خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۲۸۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رونمایی از رولزرویس کولینان ۲۰۲۵/ لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان وارد بازار می‌شود

رونمایی از رولزرویس کولینان 2025/ لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان وارد بازار می‌شود

رولزرویس کولینان، تنها شاسی‌بلند شرکت رولزرویس، غول خودروسازی لوکس جهان است که طی چند هفته اخیر از جدیدترین نسخه آن رونمایی شد. کولینان برای اولین بار از سال 2018 وارد سبد محصولات رولزرویس شده و می‌توان گفت یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت نیز بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در دنیایی که تمامی خودروسازها به سمت تولید خودروهای برقی یا هیبریدی روی آورده‌اند، شرکت رولزرویس یکی از غول‌های خودروسازی انگلیسی از کولینان 2025 خود با پیشرانه 12 سیلندر رونمایی کرد. سری کولینان برای اولین بار از سال 2018 وارد بازار شد و نام آن از الماس سخت تراش‌خورده برگرفته شده است.

کولینان 2025 نسخه فیس‌لیفت سری پیش بوده و شرکت تولیدکننده آن را با پسوند || به فروش می‌رساند. معرفی شاسی‌بلند جدید رولزرویس به صورت کامل انجام نگرفته و مشخصات فنی این محصول لوکس انگلیسی منتشر نشده است.

مشخصات فنی

در بخش مشخصات فنی، آنچه مشخص شده استفاده از پیشرانه عظیم 12 سیلندر و 48 سوپاپ توئین توربو با حجم 6.7 لیتری است که روی نسخه قبلی نیز تعبیه شده بود. این پیشرانه با به‌روزرسانی‌هایی که روی آن انجام گرفته می‌تواند در نسخه Black Badge حداکثر 600 اسب‌ بخار قدرت و بیش از 850 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. گیربکس خودرو به صورت دقیق مشخص نشده، اما اگر قرار باشد همانند پیشرانه تغییر چندانی پیدا نکند، احتمالاً از گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که قدرت تولیدی را به هر دو محور جلو و عقب منتقل می‌کند.

مشخصات فنی رولزرویس کولینان 2025

قرار گرفتن پیشرانه هیولای بنزینی در یک محصول لوکس انگلیسی، آن هم زمانی که تمام شرکت‌های خودروسازی به سمت استفاده از موتورهای برقی حرکت می‌کنند و طبق قانون اتحادیه اروپا، خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2030 جمع خواهند شد، تنها یک معنی می‌تواند داشته باشد: موتور برقی به دلیل ایرادهایی که دارد، به بلوغ کافی برای استفاده در یک محصول لوکس نرسیده است.

طراحی ظاهری

به دلیل اینکه کولینان جدید یک فیس‌لیفت از نسخه قبلی محسوب می‌شود، تغییرات زیادی در بخش ظاهری‌اش نیز به چشم نمی‌خورد. در بخش جلو شاید مهم‌ترین تغییر رولزرویس کولینان 2025، مربوط به کشیدگی دی‌لایت‌ها تا قسمت‌های میانی سپر باشد. چراغ‌هایی در جلوپنجره استفاده شده که به گفته رولزرویس از نورپردازی آسمان‌خراش‌های کلان‌شهرها الهام گرفته شده است.

رولزرویس کولینان

در نمای جانبی خودرو نیز رینگ‌های طرح جدیدی به چشم می‌خورد که ابعاد آن بزرگ‌تر از نسخه قبلی است و اندازه 23 اینچی دارد.

نمای جانبی رولزرویس کولینان

اما نمای پشتی کمترین میزان تغییر را داشته و می‌توان گفت تنها گرافیک چراغ‌های آن در حد بسیار جزئی بهبود پیدا کرده است.

نمای پشتی رولزرویس کولینان

طراحی داخلی

رولزرویس کولینان 2025 همانند تمامی محصولات این خودروساز انگلیسی، یک قصر باشکوه به شمار می‌رود و این موضوع را می‌توان در لحظه اول ورود به کابین خودرو متوجه شد. طراحی داشبورد استفاده‌شده روی این خودرو تجلی اصالت، شکوه و نوآوری است. چراکه ساعت آنالوگ و مجسمه‌ای که در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته، غالباً در تمامی محصولات این شرکت دیده می‌شود که از اصالت کولینان خبر می‌دهد.

نمای داخلی رولزرویس کولینان

نکته عجیب اینکه برای تریم چرم استفاده شده در داخل کابین رولزرویس کولینان 2025 از 2.2 میلیون دوخت نخی به طول 17 کیلومتر استفاده شده است! در کنار این دوخت عجیب‌وغریب، روکش صندلی‌ها از 107 هزار سوراخ ریز به قطرهای 0.8 میلی‌متر و 1.2 میلی‌متر بهره می‌برد که می‌تواند تعریق سرنشینان را به راحتی برطرف کند.

نمای داخلی رولزرویس کولینان 2

قیمت رولزرویس کولینان 2025

در حال حاضر قیمت دقیق این شاسی‌بلند انگلیسی مشخص نشده است؛ اما به باور برخی از کارشناسان، رولزرویس کولینان 2025 احتمالاً با قیمت پایه 392 هزار دلار وارد بازار شود و در نسخه‌های فول (نسخه Black Badge) قیمت آن تا 454 هزار دلار هم بالا برود. بنابراین با نرخ فعلی دلار در بازار آزاد، قیمت جهانی نسل دوم از رولزرویس کولینان احتمالاً بین بازه 23 میلیارد تومان تا 27 میلیارد تومان قرار می‌گیرد.

این نرخ اگرچه برای یک خودرو بسیار بالاست، اما با مقایسه آن با خودروهای 30 میلیارد تومانی بازار ایران می‌توان متوجه شد ارزش خرید بسیار بالایی دارد. در حال حاضر نمونه‌های چند سال کارکرده لکسوس LX570 در بازار ایران با کف قیمتی 30 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.