کد مطلب: ۸۹۹۵۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

نجات صرافی FTX با فروش سهام یک استارتاپ هوش مصنوعی؟

نجات صرافی FTX با فروش سهام یک استارتاپ هوش مصنوعی؟

صرافی ورشکسته ارز دیجیتال FTX مجوز فروش سهام خود را در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک به دست آورد. شاید چنین اقدامی بتواند به نوعی نجات‌بخش صرافی FTX باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جان دورسی قاضی فدرال ایالات متحده، در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ اجازه داد که صرافی ارز دیجیتال FTX سهام خود را در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک (Anthropic) بفروشد. FTX که در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در Anthropic سرمایه‌گذاری کرده بود، اکنون ۷.۸۴ درصد سهم از این شرکت را در اختیار دارد.

چرا Anthropic؟

در این بازه زمانی، استارتاپ‌های هوش مصنوعی به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. آنتروپیک که حالا مجوز فروش سهام صرافی FTX را به دست آورده، توسط دانیلا و داریو آمودئی از پیشکسوتان شرکت OpenAI تاسیس شده است و امکان دارد به زودی وارد بورس نیز بشود.

آنتروپیک (Anthropic) تا تاریخ اوت سال میلادی گذشته، ۱.۶ میلیارد دلار جذب سرمایه کرده و به تازگی رقیب چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) به نام Claude 2 را عرضه کرده است. این شرکت همچنین یک مدل سریع‌تر و ارزان‌تر ر انیز به نام «Claude Instant» برای کسب‌وکارها ارائه داده است.

ارزش‌گذاری ۱۸.۴ میلیارد دلاری آنتروپیک

در دسامبر بود که گفتگوهایی برای جذب ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه به آنتروپیک انجام شد که می‌تواند این استارتاپ هوش مصنوعی را به ارزش ۱۸.۴ میلیارد دلاری برساند.

این ارزش‌گذاری امیدواری‌ها را در میان قربانیان ورشکستگی صرافی FTX زنده کرده است. با این رقم ارزش‌گذاری شده انتظار می‌رود FTX بتواند با دارایی‌های کافی، تمامی بدهی‌ها و ادعاهای طلبکاران خود را پرداخت کند.

مبارزه حقوقی طولانی‌مدت صرافی FTX

صرافی FTX که اکنون ورشکسته محسوب می‌شود، درگیر یک نبرد حقوقی شده که ممکن است سال‌ها به طول انجامد. طلبکاران به دنبال بازیابی بیش از ۸ میلیارد دلار بدهی خود هستند. این پرونده که در تاریخ نوامبر ثبت شده، شامل چندین طرف می‌شود که بر سر دارایی‌های باقی‌مانده می‌جنگند. این موضوع، عمق پرونده صرافی FTX  را پیچیده‌تر و زمان‌برتر از سایر ورشکستگی‌های صرافی‌های ارز دیجیتال می‌کند.

صرافی FTX همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کند و در حال حاضر به دنبال فروش برخی از زیرمجموعه‌های خود به عنوان بخشی از فرایند ورشکستگی است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.