فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۱۵۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تیگو ۷ پرومکس تمام چرخ محرک/ خودروی مهجور نمایشگاه شیراز

تیگو 7 پرومکس تمام چرخ محرک/ خودروی مهجور نمایشگاه شیراز

تیگو 7 پرومکس با چهار چرخ محرک، برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش عموم درآمد، اما یکی از مهجورترین‌های نمایشگاه بود و کمتر به آن پرداخته شد. برادر کوچک‌تر تیگو 8 پرومکس چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تیگو 7 پرومکس نسخه کوچک‌تری از کراس‌اوور تیگو 8 پرومکس به شمار می‌رود که سال گذشته شرکت مدیران خودرو برای اولین بار از آن رونمایی کرد. این خودرو دیفرانسیل جلو بود، اما مدیران خودرو قصد دارد که نسخه دو دیفرانسیل آن را هم در آینده نزدیک وارد بازار کند و بر همین اساس، در بیست‌ویکمین دوره از نمایشگاه خودرو شیراز برای اولین بار از آن رونمایی کرد.

در حال حاضر مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرو به صورت دقیق از سوی شرکت مونتاژکار، مشخص نشده است؛ اما احتمالاً با پیشرانه مشابه تیگو 7 پرومکس تک دیفرانسیل عرضه شود.

مشخصات فنی تیگو 7 پرومکس

تیگو 7 پرومکس جدید به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با تکنولوژی TGDI مجهز شده است که می‌تواند حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. پیشرانه این خودرو همان موتور استفاده شده در خودروهای تیگو 8 پرو و آریزو 6 جی‌تی بوده و قدرت تولیدی آن به کمک گیربکس هفت سرعته WDCT (دو کلاچه تر) به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. 

استفاده از سیستم تمام چرخ محرک یا AWD باعث می‌شود تا قابلیت آفرودی این کراس‌اوور بالاتر برود و شاید بتوان در مسیرهای کم‌شیب آفرودی از آن استفاده کرد. مصرف سوخت تیگو 8 پرومکس در نسخه تمام چرخ محرک از سوی شرکت سازنده، 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده که 0.8 لیتر بیشتر از نسخه تک دیفرانسیل است.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری، تیگو 7 پرومکس تغییرات چندانی نسبت به نسخه پرو تجربه نکرده است. بیشترین تغییر مربوط به قسمت جلوی خودرو بوده که طراحی چراغ‌های نسبتاً بزرگ در دو طرف پایینی سپر تغییر کرده و یک چراغ ال‌ای‌دی عمودی به جای آن دیده می‌شود. همچنین یک نوار کرومی دور جلوپنجره کار شده که تا بخش پایین چراغ‌ها نیز کشیده شده است.

در قسمت جانبی به جز نشان T قرمز رنگ زیر آیینه‌های جانبی، تغییرچندانی به چشم نمی‌خورد. حتی رینگ‌های خودرو از لحاظ طراحی و اندازه، تفاوتی با نسخه پرو ندارد و اندازه آن همانند نسخه پیشین، 18 اینچی است.

تیگو 7 پرومکس

قسمت پشتی خودرو نیز همانند بخش جانبی تفاوت چندانی با تیگو 7 پرو ندارد و به جز نشان «پرومکس» و «AWD» نمی‌توان تفاوت دیگری را متوجه شد.

تیگو 7 پرومکس 4513 میلی‌متر طول، 1862 میلی‌متر عرض و 1696 میلی‌متر ارتفاع بوده که 13 میلی‌متر طول و 20 میلی‌متر عرض بیشتری نسبت به نسخه پرو دارد؛ اما ارتفاع آن 20 میلی‌متر کوچک‌تر است.

نمای پشت تیگو 7 پرومکس

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین تیگو 7 پرومکس می‌توان فهمید که قضیه در مقایسه با بخش بیرونی خودرو اندکی متفاوت‌تر بوده و بخش داخلی این نسخه تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسخه پیشین تجربه کرده است. البته این تغییرات نسبت به تیگو 7 پرو بوده و دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل تیگو 7 پرومکس در بخش داخل کابین، هیچ تفاوتی با یک‌دیگر ندارند.

داخل تیگو 7 پرومکس

دو نمایشگر یکپارچه برای کلاستر و مالتی‌مدیا طراحی شده است و که هر کدام از آن‌ها اندازه 12.3 اینچی دارد. بهبود دیگر در بخش فرمان اتفاق افتاده که طراحی آن نسبت به نسخه قبلی، اندکی بهبود دارد. تغییرات دیگری نیز در بخش کلید‌های کنسول میانی و کانال‌های تهویه خودرو به چشم می‌خورد که در مجموع زیبایی کابین تیگو 7 پرومکس را نسبت به نسخه پرو بیشتر می‌کند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

در حال حاضر کاتالوگ رسمی مدیران خودرو برای خودرو تیگو 7 پرومکس منتشر نشده است، اما با توجه به کاتالوگ شرکت سازنده «چری»، کراس‌اوور دو دیفرانسیل این شرکت از امکانات زیر بهره می‌برد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 7 پرومکس تمام چرخ محرک می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، کنترل پایداری، رادار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، سنسور نور و باران، تنظیم حالت‌های رانندگی، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخل کابین و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

البته باید منتظر ماند و دید که شرکت مدیران خودرو قصد دارد محصول جدید خود را با چه آپشن‌هایی در بازار ایران عرضه کند.

قیمت و زمان عرضه تیگو 7 پرومکس تمام چرخ محرک

با توجه به توقف تولید تیگو 8 پرو توسط مدیران خودرو، جای خالی یک کراس‌اوور تمام چرخ محرک در میان دیگر محصولات فونیکس به چشم می‌خورد. بنابراین قیمت تیگو 7 پرومکس در بازه‌ای کمتر از تیگو 8 پرومکس و بیشتر از تیگو 7 پرو قرار خواهد گرفت. البته برنامه مدیران خودرو برای عرضه این خودرو دقیقاً مشخص نشده، اما احتمالاً از اواخر سال جاری، نسخه پرومکس تمام چرخ محرک وارد خیابان‌های ایران خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.