استانداردها هنوز نمره مطلوب را دریافت نکرده باشند به همین دلیل مشکلاتی در تولید وجود دارد و تلاش می کنیم این مسائل را حل کنیم تا کسانی که ثبت نام کرده اند برای خرید پژو پارس به خودروی مورد نظرشان برسند. 

وی با بیان اینکه  مردم انشالله به تقاضای خود می رسند در خصوص پژو پارس می‌رسند، گفت: ما موظف هستیم همه جوانب را با هم در نظر بگیریم یک وجه قضیه کیفیت و یک وجه تولید است لذا تلاش می شود تا تولید مناسب و با کیفیت تحویل مردم شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: به مشکلات سامانه جامع تجارت نیز رسیدگی می شود.  

علی آبادی افزود: واردات خودرو در حال انجام است و تلاش می کنیم از حالت مرحله ای و پله ای به دائمی تبدیل شود. بخشی از نیاز مردم باید از واردات تامین شود حتی اگر ناترازی در سلیقه باشد نه کیفیت و تعداد این ناترازی باید رفع شود.

وی درباره واردات خودرو بیان داشت : بیش از ۶۰ هزار ثبت سفارش انجام شده و این عدد در حال رشد است البته چند روز پیش اعلام کردم که تاکنون ۶۶ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است. 

علی آبادی بیان داشت: تاکنون نیز بیش از ۲۲ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شده یا در حال تحویل به مردم است و یا  اینکه در حال پلاک گذاری است اما با این وجود عده ای به دنبال این هستند که بگویند خودرو وارد نمی شود تا خودرو را گران کنند. 

وی گفت: بازدید امروز از نمایشگاه بهاره، با هدف نظارت از نمایشگاه صورت گرفت ما تلاش کردیم در سال جاری شرایطی را فراهم کنیم که رضایت مردم و کسبه در این نمایشگاه‌ها فراهم شود

وزیر صمت با اشاره به راه‌اندازی فرایند خرید اعتباری بیان داشت: در گام اول تعدادی از فروشندگان مشارکت کرده اند و امیدواریم در گام های بعدی این مشارکت بیشتر شوند. 

وی افزود: میزان اعتبار فعلا ۲۰ میلیون تومان است و تلاش می کنیم این عدد را افزایش دهیم مردم نیز برای کسب اطلاعات در این مورد و دریافت این تسهیلات اعتباری می توانند به سایت عید تا عید مراجعه کنند. 

وزیر صمت افزود: حدود ۳۶۰ نمایشگاه در سطح کشور دایر می کنیم که تعداد غرفه ها در کل کشور بیش از ۳۰ هزار غرفه است اما در این نمایشگاه (بوستان ارم) تعداد غرفه ها حدود ۹۰۰ غرفه است. 

وزیر صمت بیان داشت: در این نمایشگاه‌ها نظارت حاکم است و مردم نیز برای ارائه گزارش تخلفات می‌توانند به سامانه 124 مراجع کنند. 

وی بیان داشت: ۳ هزار نفر از بازرسان اتاق های اصناف و بازرسان وزارت صمت بر این نمایشگاه ها نظارت دارند.

وی درباره عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه بهاره اظهار داشت: هماهنگی در این خصوص با وازارت جهاد انجام شده و در نمایشگاه‌ها ما نیز غرفه دارند تا این کالاها را عرضه کنند علاوه بر این در میادین شهرداری هم غرفه دارند و کالاها را از جمله گوشت و مرغ با قیمت مصوب عرضه می‌کنند. 

علی‌آبادی بیان داشت: تلاش می کنیم در این نمایشگاه‌ها لاستیک خودرو را نیز عرضه کنیم و مردم با قیمت مصوب می توانند آن را از نمایشگاه های بهاره خریداری کنند. 

وی افزود: شرایطی را فراهم‌ کرده ایم تا متقاضیان بتوانند ثبت نام خود را در سامانه در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند ضمن اینکه باید توجه داشت که تولید لاستیک وضعیت خوبی در کشور دارد و بهتر هم می‌شود. 

علی آبادی اظهار داشت: واردات لاستیک  بهبود یافته است و شرایط خوب است و کسری و ناترازی بازار جبران شده اما متاسفانه برخی سودجویان تلاش می کنند از التهاب بازار سود ببرند. 

وزیر صمت افزود: بازار لاستیک به لحاظ تولید و واردات پایدار است. از آنجا که لاستیک کالای مصرفی است و انبارشدنی نیست بنابراین مردم نباید بیش از نیاز  آن را تهیه کنند. 

وی در خصوص برگزاری اجلاس جهانی تجارت که به تازگی در  امارات برگزار شد، گفت: ما تلاش می کنیم عضو این سازمان شویم و در امارات در سطح وزا این اجلاس برگزار شد و ما هم تلاش کردیم پیام مردم ایران را در این اجلاس مطرح کنیم.

علی آبادی گفت: ۲۸ سال کشورهای استکباری از حضور ایران در سازمان توسعه تحارت جهانی ممانعت کرده‌اند و این در حالی است که ما تلاش می‌کنیم مطابق قواعد بین المللی تجارت کنیم و ممانعت ها نشان می دهد که آنها در کارشان صادق نیستد و خوشبختانه این پیام منتقل شد و در آنجا با ۱۵ وزیر نشست داشتم.

نمایشگاه‌های بهاره در تهران از امروز 15 اسفند آغاز به کار کرد و  تا 25 اسفند در فرهنگسرای اشراق، بوستان ارم، نمایشگاه شهرآفتاب، مصلی تهران و بوستان ولایت برپا است. 

ساعت کار نمایشگاه قبل از ماه مبارک رمضان از ساعت 10 تا 22 و در ماه مبارک رمضان نیز از ساعت 14 تا 23 خواهد بود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.