خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۲۷۱۷

افزایش درآمد «بی ام و» به دلیل فروش بالای مدل های برقی

افزایش درآمد «بی ام و» به دلیل فروش بالای مدل های برقی

درآمد بی‌ام‌و به دلیل فروش بالاتر مدل‌های خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۳ با ۹ درصد افزایش به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام بی‌ام‌و پس از اینکه این خودروساز لوکس آلمانی حاشیه سود اصلی خودرو در سال ۲۰۲۳ قبل از بهره و مالیات را ۹.۸ درصد گزارش کرد، ۲.۷ درصد کاهش یافت.

تحلیلگران جی‌پی مورگان اظهار کردند که هزینه‌های تحقیق‌و توسعه بالاتر، افزایش هزینه‌های تولید و سهم بالاتر خودروهای برقی بر حاشیه‌های بی‌ام‌و تاثیر گذاشته است.

هزینه تحقیق و توسعه بی‌ام‌و در سال گذشته با ۱۳.۸ درصد افزایش به ۷.۵ میلیارد یورو (۸.۲ میلیارد دلار) به بالاترین سطح خود رسید زیرا این شرکت بر برقی‌سازی و دیجیتالی‌سازی بیشتر وسایل نقلیه خود و رانندگی خودکار تمرکز کرد.

درآمد بی ام و به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید

درآمد گروه آن در سال ۲۰۲۳ با ۹ درصد افزایش به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید اما سود خالص سالانه این شرکت بیش از یک سوم کاهش یافت و به ۱۲ میلیارد یورو رسید.

طبق گزارش رویترز، بی‌ام‌و اعلام کرد که افزایش درآمد آن نیز به دلیل فروش بالاتر مدل‌های خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی بوده است. این شرکت در سال گذشته ۷۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ خودروهای برقی تحویل داد و به سهم ۱۵ درصدی از فروش گروهی دست یافت.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.