کد مطلب: ۹۰۸۰۵۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش جریان خروجی از صندوق‌های ETF بیت کوین/ ریزش نزدیک است؟

افزایش جریان خروجی از صندوق‌های ETF بیت کوین/ ریزش نزدیک است؟

در حالی که سرمایه‌گذاران از صندوق‌های ETF‌ بیت کوین در ایالات متحده خارج می‌شوند، قیمت بیت کوین زیر سطح ۶۶ هزار دلار دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در اقدامی چشمگیر، بیت کوین (BTC) شاهد نوسانات شدید در قیمت بازار خود بوده و از بیش از سطح ۶۶ هزار دلار به کمترین سطح 63 هزار و 500 دلار کاهش پیدا کرده است. این کاهش ناگهانی در ارزش بیت کوین با خروج قابل توجه ۱۲۰ میلیون دلاری از صندوق ETF بیت کوین در ایالات متحده همزمان شد که نشان‌دهنده تغییر محسوس در روحیه سرمایه‌گذاران است.

کاهش شدید ارزش بازار بیت کوین

بیت کوین، رمز ارز پیشرو بازار ارز دیجیتال، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی در عرض تنها چند ساعت بوده است. طبق گزارش CoinMarketCap، این افت دارایی دیجیتال را از ۶۶ هزار و ۷۰۰ دلار به ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار کاهش داد و برخلاف بهبود اندک قیمت تا سطح ۶۴ هزار دلار، بیت کوین همچنان ۳.۸ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته است. این روند نزولی تاثیر بسیاری بر بازار رمز ارز گذاشته و باعث ضررهای قابل توجهی در سایر ارزهای دیجیتالی مهم شده است که شامل افت بیش از هفت درصدی Avalanche، Shiba Inu، Toncoin، Solana و Cardano می‌شود.

نوسانات بازار ارز دیجیتال باعث نگرانی زیادی در میان معامله‌گران شده است، گزارش CoinGlass نشان می‌دهد بیش از ۹۱ هزار معامله‌گر تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته‌اند. اکثر این موارد مربوط به موقعیت‌های خرید بوده که ۱۷۶ میلیون دلار را شامل می‌شود، در مقابل ۳۲.۱۸ میلیون دلار در معاملات فروش از دست رفته است.

خروج چشمگیر سرمایه از صندوق‌های ETF‌ بیت کوین/ ریزش نزدیک است؟

رویدادهای روز با خروج‌های عمده از  ETF‌های بیت کوین در ایالات متحده پیچیده‌تر شده است. در تاریخ ۲۴ آوریل، سرمایه‌گذاران ۱۲۰ میلیون دلار از این صندوق‌ها خارج کردند که به پایان روند سه‌روزه ورودی‌های مثبت این صندوق‌ها پایان داد. به جز صندوق‌های FBTC فیدلیتی و ARKB آرک اینوست که با هم تنها ۹.۸ میلیون دلار جذب کردند، هیچ یک از  ETF‌ها ورودی جدیدی نداشتند.

در میان صندوق‌های تاثیرپذیر، IBIT  بلک‌راک روند ۷۱ روزه ورودی‌های مداوم خود را که از تاریخ ۱۱ ژانویه آغاز شده بود، شکست و این صندوق را در میان ۱۰ صندوق برتر با طولانی‌ترین روند ورودی‌ها از زمان تاسیس قرار داد.

چالش‌های ادامه‌دار برای GBTC گری‌اسکیل

صندوق بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) با بیش از ۱۳۰ میلیون دلار خارج‌شده در همان روز، همچنان شاهد خروجی‌های بسیار بوده است. این روند مداوم خروج از GBTC از زمان راه‌اندازی آن ثابت مانده و اکنون حدود ۳۰۲ هزار بیت کوین را در اختیار دارد که ارزش آن بیش از ۱۹.۳ میلیارد دلار با حجم معاملات ۵۲۶ میلیون دلار است.

تحلیلگران خواستار آرامش خاطر معامله‌گران

در پاسخ به حرکات چشمگیر امروز و روز گذشته، تحلیلگران خواستار آرامش معامله‌گران شده‌اند. جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، تاکید می‌کند اکثر صندوق‌های قابل معامله روزهایی را بدون ورودی جدید تجربه می‌کنند. او همچنین توصیه می‌کند که این مساله نباید باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شود.

در حالی که بیت کوین از دوره‌ پرنوسان بازار و عدم قطعیت سرمایه‌گذاران عبور می‌کند، تغییر در ورودی صندوق‌هایETF  بیت کوین و تاثیر گسترده آن بر بازار ارز دیجیتال مسائل کلیدی بازار خواهند بود. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به‌دقت تحولات صندوق‌های مذکور را زیر نظر دارند و پیامدهای بلندمدت آن را بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و ثبات بازار ارزیابی می‌کنند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.