فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۹۵۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رویای ساخت سوپرکار هیدروژنی با هیوندای برآورده می‌شود؟

رویای ساخت سوپرکار هیدروژنی با هیوندای برآورده می‌شود؟

چند سالی است که ورود خودروسازها برای تولید موتورهای هیدروژنی به گوش می‌رسد. گویا هیوندای قرار است با ساخت سوپرکار هیدروژنی خود، رویای تولید این محصولات را برآورده کند.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت هیوندای، یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، اخیراً اعلام کرده است که تا سال 2030 قصد دارد اولین سوپرکار هیدروژنی خود را به بازار عرضه کند. این حرکت، بخشی از تلاش‌های هیوندای برای توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

حدود دو هفته پیش در نشست خبری شرکت هیوندای، اسلایدهایی از کانسپت هیوندای N ویژن V4 به نمایش گذاشته شد که این خبر را تأیید کرد. انتشار خبر فوق توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و البته سازگار با محیط‌زیست را جلب کرده است، چرا که ترکیب قدرت و پایداری محیط‌زیستی، معمولاً در این حوزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مشخصات فنی سوپرکار هیدروژنی هیوندای

بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده، این سوپرکار هیدروژنی مجهز به دو موتور برقی و یک موتور هیدروژنی است که از سلول‌های سوختی برای تولید انرژی بهره می‌برد. سیستم سلول سوختی به جای سوزاندن سوخت‌های فسیلی، با واکنش میان هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند که این امر باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

باید در نظر داشت که پیشرانه هیدروژنی صرفاً برای شارژ باتری‌ها و تأمین انرژی مورد نیاز موتورهای برقی وارد مدار می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، احتمالاً پیشرانه این محصول هیوندای توان بالایی به تولید برساند. همچنین احتمال می‌رود شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن کمتر از سه ثانیه و حداکثر سرعتی بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

با وجود اینکه سوپرکارهای هیدروژنی در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و به اندازه خودروهای الکتریکی در بین مردم جای نگرفتند، اما هیوندای با تولید این خودرو نشان می‌دهد که به دنبال نوآوری‌های بیشتری در صنعت خودروسازی است.

استفاده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد، از جمله ذخیره‌سازی آسان‌تر انرژی نسبت به باتری‌های الکتریکی و قابلیت سوخت‌گیری سریع‌تر. اما چالش‌هایی همچون زیرساخت‌های محدود برای سوخت‌گیری هیدروژنی، هزینه بالای تولید این نوع خودروها و همچنین اشتعال‌پذیری بالای سوخت هیدروژن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

هیوندای برای این سوپرکار، مجموعه‌ای از امکانات و آپشن‌های پیشرفته را در نظر گرفته است که شامل سیستم‌های رانندگی خودکار، سیستم کمک راننده (ADAS)، صفحه نمایش‌های دیجیتالی گسترده، و سیستم‌های چندرسانه‌ای پیشرفته می‌شود. همچنین هیوندای در طراحی داخلی این خودرو از متریال باکیفیت استفاده کرده و در کنار راحتی، به جنبه‌های اسپرت و عملکرد بالا نیز توجه ویژه‌ای کرده است.

داخل سوپرکار هیدروژنی هیوندای

قیمت سوپرکار هیدروژنی هیوندای

تا به این لحظه اطلاعات دقیقی درباره قیمت نهایی این سوپرکار هیدروژنی ارائه نشده است، اما با توجه به پیش‌بینی‌ها و هزینه‌های توسعه چنین فناوری‌های پیشرفته‌ای، احتمالاً قیمت آن در دسته‌بندی خودروهای لوکس قرار خواهد گرفت. برخی منابع غیررسمی تخمین زده‌اند که قیمت این خودرو بین 150 تا 200 هزار دلار باشد، اما برخی دیگر قیمت آن را در محدوده 375 هزار دلار تخمین می‌زنند که این موضوع نیازمند تایید رسمی هیوندای است.

ورود هیوندای به بازار سوپرکارهای هیدروژنی نشان‌دهنده رویکرد این شرکت به توسعه محصولات پایدارتر و همگام با نیازهای محیط زیستی است. گرچه چالش‌هایی از جمله قیمت بالا و زیرساخت‌های محدود وجود دارد، اما نوآوری‌هایی مانند ورود این سوپرکار هیدروژنی به بازار می‌تواند آینده صنعت خودرو را به سمت استفاده از منابع تجدیدپذیر و پایدارتر هدایت کند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.