فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۰۰۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت اتریوم پس از تاییدETF ها تغییر چندانی پیدا نکرد/ رالی صعودی نزدیک است؟

قیمت اتریوم پس از تاییدETF ها تغییر چندانی پیدا نکرد/ رالی صعودی نزدیک است؟

قیمت اتریوم پس از تایید تاریخی هشت صندوق قابل معامله در بورس (ETF) که به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به دومین ارز دیجیتال بزرگ را می‌دهند، تقریباً ثابت باقی مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس داده‌های CoinGecko، قیمت اتریوم در دقایقی پس از تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به سطح 3,856 دلار رسید. با این حال پس از تایید این صندوق‌ها به سطح 3,771 دلار کاهش یافت. در حال حاضر نیز قیمت اتریوم تغییرات جزئی را نشان می‌دهد. این در حالی است که قیمت این رمز ارز طی هفت روز گذشته افزایش چشمگیر 30 درصدی پیدا کرده است.

تایید SEC و انتظارات بازار

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ماه‌ها در مورد این صندوق‌‌های ETF  سکوت کرده بود، که باعث شد بسیاری از ناظران و تحلیلگران صنعت باور کنند این نهاد صندوق‌های مذکور را رد خواهد کرد. با این حال، هفته گذشته شایعاتی منتشر شد که نشان می‌داد SEC قرار است صندوق‌ها را تایید کند. این گمانه‌زنی‌ها مدیران صندوق‌ها را وادار به تجدید نظر در مدارک و اصلاح فرم‌های مهم کرد.

تاثیر تایید صندوق‌های ETF

تایید SEC برای هشت ETF اتریوم نشان‌دهنده تغییرات مهمی در سیاست این نهاد است. صندوق‌های تاییدشده عبارت‌اند از: Grayscale Ethereum Trust ، Bitwise Ethereum ETF، iShares Ethereum Trust، VanEck Ethereum Trust، ARK/21 Shares Ethereum ETF، Invesco Galaxy Ethereum ETF، Fidelity Ethereum Fund  و Franklin Ethereum ETF. این محصولات به سرمایه‌گذاران عادی امکان خرید سهام‌هایی را می‌دهند که در بورس معامله می‌شوند و قیمت اتریوم را دنبال می‌کنند، که سرمایه‌گذاری در این دارایی دیجیتال را بدون نیاز به آشنایی با پیچیدگی‌های خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران سنتی آسان‌تر می‌کند.

ساده‌سازی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

ETFها ابزارهای سرمایه‌گذاری محبوبی هستند که فرایند سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را ساده می‌کنند. آنها به مردم امکان می‌دهند بدون نیاز به داشتن دانش فنی در بازار ارزهای دیجیتال شرکت کنند. تایید ETFهای بیت کوین از سوی SEC در ماه ژانویه تاثیر بسیاری بر بازار گذاشت و باعث افزایش قیمت بیت کوین شد؛ زیرا سرمایه‌های جدیدی از سرمایه‌گذاران وارد بازار شده بود.

چشم‌انداز آینده قیمت اتریوم

با وجود افزایش هفته‌های اخیر، قیمت اتریوم همچنان 22 درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی خود در سطح 4,878 دلار در نوامبر 2021 است. انتظار می‌رود تایید ETFهای اتریوم سرمایه‌گذاران سنتی بیشتری را جذب کند، که می‌تواند طی هفته‌های آینده قیمت اتریوم را تا بالاترین سقف آن افزایش دهد. البته تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند قیمت اتریوم ممکن است ابتدا کاهش یابد و سپس وارد فاز صعودی خود شود. بنابراین به معامله‌گران پیشنهاد می‌شود پیش از هرگونه خرید هیجانی، رویکرد ورود پله‌ای را در پیش گیرند.

تایید ETFهای اتریوم از سوی SEC یک لحظه تاریخی برای بازار ارزهای دیجیتال است که مسیر جدیدی برای سرمایه‌گذاران سنتی به منظور دسترسی بیشتر به اتریوم فراهم می‌کند. در حالی که واکنش فوری قیمت آرام بوده است، تاثیر بلندمدت صندوق‌ها می‌تواند چشمگیر باشد زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری از طریق این ابزارهای سرمایه‌گذاری تنظیم‌شده وارد بازار می‌شوند. با ادامه تکامل بازار، عملکرد قیمت اتریوم به‌دقت تحت نظارت سرمایه‌گذاران و تحلیلگران قرار خواهد گرفت.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.