خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۹۳۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

خودروسازی شیرین عسل هم به سرنوشت زر ماکارون دچار شد؟/ شرکت شکلات‌سازی در رویای خودروسازی!

خودروسازی شیرین عسل هم به سرنوشت زر ماکارون دچار شد؟/ شرکت شکلات‌سازی در رویای خودروسازی!

سال گذشته بود که پس از انتشار خبر ورود زر ماکارون به خودروسازی، شرکت شیرین عسل هم به عنوان دومین شرکت تولیدکننده مواد غذایی، آمادگی خود را برای ورود به صنعت خودروسازی اعلام کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

«شیرین عسل خودروساز می‌شود»! این خبری بود که از سوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مواد غذایی در اردیبهشت 1402، یعنی حدود یک سال از گذشت خبر تولید خودرو توسط زر ماکارون منتشر شد. با گذشت بیش از دو سال از انتشار خبر تولید خودرو توسط زر ماکارون، می‌توان دید که این شرکت هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی از زمان تولید و عرضه اعلام نکرده و همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری افراد، سرنوشت یکسانی را برای شیرین عسل نیز متصور شوند.

سال پیش یونس ژائله سعدآباد، مالک و مدیرعامل هلدینگ غذایی شیرین عسل، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز ورود این هلدینگ خصوصی به صنعت خودروسازی را تائید کرد و گفت: مجوز تولید خودرو توسط این شرکت در روز چهارشنبه، 30 فروردین 1402، صادر شد و فعلاً به مرحله اجرا نرسیده است.

اما هم‌اکنون با گذشت یک سال از انتشار خبر ورود شیرین عسل به خودروسازی، تولید خودرو توسط این شرکت غذایی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

شیرین عسل در انتظار عقد قرارداد

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شیرین عسل، آرمان خالقی، مشاور ارشد شرکت شیرین عسل، اعلام کرد: شرکت شیرین عسل سال گذشته موفق به اخذ مجوز تولید خودرو شد، اما باید توجه داشت که صرف داشتن مجوز منجربه تولید خودرو توسط این شرکت نخواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه شروط گذاشته‌شده برای تولید خودرو توسط شیرین عسل این است که این شرکت باید با خودروساز اروپایی جهت مونتاژ خودرو قرارداد ببندد؛ این در حالی است که برای شرکت‌های رقیب چنین شرطی وجود ندارد. شیرین عسل مذاکرات خود را با خودروسازان اروپایی آغاز کرده و حتی از لحاظ فیزیکی هم، فضایی برای تولید و مونتاژ خودرو در شرکت اختصاص یافته است، اما قرارداد با برند خاصی که موجب تولید خودرو شود تاکنون عقد نشده است.

او افزود: بنابراین از نظر شرکت شیرین عسل تا زمانی که این شرکت قراردادی با خودروساز اروپایی منعقد نکند، اجرای پروژه و ورود شیرین عسل به خودروسازی در مرحله انتظار قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری در این بخش را برای شرکت توجیه نمی‌کند. تأکید می‌شود که دولت نیز در این زمینه هیچ حمایتی از شرکت شیرین عسل نداشت و هیچ‌گونه تسهیلاتی برای تولید خودرو شیرین عسل درنظر نگرفته است.

مشاور ارشد شیرین عسل در مورد بسته نشدن قرارداد این شرکت با خودروسازان اروپایی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، شفاف‌سازی کرد: شاید بتوان گفت که یک شرط غیرممکن برای ورود شیرین عسل به خودروسازی تعیین شده است، اما به نظر چندان هم غیرممکن نیست. موضوع مهم، مشخص کردن شریک فناوری و برندینگ شیرین عسل جهت آغاز به تولید خودرو بوده و مسائل دیگر قابل حل کردن خواهد بود. طرف‌های خارجی نیز متوجه تحریم‌های بین‌المللی هستند و قاعدتاً تمامی خودروهای آن‌ها در خاک اروپا به تولید نمی‌رسند.

خالقی در مورد زمان احتمالی آغاز تولید خودرو توسط شیرین عسل گفت: با توجه به اینکه دولت هیچ‌گونه کمک و همکاری در این زمینه نمی‌کند و شیرین عسل با امکانات موجود در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع است، به همین علت نیز باید به صورت برنامه‌ریزی شده و با توجه به فضای حاکم، اقدام به ورود در فضای خودروسازی کرد. شیرین عسل تاکنون از سیاست‌های دولت جدید در قبال صنعت خودروسازی اطلاعی ندارد تا بتواند در مورد زمان دقیق ورود شیرین عسل به این صنعت اظهار نظر کند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.