خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۳۵۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ETF سولانا گام بعدی در مسیر پیشرفت بازار ارز دیجیتال / منتظر حرکت صعوی باشیم؟

ETF سولانا گام بعدی در مسیر پیشرفت بازار ارز دیجیتال / منتظر حرکت صعوی باشیم؟

با افزایش انتظارات پس از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره ETF اسپات اتریوم، تحلیلگران اکنون سولانا را به عنوان نامزد بعدی برای ارائه ETF در نظر می‌گیرند. آیا ETF سولانا باعث حرکت صعودی بازار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تاییدETF  اسپات اتریوم در تاریخ 23 مه 2024، می‌تواند راه را برای آلت کوین‌های دیگر مانند سولانا هموار کند.

تاثیر اتریوم و رشد سولانا

جهش صعودی اخیر اتریوم به نزدیک 4000 دلار خوش‌بینی بسیاری در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. تحلیلگر برجسته بلومبرگ، برایان کلی، در CNBC ظاهر شد تا درباره احتمال پیروی سایر ارزهای دیجیتال، از جمله سولانا، از مسیر اتریوم صحبت کند. کلی پیشنهاد کرد که سولانا شانس قوی‌ای برای راه‌اندازی محصولات ETF خود دارد.

دیدگاه‌های تحلیلگران و واکنش‌های بازار

برایان کلی، سولانا را به عنوان یک رقیب اصلی همراه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ معرفی کرد. نظرات او در جامعه سولانا شور و شوق بسیاری ایجاد کرد. در زمان نگارش این مطلب، سولانا (SOL) با قیمت 171.49 دلار معامله می‌شود و طی 24 ساعت گذشته 4.3٪ کاهش داشته است. این وضعیت، سولانا را 34درصدی پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی 259.96 دلاری آن در نوامبر 2021 قرار می‌دهد. در مقابل، اتریوم فاصله خود را با بالاترین قیمت تاریخی خود به تنها 22 درصد کاهش داده است.

چالش‌های یک ETF سولانا

با وجود چشم‌انداز مطلوب، سولانا با چالش‌های منحصر به فردی در مقایسه با بیت کوین و اتریوم مواجه است. در حالی که  ETF‌های اسپات بیت کوین در 10 ژانویه 2024 توسط SEC تایید شدند، وضعیت سولانا پیچیده‌تر است.

با این حال، تحلیلگران خاطرنشان کردند که شانس ETF سولانا با توجه به دعواهای حقوقی جاری با کراکن و کوین‌بیس، که نشان می‌دهند SOL می‌تواند به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی شود، محدود شده است. اگرچه اتریوم با چالش‌های مشابهی روبرو شد، ETF  فیوچرز آن در اواخر سال 2023 تایید شد و پیش‌زمینه‌ای برای ETF اسپات آن ایجاد کرد. سولانا، از سوی دیگر، هنوز ETF فیوچرز تایید شده‌ای ندارد که یک پیش‌شرط برای تایید ETF اسپات است.

چشم‌انداز آینده قیمت سولانا

برای دستیابی به ETF اسپات، کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) باید ابتدا یک ETF فیوچرز برای سولانا تایید کند. سیفارت معتقد است که ETF  سولانا احتمالاً در چند سال آینده تایید خواهد شد، به شرطی که یک بازار فیوچرز تنظیم شده توسط CFTC ایجاد شود. علاوه بر این، لایحه جدید FIT21 Crypto که توسط کنگره ایالات متحده تصویب شده است می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای ETF اسپات سولانا عمل کند.

در حالی که تایید ETF  اتریوم خوش‌بینی در آینده سایر ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است، مسیر سولانا برای رسیدن به صندوقETF  خود پیچیده‌تر است و احتمالاً زمان بیشتری می‌برد. توسعه یک بازار فیوچرز تنظیم شده و تغییرات قانونی مطلوب برای چشم‌انداز ETF سولانا حیاتی هستند. همانطور که بازار ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، سرمایه‌گذاران با دقت نظارت خواهند کرد تا ببینند این تحولات قانونی چگونه پیش می‌روند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.