فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۹۰۲۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

نقش فناوری بلاکچین در حفاظت از اطلاعات انتخاباتی

نقش فناوری بلاکچین در حفاظت از اطلاعات انتخاباتی

بیش از ۶۰ کشور در جهان در سال ۲۰۲۴، شاهد برگزاری انتخابات ملی و منطقه‌ای خواهند بود. این موضوع امسال را به بزرگ‌ترین سال انتخاباتی در تاریخ تبدیل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، همزمان با برگزاری انتخابات در سراسر جهان در سال 2024، ، نگرانی‌ها درباره انتشار اطلاعات غلط و گمراه‌کننده که بیشتر به وسیله هوش مصنوعی (AI) انجام می‌شود، افزایش پیدا کرده است.

اخیراً در رخدادی عجیب، یک تماس تلفنی انجام شده توسط AI با صدای جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، به هزاران نفر در سراسر ایالات متحده، نگرانی‌ها را نسبت به اثرات این فناوری افزایش داد. یافته‌های گزارش خطرات جهانی انجمن جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که اطلاعات غلط و گمراه‌کننده احتمالاً در دو سال آینده به یکی از بزرگ‌ترین خطرات جهانی تبدیل می‌شوند. 

فناوری بلاک‌چین به عنوان ابزار تأیید اطلاعات

در حالی که انتشار اطلاعات غلط تهدید جهانی بزرگی محسوب می‌شود، کارشناسان صنعت بر این نکته تأکید دارند که فناوری بلاکچین می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این چالش ایفا کند.

پل برودی، یکی از فعالین بلاکچین در مصاحبه‌ای بیان کرد که مانند بسیاری از افراد، او بر این باور است که امسال احتمالا رکوردهای جدیدی در زمینه اخبار جعلی به ثبت می‌رسد. 

او توضیح داد که با توجه به این موضوع،  EY راه‌حلی قابل ردیابی بر پایه بلاکچین به نام OpsChain ایجاد کرده است که از طریق مجموعه‌ای از APIها، امکان تنظیم اسناد را فراهم می‌کند. 

دیوید اسنایدر، بنیان‌گذار شریک Lit Protocol، در مصاحبه دیگری گفت که امضاهای رمزنگاری شده نیز می‌توانند برای تأیید داده‌ها استفاده شوند. در حالی که بلاکچین و رمز ارزها، اعتبار داده‌ها را به صورت غیرقابل تغییر تضمین می‌کنند، فناوری‌های نوظهور دیگری نیز برای مقابله با اطلاعات غلط وارد عرصه شده‌اند. اثر انگشت دیجیتال به عنوان یکی از این راه‌حل‌ها ظهور کرده است که می‌تواند با فناوری بلاکچین ترکیب شود و راهی را برای شناسایی و احراز اصالت محتوا به صورت متمایز فراهم کند.

استفاده احتمالی سازمان‌های دولتی از بلاکچین 

در حالی که پتانسیل راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین واضح است، سوال این است که آیا سازمان‌های دولتی درگیر با برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف خواهان بهره‌برداری از این فناوری خواهند بود؟

در حالی که مبارزه با اطلاعات غلط و حفاظت از اطلاعات انتخاباتی چالش‌هایی را به همراه دارد، از جمله نیاز به فناوری قابل استفاده توسط کاربر و توسعه استانداردها، تلاش‌های مشترک شرکت‌ها، ارائه‌دهندگان فناوری و نهادهای نظارتی، مسیری امیدوارکننده را در بسیاری کشورها نشان می‌دهند.

با تکامل چشم‌انداز دیجیتال، ادغام بلاکچین، رمزنگاری و اثر انگشت دیجیتال در بافت تأیید محتوا ممکن است به بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه آنلاین ما تبدیل شود و اصالت اطلاعات در انتخابات و فراتر از آن را تضمین کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.