کد مطلب: ۹۰۵۴۴۹

خودرو برقی شیائومی SU۷ مکس، با ۴۰ ثانیه شارژ ۱۰ کیلومتر را طی می‌کند

خودرو برقی شیائومی SU7 مکس، با 40 ثانیه شارژ 10 کیلومتر را طی می‌کند

طبق این آزمایش، توان ورودی به خودرو در حدود 180 کیلو وات است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شیائومی به تازگی از اولین خودرو برقی خود با نام SU7 رونمایی کرد و این دستگاه از 28 مارس (9 فروردین‌ 1403) روانه بازار چین شده است. حالا یکی از کاربران، توان و سرعت شارژ نسخه SU7 مکس این خودرو را با ایستگاه سوپرشارژ هوآوی آزمایش کرده است که نتایج قابل‌توجهی به دست آمده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که توان ورودی به خودرو در حدود 180 کیلو وات است. در نتیجه این خودرو پس از تنها 30 تا 40 ثانیه شارژ، می‌تواند 10 کیلومتر مسافت را طی کند.

همچنین طبق اطلاعات موجود در صفحه کنترل خودرو، در مسافت 216 کیلومتری، زمان باقی‌مانده از شارژ خودرو 26 دقیقه بوده است. در این مرحله مصرف برق خودرو شیائومی 181 کیلووات و ولتاژ شارژ آن 753 ولت بوده است.

بر اساس برخی آزمایش‌های انجام‌شده دیگر، یک شارژر 600 کیلوواتی می‌تواند خودرو برقی شیائومی SU7 مکس را در 47 دقیقه تا 99 درصد شارژ کند، در حالی که حداکثر و متوسط قدرت شارژ آن به ترتیب حدود 276 کیلووات و 140 کیلووات بوده است.

خود شیائومی با انجام آزمایش‌هایی ادعا کرده که SU7 مکس می‌تواند پس از 5 دقیقه شارژ، مسافت 220 کیلومتری و پس از 15 دقیقه شارژ، مسافت 510 کیلومتری را طی کند. با این وجود، خودرو برقی شیائومی با هر 3 تا 4 ثانیه شارژ می‌تواند بین 1.7 تا 2.2 کیلومتر را طی کند که این میزان از آزمایش‌های انجام‌شده توسط کاربران با ایستگاه شارژ هواوی بیشتر است.

شیائومی همچنین اعلام کرده که خودروهای SU7 را با بیش از 2000 مدل مختلف ایستگاه شارژ از برندهای مختلف آزمایش کرده است. بنا به گزارش‌ها، غول فناوری چینی همچنین برای انجام تست‌های شارژ خودرو خود با موسسات شخص ثالث همکاری کرده است و با توجه به نتیجه، خودرو آن‌ها با اکثر گزینه‌های موجود سازگار است.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.