فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۴۷۶

پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو آمد

پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو آمد

بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به سبد محصولاتی ایران خودرو به نوعی بازگشت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با شمایل جدید محسوب ‌می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

پژو ۲۰۷ با موتور TU3 بار دیگر به لیست قیمتی ایران خودرو اضافه شد و بررسی لیست‌های قیمتی آبی‌های جاده مخصوص در سال جاری نشان می‌دهد این خودروساز برای اولین بار است که برای پژو ۲۰۷ با موتور TU3 قیمت اعلام می‌کند.

ایران خودرویی‌ها هرگاه قصد تولید محصولی را داشته باشند نام آن را در لیست قیمتی خود جای می‌دهند و بنابراین می‌توان گفت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 بار دیگر به خط تولید آبی‌های جاده مخصوص بازگشته است. بررسی‌ها از لیست قیمتی محصولات ایران خودرو در مبدا نشان ‌می‌دهد این خودرو ارزان ترین محصول سواری در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو محسوب ‌می‌شود.

پیش از بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3، رانا پلاس ارتقا یافته با قیمت کارخانه ای حول و حوش ۴۶۱ میلیون عنوان ارزان‌ترین محصول ایران خودرو را در اختیار داشت. آنچه باعث شده تا آبی‌های جاده مخصوص بار دیگر پژو ۲۰۷ با موتور TU3 را روانه خط تولید کنند، عرضه این خودرو در اولین طرح فروش گسترده ایران خودرویی ها بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است.

ایران خودرویی ها پیش تر دو موتور TU3 و TU5 را برای خانواده پژو ۲۰۶ استفاده ‌می‌کردند. موتور TU3 که یک موتور با حجم ۱.۴ لیتری بود به عنوان پیشرانه تیپ‌های یک تا سه پژو ۲۰۶ استفاده ‌می‌شد و موتور TU5 با حجم موتور ۱.۶ لیتری نیز برای تیپ‌های چهار تا ۶ پژو ۲۰۶ در نظر گرفته شده بود. آبی‌های جاده مخصوص پس از حذف برخی از تیپ ها، موتور TU3 را روی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نصب کرده بودند و موتور TU5 نیز برای تیپ ۵ این خودرو در نظر گرفته شد.

خداحافظی با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سبب شد تا ظرفیت تولید موتور TU3 بلااستفاده بماند. مدیران ایران خودرو برای به کارگیری مجدد این ظرفیت تصمیم گرفتند این موتور ۱.۴ لیتری را روی پژو ۲۰۷ نصب کنند تا از این مسیر تنوعی به سبد محصولاتی خود دهند. پیش تر پژو ۲۰۷ تنها با موتور TU5 در خط تولید ایران خودرویی‌ها حاضر بود.

بررسی‌های فنی اقتصادنیوز نشان ‌می‌دهد با توجه به سنگین‌تر بودن بدنه پژو ۲۰۷ به نسبت پژو ۲۰۶،‌ ایده استفاده از موتور TU3 برای پژو ۲۰۷ چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در شتاب‌گیری و همچنین حرکت در سربالایی ها با چالش مواجه ‌می‌شود. شاید تنها حُسن استفاده از موتور TU3  برای پژو ۲۰۷ کاهش قیمت تمام شده این خودرو باشد که سبب ‌می‌شود ایران خودرویی ها آن را با قیمت پایین تر به نسبت پژو ۲۰۷ با موتور TU5 روانه بازار کنند.

بنابراین ‌می‌توان گفت بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به سبد محصولاتی ایران خودرو به نوعی بازگشت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با شمایل جدید محسوب ‌می‌شود.

ایران خودرویی ها در جدیدترین طرح فروش خود ۹ محصول پُرتقاضا شامل پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU5، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU3، تارا V1 پلاس با گیربکس دستی، تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک،‌هایما X7،‌هایما S5،‌هایما X7 پلاس، سورن پلاس بنزینی، رانا پلاس به همراه جدیدترین محصول تولیدی خود یعنی "ری را" را در  کنار لونا GRE و فاو بستیون NAT در دسترس متقاضیان قرار داده است.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.