فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۷۰۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی فعالیت شرکت فردا موتورز/ همکار ایران خودرو به دنبال همکاری با چینی‌ها

نقد و بررسی فعالیت شرکت فردا موتورز/ همکار ایران خودرو به دنبال همکاری با چینی‌ها

فردا موتورز یکی از خودروسازان تازه‌کار صنعت خودرو است که در ابتدا به عنوان یکی از همکاران ایران خودرو آغاز به کار کرد. این شرکت در حال حاضر به یکی از مونتاژکاران کشور تبدیل شده و سبد محصولات آن روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با سنگین شدن سایه تحریم‌ها روی صنعت خودروسازی ایران، اغلب شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور به تغییر کاربری و تولید خودرو در داخل کشور شدند. هرچند فردا موتورز با هدف واردات خودرو به کشور تاسیس نشده بود، اما در روند کوچ شرکت‌‌های داخلی به سوی مونتاژکاری قرار گرفت و همین موضوع باعث شد چند خودرو چینی به سبد محصولات خود اضافه کند.

تاریخچه فردا موتورز

خودروسازی فردا یکی از جدیدترین خودروسازان بخش خصوصی کشور به شمار می‌رود که در سال 1392 و با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار دستگاه تاسیس شد. در جریان برون‌سپاری ایران خودرو برای تولید برخی از محصولات خود همچون پژو پارس و سمند، همکاری فردا موتورز با خودروساز بزرگ داخلی آغاز شد. اما این همکاری چندان ادامه‌دار نبود و پس از حدود یک سال، خودروسازی فردا با عقد قرارداد با دانگ‌فنگ، سال 1398 آغاز به تولید کراس‌اوور SX6 در داخل کشور کرد.

البته آغاز مونتاژ SX6 پس از شکست پروژه مونتاژ ام‌جی RX5 انجام گرفت که همزمان با سنگین شدن سایه تحریم‌ها روی صنعت خودروسازی بود.

پس از گذشت دو سال، شرکت فردا موتورز در راستای افزایش سبد محصولات خود در سال 1400، دو محصول SX5 و T5 را با برند FMC وارد بازار کرد. در نهایت FMC M4 یا سوبا M4 از سال 1401 به عنوان یکی از لوکس‌ترین محصولات مونتاژی کشور، وارد بازار ایران شد.

این خودروساز اخیراً با افتتاح یک شوروم لوکس در شمال تهران از آغاز همکاری دوباره خود با ام‌جی خبر داد. ام‌جی یکی از شرکت‌های مطرح خودروساز چینی با اصالت انگلیسی است که در بدترین شرایط با شرکت‌های ایرانی قطع همکاری کرد و بسیاری از افراد، هنوز هم خاطرات تلخ ام‌جی را به یاد دارند.

خدمات پس از فروش نامناسب صدای مشتریان را درآورد

هرچند شرکت‌های نوپا در بخش خدمات پس از فروش دچار مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و نمی‌توان آنها را با خودروسازان سابقه‌دار چند ده‌ساله مقایسه کرد، اما تعداد شکایات مردمی و نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز از بی‌مسئولیتی بالای این خودروساز خصوصی کشور خبر می‌دهد.

یکی از کاربران از صدای زیاد باد در محصولات فردا موتورز و در سرعت‌های بالا گله می‌کند. او اعلام کرد پس از تماس چندین‌باره با پشتیبانی شرکت، موفق به ارتباط با کارشناسان خودروسازی فردا نشد و پس از مراجعه حضوری، پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی خودروساز دریافت نکرد.

یکی دیگر از مخاطبان تجارت‌نیوز در کامنتی ادعا می‌کند یک سال از تکمیل وجه خودرو ثبت‌نامی می‌گذرد، اما باز هم موفق به دریافت این خودرو نشده است. البته صحت این نظرات را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص کرد، اما با توجه به تعدد چنین نظراتی در مورد خودروسازی فردا، احتمالاً بسیاری از خریداران خاطره خوبی از این شرکت ندارند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.