خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۷۲۴

مشکلات گمرکی کامیون‌های وارداتی برطرف می‌شود

مشکلات گمرکی کامیون‌های وارداتی برطرف می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتوبوس‌های وارداتی که حدود ۲هزار دستگاه بوده است به اربعین امسال نخواهد رسید، اما برنامه ریزی برای واردات آن انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص واردات کامیون‌های باری و اتوبوس‌های مسافرتی گفت: در تلاش هستیم که مشکل  واردات کامیون‌ها را برطرف کنیم، اما با توجه به آنکه بخشی از واردات کامیون به وزارت صمت واگذار شده است باید رسیدگی به واردات کامیون‌ها از سوی وزارت صمت پیگیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای نوسازی ۸۵ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیون در کشور گفت: مقرر شد این نوسازی در مدت پنج سال و از محل تولید داخل باشد.

امانی بیان کرد: گرفتاری اصلی در موضوع نوسازی ناوگان، مشخص شدن محل تخصیص ارز از بانک مرکزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در نهایت مقرر شد وزارت صمت از محل ارز‌های خود آن را بپردازد.

وی  با بیان اینکه  در سه سال گذشته ۳۳هزار و ۶۵۰ دستگاه کامیون وارد کشور شد گفت  از ابتدای امسال با توجه به قانون ساماندهی خودرو، مسئولیت اسقاط خودرو‌ها به وزارت صمت سپرده شد و مطابق آخرین آمار‌ها این وزارتخانه تا پایان سال  تاکنون مجوزی برای واردات صادر نکرده است.

امانی در خصوص  اتوبوس‌های مسافری هم گفت: مشکل ثبت مجوز اتوبوس‌های وارداتی برطرف شده وبه زودی مشکل گمرکی اتوبوس‌ها هم برطرف خواهد شد و از ۲هزار دستگاه اتوبوس حدود ۷۰ دستگاه وارد شده و مابقی هم به مرور وارد خواهند شد.

او گفت: مقرر شده بود تعدادی از این ۲هزار دستگاه تا اربعین وارد شود، اما به اربعین امسال نخواهد رسید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.