فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۹۹۷

بهترین خودروهای ۲۰۲۴ برای سالمندان

بهترین خودروهای 2024 برای سالمندان

ممکن است خودروی اسپرت کم‌ارتفاع با درب‌های جذاب، در طول سال‌های جوانی برای شما مناسب باشد، اما در سن پیری به چیزی بسیار کاربردی‌تر نیاز دارید. مواردی مانند نوع باز شدن در‌ها و همچنین شکل و فرم صندلی‌ها تضمین می‌کنند که راننده سالمند می‌تواند بدون مشکل وارد خودرو شده و یا از آن خارج شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، خودروهایی که برای سالمندان مناسبند، ممکن است پرزرق و برق و جذاب نباشند، اما استفاده از آن‌ها آسان است و در طولانی‌مدت قابل‌اعتماد هستند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که یک سالمند به چیزهایی در یک خودرو نیاز دارد و بهترین خودروهای حال حاضر دنیا برای این قشر از افراد چه هستند.

آنچه رانندگان سالمند در خودرو نیاز دارند

ویژگی‌هایی مانند طراحی جذاب، عملکرد و مصرف سوخت معیارهای مناسبی هستند. اما وقتی رانندگان به سن خاصی می‌رسند، چیزهای بیشتری باید در نظر گرفته شود. استایل پرزرق و برق مجبور است به نفع عملکرد مطلوب عقب بنشیند. نگرانی‌های اصلی مربوط به ایمنی و راحتی است.

سهولت ورود و خروج

ممکن است خودروی اسپرت کم‌ارتفاع با درب‌های جذاب، در طول سال‌های جوانی برای شما مناسب باشد، اما در سن پیری به چیزی بسیار کاربردی‌تر نیاز دارید. مواردی مانند نوع باز شدن درها و همچنین شکل و فرم صندلی‌ها تضمین می‌کنند که راننده سالمند می‌تواند بدون مشکل وارد خودرو شده و یا از آن خارج شود. داشتن بهترین صندلی از دو جهت سودمند است. اولاً، رانندگان مسن‌تر دید بهتری از جاده دارند. دوم، سایر رانندگان و افراد حاضر در جاده می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را در حال رانندگی تشخیص دهند.

آسایش و راحتی

هر چه یک راننده سالمند به نکات فراتر از فرمان، پدال‌ها و جاده کمتر توجه داشته باشد، بهتر است. این بدان معناست که گیربکس‌های اتوماتیک، کنترل آب‌وهوای خودکار، کلیدهای هوشمند، صفحه‌نمایش‌های لمسی بزرگ با قابلیت تنظیم صدا و صندلی‌های قابل تنظیم برقی با عملکرد حافظه از ویژگی‌های بسیار خوب به‌حساب می‌آیند. خودروسازان درحال‌توسعه مدل‌هایی هستند که می‌توانند با استفاده از اطلاعات بیومتریک مانند اثرانگشت باز و قفل شوند.

فناوری‌های کمک‌راننده

رانندگان سالخورده به دلیل آسیب‌پذیری فیزیکی، به‌طور قابل‌توجهی نیازمند ایمنی و ویژگی‌های کمک‌راننده هستند. کیسه‌های هوا، ترمزهای ABS، کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ و کمک به شروع حرکت در سربالایی در حال حاضر در ۹۹ درصد خودروهای جدید به‌صورت استاندارد نصب هستند. ویژگی‌های کمک‌راننده مانند هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و دوربین ۳۶۰ درجه به‌طور قابل‌توجهی ایمنی را برای همه سرنشینان بهبود می‌بخشند.

بهترین خودروها برای سالمندان در سال ۲۰۲۴

افراد مسن هنگام انتخاب خودروی ایده‌آل خود که به نیازهای خاص آن‌ها پاسخ می‌دهند، به گزینه‌های کمی دسترسی ندارند. مطمئناً، هیچ خودرویی به‌راحتی تمام موارد ضروری را برآورده نمی‌کند، بنابراین اینکه کدام مدل بیشترین موارد را دارد، مهم‌تر تلقی می‌شود. در اینجا ۸ مورد از خودروهایی که برای سالمندان توصیه می‌شود، معرفی شده‌اند.

