کد مطلب: ۹۰۲۹۷۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت بازار رمز ارزها/ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آخرین وضعیت بازار رمز ارزها/ 29 اسفند 1402

فعالیت غیرعادی بازار در یکی از صرافی‌های معروف رمز ارز، باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در یک رویداد غیرمنتظره، صرافی بیت‌مکس (BitMEX) در حال بررسی دلیل کاهش آنی قیمت بیت کوین در این صرافی است که به طور ناگهانی به قیمت 8 هزار و 900 دلار سقوط کرد. این حادثه در شرایطی رخ داد که بیت کوین در دیگر صرافی‌ها بالاتر از 66 هزار دلار معامله می‌شد.

سقوط قیمت بیت کوین در روز دوشنبه در صرافی بیت‌مکس اتفاق افتاد. با این حال، قیمت این رمز ارز در پلتفرم مذکور به سرعت بازیابی شد و بر اساس گزارش بلومبرگ، بیت کوین در ساعت 4 و 10 بعد از ظهر به وقت سنگاپور، به قیمت 64 هزار و 284 دلار برگشت.

در پاسخ به این کاهش ناگهانی، سخنگوی بیت‌مکس اعلام کرد، صرافی مذکور به طور دقیق این موضوع را بررسی کرده و شواهدی از «رفتار فروش تهاجمی توسط تعداد بسیار کمی از حساب‌ها» پیدا کرده است. با وجود این واقعه هیجانی، سخنگوی صرافی تأکید کرد که سیستم‌ها و پروتکل‌های صرافی به طور کامل فعال بوده است و وجوه کاربران در این رویداد امن باقی مانده‌اند.

این حادثه را کاربری در فضای مجازی اطلاع‌رسانی کرد. این کاربر فروش ۹۷۷ بیت کوین، معادل تقریباً ۶۶ میلیون دلار را که با وقوع این سقوط همزمان به نظر می‌رسید، اعلام کرد. توییت وی نشان‌دهنده حجم قابل توجه فشار فروش و تأثیر آن بر بازار بود.

این سقوط بخشی از کاهش ۱۴ درصدی بیت کوین در ابتدای ماه است. این ارز دیجیتال پس از معرفی چندین صندوق قابل معامله در بازار (ETF) در ایالات متحده در تاریخ ۱۱ ژانویه، شاهد افزایش تقاضا شدیدی بود. با وجود این رویداد ناگوار، بیت کوین هنوز نزدیک به ۵۰ درصد بالاتر از ابتدای سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

BTCUSDT_2024-03-19_17-22-33

وضعیت قیمت بیت کوین

علاوه بر این، قیمت بیت کوین با کاهش ۶.۳ درصدی مواجه شد و قیمت آن روز سه‌شنبه به 63 هزار و 140 دلار رسید. در زمان نگارش این گزارش، ارزش بیت کوین بیش از ۷ درصد در یک روز و بیش از ۳۰ درصد در طول هفته گذشته کاهش داشته است. با این وجود بیت کوین هنوز حدود ۲۰ درصد نسبت به ماه گذشته در وضعیت بالاتری قرار دارد. به گفته تحلیلگران، حمایت مهم بیت کوین در شرایط فعلی سطح 62 هزار دلار و پس از آن 60 هزار دلار است.

در سمت دیگر، صندوق بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) با خروج قابل توجه ۶۴۳ میلیون دلار مواجه شد، که بزرگترین برداشت از زمان تبدیل شدن آن به ETF در تاریخ ۱۱ ژانویه محسوب می‌شود. این رویداد باعث شد جریان خالص روزانه کل  ETF‌های اسپات بیت کوین به منفی ۱۵۴.۴ میلیون دلار برسد. از زمان تبدیل شدن صندوق مذکوربه GBTC، این ETF شاهد خروج ۷.۴ میلیارد دلار در اولین ۳۱ روز معاملاتی خود بود، روندی که با جریان‌های خالص ورودی در دیگر ETF‌های اسپات بیت کوین جدیدالتاسیس، متفاوت بود. عواملی مانند هزینه مدیریتی بالاتر GBTC در مقایسه با دیگر رقبا، همچنین فروش دارایی‌های GBTC توسط نهادهایی مانندGenesis Global Holdco LLC ، بر خروج بیشتر دارایی از این صندوق تأثیر گذاشته‌اند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.