فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۱۷

ری را ایران خودرو را از نزدیک ببینید + قیمت

ری را ایران خودرو را از نزدیک ببینید + قیمت

ایران خودرو قیمت رسمی و مصوب ری را را 975 میلیون و 803 هزار تومان اعلام کرده است که با مالیات و.. حدود ۱.۲ میلیارد تومان خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

ایران خودرو پس از ناکام ماندن در همکاری با پژو و اتحاد مشترک ایکاپ، تصمیم گرفت تا راه خود را از فرانسوی‌ها جدا کند. نخستین محصول پساتحریمی این شرکت، ایکو تارا بود که نسخه ایرانیزه پژو 301 به حساب می‌آید. ایران خودرو پس از آن تمرکز خود را بر تولید نسخه داخلی پژو 2008 متمرکز کرد، خودرویی که در نهایت با نام ری‌را شناخته شده است.

برخلاف تارا که اشتراکات بسیاری با پژو 301 دارد، مشابهت‌ها میان ری‌را و پژو 2008 معدود هستند. خبری از موتور و گیربکس پژو 2008 در ماشین ری‌را نیست و ایران خودرو از تجهیزات خود برای بخش فنی این خودرو استفاده کرده است. تنها بخش مشترک میان ایکو ریرا و پژو 2008، ابعاد این خودرو است. هر دو کراس‌اوور فرانسوی و ایرانی در یک رده قرار می‌گیرند و از جمله کراس‌اوورهای کامپکت یا جمع‌وجور بازار به حساب می‌آیند.

داخل ری را

تصاویر اندکی از فضای داخلی ریرا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، با این حال از طریق همین تصاویر نیز می‌توان اطلاعات مفیدی را به دست آورد. ریرا در بخش طراحی داخی نیز از الگوهای روز بهره می‌برد. کلاسترهای به هم چسبیده در قالب یک مجموعه عریض، بخش بزرگی از داشبورد این خودرو را در اختیار دارند. هر دو این کلاسترها 12 اینچی هستند. کلاستر نخست وظیفه نمایش اطلاعات صفحه کیلومتر بر عهده دارد، در حالی که کلاستر دوم به تنظیمات سیستم سرگرمی اختصاص یافته است.

اندکی پایین‌تر از کلاستر سیستم سرگرمی، تنظیمات مربوط به سیستم تهویه خودرو قرار گرفته‌اند. این تنظیمات شامل چند دکمه فیزیکی به همراه کنترلرهای چرخان هستند که استفاده از آن‌ها حین رانندگی راحت‌تر از دکمه‌های لمسی خواهد بود. فرمان خودرو نیز به صورت دی‌کات طراحی شده است که ابعاد بزرگی دارد و روی آن دکمه‌های کنترلی مشاهده می‌شوند. انتظار داریم تا ایران خودرو از قطعات باکیفیتی برای ساخت کابین ریرا استفاده کند، چرا که این خودرو نقش پرچمدار را در سبد محصولات این شرکت ایفا خواهد کرد.

طراحی ری را

واردات انبوه کراس‌اوورهای آسیایی، تاثیرات مثبتی بر طراحان ایران خودرو گذاشته است. به همین دلیل در نمای جلو ریرا، الگوی جدید چراغ‌ها را می‌بینیم. چراغ‌های روشنایی اصلی این خودرو به نواحی جانبی سپرها منتقل شده‌اند و چراغ‌های روی کاپوت تنها به عنوان دی‌لایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. جلوپنجره خودرو نیز به صورت مشبک طراحی شده است و چراغ‌های مه شکن نیز در لبه پایین سپر قرار گرفته‌اند. این سبک از طراحی در بسیاری از کراس‌اوورهای امروزی مورد استفاده قرار دارد.

مشخصات ری را

زیر کاپوت ریرا، پیشرانه اختصاصی ایران خودرو یعنی موتور 1.7 لیتری توربوشارژر قرار گرفته است. بنابراین اثری از پژو 2008 را در این خودرو نخواهید یافت. موتور EF7 توربوشارژر برای نخستین بار در سورن توربو ظاهر شد و پس از آن در دنا پلاس توربوشارژر نیز مورد استفاده قرار گرفت. نسخه بهینه شده این موتور موسوم به پیشرانه EFP، در دنا جوانان مورد استفاده قرار گرفته است و علاوه بر این خودرو، روی ریرا نیز نصب خواهد شد.

این خودرو به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می تواند حداکثر 168 اسب بخار و 245 نیوتن متر را تولید کند و گیربکس نصب شده روی آن 6 سرعته خودکار است

قیمت رسمی ری را

ایران خودرو قیمت رسمی و مصوب ری را را 975 میلیون و 803 هزار تومان اعلام کرده است. این قیمت بهای مصوب خودرو درب کارخانه است و به این عدد هزینه های مالیات بر ارزش افزوده، شماره گذاری، عوارض، بیمه و… اضافه می شود.

بنابراین می توان گفت که قیمت نهایی ری را با احتساب هزینه های جاری، حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان تا یک میلیارد و 170 میلیون تومان خواهد بود.

منبع : خودرو بانک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.