تویوتا کمری

تویوتا کمری

نسل نهم تویوتا کمری به‌تازگی برای مدل سال ۲۰۲۵ وارد بازار شده است. اگرچه موتور V۶ (شش سیلندر) از بین رفته است، اما پیشرانه‌های هیبریدی با ۲۳۲ اسب بخار قدرت، عملکرد خوب و مصرف بنزین چشمگیری را ارائه می‌دهد. کابین نیز دستخوش پیشرفت‌های زیادی شده است، با چیدمان تمیزتر و کیفیت ساخت معمولی. مانند کمری‌های قبلی، مدل جدید جادار و راحت است و کنترل‌های سنتی کافی برای ساده کردن عملکردهای مختلف وجود دارد. قیمت نسل جدید کمری که از ۲۸۴۰۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان) شروع می‌شود، احتمالاً بهترین سدان برای افراد مسن است.

هوندا آکورد

هوندا CR-V

جدیدترین هوندا آکورد به‌عنوان یک رقیب قوی در رده سدان‌های سایز متوسط، با فضای داخلی تازه و فناوری به‌روز، از جمله کنترل تهویه مطبوع توسط صدا عرضه می‌شود. مدل‌های رده‌بالا دارای صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی ده جهته و گرم‌کن صندلی برای سرنشینان جلو هستند. مجموعه ایمنی هوندا Sensing در تمام تریم‌ها به‌صورت استاندارد نصب است و گزینه‌های مختلفی با موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی یا نسخه ۲.۰ لیتری با مشخصات هیبریدی دو موتوره عرضه می‌شوند. قیمت هوندا آکورد ۲۰۲۴ از ۲۷۸۹۵ دلار (معادل یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان) شروع می‌شود و یکی از راحت‌ترین خودروها برای سالمندان است.

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

کره جنوبی هیوندای سوناتا را به‌عنوان نماینده خود در رده سدان های سایز متوسط معرفی می‌کند. سوناتا با ظاهری مدرن برای سالمندان ارائه می‌شود. فضای داخلی به‌راحتی پنج سرنشین را با انتخاب تودوزی پارچه‌ای یا تزئینات چرمی باکیفیت‌تر در خود جای می‌دهد. صفحه‌نمایش لمسی ۱۰٫۳ اینچی موجود، پیام‌های ناوبری را به‌راحتی قابل‌مشاهده و درک می‌کند. مجموعه‌ای از سه موتور احتراقی و دو پیشرانه هیبریدی برای این خودرو ارائه می‌شود.

هوندا CR-V

هوندا CR-V

هوندا CR-V در نسل ششم خود قرار دارد و از طراحی زاویه‌داری بهره می‌برد که ظاهر شیک‌تری به آن بخشیده است. به‌عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور، CR-V نوید ارتفاع سواری خوب را می‌دهد و در عین حال دینامیک رانندگی شبیه سدان را ارائه می‌دهد، که خریداران سالمند باید از آن استقبال کنند. این ویژگی‌ها بدون احتساب فضای داخلی گسترده، کنترل خودکار تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و ادوات باکیفیت است. قیمت هوندا CR-V مدل ۲۰۲۵ از ۳۰۱۰۰ دلار (یک میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان) شروع می‌شود.

کیا تلوراید

کیا تلوراید

مزیت اصلی کیا تلوراید برای رانندگان مسن، اندازه آن است، که بزرگ‌ترین مدل در خط تولید این خودروساز به‌حساب می‌آید. تلوراید به سیستم‌های کمک‌راننده مختلف، از جمله هشدار خروج از خط و کمک رانندگی در بزرگراه مجهز شده است. با توجه به ابعاد تلوراید، هم فضای مسافر و هم فضای بار سخاوتمندانه طراحی شده است. موتور استاندارد شش سیلندر، ۲۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

نیسان مورانو

نیسان مورانو

مدل دیگری که ارزش توجه دارد نیسان مورانو است که علیرغم طولانی شدن نسل سوم آن، اما همچنان تولید می‌شود. گزینه موتور تنها یک پیشرانه ۳٫۵ لیتری V۶ بنزینی است که از یک سیستم چهار چرخ محرک سفارشی استفاده می‌کند. اتصال بلوتوث و فرمان‌های صوتی، حواس‌پرتی را در جاده کاهش می‌دهند. قیمت نیسان مورانو ۲۰۲۴ از ۳۸۱۹۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان) شروع می‌شود.

 

منبع : اطلاعات آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.