کد مطلب: ۹۰۱۲۱۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

صرافی بایننس انتقالات سولانا را موقتاً متوقف می‌کند

صرافی بایننس انتقالات سولانا را موقتاً متوقف می‌کند

صرافی بایننس، بزرگترین صرافی رمز ارز جهان، به دلیل افزایش حجم تراکنش‌ها، انتقالات به شبکه سولانا (SOL) را به‌طور موقت متوقف کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته اعلامیه‌ای که در تاریخ 6 مارس منتشر شد، تعلیق انتقالات سولانا که از تاریخ 4 مارس آغاز شده است، به افزایش حجم تراکنش‌ها در شبکه سولانا برمی‌گردد. صرافی بایننس قصد دارد با حل این مسئله مواجهه کند و پس از اجرای راه‌حلی بلندمدت، انتقالات را از تاریخ 9 مارس مجدداً آغاز کند.

وضعیت سولانا نشان می‌دهد که آخرین باری که شبکه با مشکلات روبه‌رو شده بود، در تاریخ 6 فوریه به مدت پنج ساعت قطع شده بود. با این حال، تا کنون هیچ اعلامیه‌ای از سوی بنیاد سولانا در خصوص پایداری شبکه در پاسخ به تصمیم صرافی بایننس برای متوقف کردن انتقالات صادر نشده است. هنوز نیز مشخص نیست که آیا اقدام صرافی بایننس به‌طور مستقیم با پایداری شبکه مرتبط است یا خیر؟

وضعیت سولانا و عملکرد معاملات

در همین حال، حجم معاملات SOL  (سولانا) افزایش یافته و به 9.5 میلیارد دلار رسیده است. با این‌حال، SOL  در طی 24 ساعت گذشته 3.8 درصد کاهش داشته و با قیمت 127.81 دلار معامله شده است، اما در نمودار هفتگی نیز این کوین افزایش قابل توجهی را نشان داده است.

اعلان صرافی بایننس درباره حجم معاملات افزایش‌یافته، به‌طور همزمان با دستیابی قیمت بیت کوین به بالای سطح 69,200 دلار در تاریخ 5 مارس انجام شد. علاوه بر این، بیت کوین به‌طور موقت به هشتمین دارایی بزرگ جهان تبدیل شد.

صرافی بایننس تنها صرافی‌ای نیست که در میان افزایش فعالیت‌های معاملاتی با مشکلات عملکردی روبرو شده است. هفته‌ی گذشته، صرافی‌های اصلی مانند کوین بیس، کراکن و بایبیت نیز با مشکلاتی در عملکرد مواجه شدند.

ایوو کرنکوویچ-رابسامن، کارشناس تجاری و مدیر ارشد استراتژی و فنی تجارت در صرافی دی‌وای‌دی ایکس، افزایش فعالیت‌های معاملاتی را به ترکیبی از افزایش علاقه مشتریان خرده و فعالیت شرکت‌های الگوریتمی نسبت داد. او توضیح داد که حرکات سریع قیمت باعث شده است که شرکت‌های الگوریتمی نرخ قراردادها و انصرافات خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند، که منجر به افزایش تقاضا بر روی شرکت‌های صرافی می‌شود.

وی گفت: به دلیل علاقه زیاد معامله‌گران خرد و حرکت سریع قیمت، همه شرکت‌های الگوریتمی نرخ قراردادهای خود را به شدت افزایش می‌دهند تا موقعیت‌های خود را حفظ کنند. این مسئله، موضوع معمول است که یک شرکت الگوریتمی 20 بار خروجی دستورات خود را در زمان‌های پرهیجان بازار افزایش دهد. با وجود چالش‌های اخیر، صرافی بایننس در سال 2024 جایزه‌ای را در زمینه بانکداری و مالی از مقامات هنگ‌کنگ دریافت کرد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.