خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۳۷۵

با ۷ صرافی برتر رمزارز جهان آشنا شوید

با ۷ صرافی برتر رمزارز جهان آشنا شوید

وبسایت یواس‌نیوز در گزارشی به معرفی برترین صرافی‌های رمزارزی جهان پرداخته است. البته برخی از این صرافی‌ها هیچ خدماتی به کاربران آمریکایی ارائه نمی‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این وبسایت نوشته است: این صرافی‌ها بهترین فضا را برای تراکنش‌های کریپتویی ارائه می‌دهند. بنابراین اگر در این بازار فعالیت می‌کنید، آنها را زیر نظر بگیرید.

در چند سال گذشته، بازار دارایی‌های دیجیتال مسیر دهشتناکی را طی کرده است. در نوامبر سال ۲۰۲۲ صرافی FTX که زمانی مهمترین و بزرگترین صرافی رمزارز جهان بود، ورشکسته شد. ورشکستگی این صرافی همچون آب سردی بر آتش اشتیاق سرمایه‌گذاران بود و نظارت دقیق‌تر را بر این بازار به یک هنجار تبدیل کرد. هرچند به لطف فناوری Web۳ و نورآوری‌های فین‌تک، همچنین جهش قیمت بیت‌کوین به عنوان مهمترین کریپتو بازار، در سال ۲۰۲۴ شاهد بازگشت رونق به دارایی‌های دیجیتال هستیم.

در سوی دیگر چرخش‌های روزانه بازارهای کریپتوکارنسی، بازیگران دیگری حضور دارند که مدیریت آنها بر زیرساخت‌های این کلاس از دارایی بسیار بااهمیت است. این صرافی‌ها نقاطی هستند که تراکنش‌ها انجام می‌شوند و خریدار یا فروشنده از آن طریق سود می‌برند. حجم تراکنش‌های انجام‌شده نشان‌دهنده میزان علاقه سرمایه‌گذاران است. از آنجا که ماهیت جهانی و اغلب غیرمتمرکز کریپتوها در کنار مقررات ویژه و خاص هر حوزه قضایی قرار می‌گیرد، خدمات برخی از این صرافی‌ها برای سرمایه‌گذاران آمریکایی محدود شده‌ است. گاهی این بدان معناست که محصولات از سوی خود صرافی محدود شده‌اند زیرا اپراتورها به دنبال محدود کردن مسئولیت هستند، و گاهی به معنای ممنوعیت کامل از سوی خود نهادهای مقررات‌گذار است. در مجموع، اگر شما به کریپتوها اهمیت می‌دهید، لازم است که به این صرافی‌های برتر به عنوان محل تراکنش‌های کریپتویی نیز اهمیت بدهید. در اینجا به معرفی برترین صرافی‌های کریپتوکارنسی جهان می‌پردازیم.

بایننس

بایننس بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات کریپتوکارنسی است و ارزش معاملات روزانه آن برای بیش از ۳۵۰ رمزارز دهها میلیارد دلار برآورد می‌شود. به جز معاملات آنی کریپتوها، بایننس امکان معاملات اوراق مشتقه شامل اوراق آتی و آپشن بیت‌کوین را نیز فراهم کرده است.

بایننس در مقیاسی گسترده از ابزارهای بهبود امنیت استفاده می‌کند. به عنوان مثال، امکان ذخیره‌سازی بیشتر دارایی‌های دیجیتال در «کیف‌پول سرد» که به اینترنت وصل نمی‌شود و در برابر هک شدن محافظت شده است، همچنین نظارت آنی برای کلاهبرداری و دستکاری بازار از ویژگی‌های مهم آن است. البته این صرافی با مشکلی روبه‌رو شده است. در نوامبر گذشته، چانگپنگ ژائو، مدیرعامل بایننس به دلیل پولشویی مجرم شناخته شد و باید ۵۰ میلیون دلار جریمه بپردازد. با این حال، شرایط بایننس با صرافی FTX و مدیرعامل آن، سم بنکمن فراید تفاوت دارد.

کوین‌بیس

به عنوان صرافی بزرگی که روزانه میلیاردها تراکنش کریپتویی در بازارهای نقد و مشتقه انجام می‌دهد، کوین‌بیس نام شناخته‌شده‌ای در میان سرمایه‌گذاران حوزه دارایی‌های دیجیتال است. برخلاف صرافی خصوصی بایننس، صرافی کوین‌بیس یک شرکت عام است که با نماد COIN در بورس نزدک پذیرفته‌ شده است. ارزش این صرافی بیش از ۵۰ میلیارد دلار است. به بیان دیگر، میزان نظارت بر این شرکت به حدی بالاست که در بورس پذیرفته شده و گزارش فعالیت‌های مالی آن مورد بررسی و تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قرار دارد.

کوین‌بیس همچنین با کارگزاری‌ها و پلتفرم‌های پرداخت همچون پی‌پال ارتباط دارد. این رویکرد همکاری با فضای مالی سنتی، مهر تاییدی بر مشروعیت کوین‌بیس است که آن را به یکی از صرافی‌های اصلی بازار کریپتوکارنسی تبدیل کرده است. و درست به همین دلیل است که حجم معاملات حقوقی‌ها در کوین‌بیس تا این اندازه بالاست. به عنوان صرافی برتر آمریکا، کوین‌بیس همان گزینه‌ای است که لازم دارید: پلتفرمی کمی کوچکتر اما محافظه‌کارانه‌تر از بایننس.

بای‌بیت

گرچه این صرافی در سطح دو صرافی پیشین نیست اما از بسیاری جهات، بای‌بیت با پذیرش صدها رمزارز در ۱۶۰ کشور و بیش از ۲۰ میلیون کاربر روزانه، سومین صرافی محبوب جهان به شمار می‌رود. این صرافی برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای توسعه برند خود دارد که می‌توان به حمایت مالی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و حمایت از تیم‌های فوتبال اشاره کرد. این اقدام موجب جذب مشتریان بیشتر برای این صرافی خواهد شد. با بیش از یک میلیارد دلار تراکنش بیت‌کوین در هر روز، بای‌بیت نسبت به زمان راه‌اندازی در ۵ سال قبل رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

البته باید به خاطر داست که با وجود محبوبیت بین‌المللی، فعالیت این صرافی در آمریکا ممنوع است. علت این ممنوعیت، برخی مسائل و الزامات امنیتی است که بای‌بیت رعایت نکرده است.

کراکن

با وجود اندازه کوچکتر نسبت به موارد پیش‌گفته، صرافی کراکن روزانه شاهد تراکنش صدها میلیون دلار کریپتوکارنسی‌ مختلف است. این شرکت آمریکایی همچون کوین‌بیس تلاش می‌کند تا در مطابقت با قوانین و مقررات داخلی به مشروعیت لازم برای توسعه فعالیت در بازار جذاب آمریکا دست پیدا کند. بر این اساس، علاوه بر انواع کریپتوکارنسی، این صرافی امکان خریدوفروش ارزهای معتبر همچون دلار، یورو، ین ژاپن و پوند را نیز فراهم کرده است. این صرافی که بیش از یک دهه قبل کار خود را آغاز کرده، در سال ۲۰۲۴ واحد جدیدی به نام «کراکن اینستیتوشنال» راه‌اندازی کرده است. هدف این واحد جدید، ارائه خدمات بهتر به مشتریان بزرگ است.

یونی‌سوآپ

همه صرافی‌هایی که تاکنون معرفی کردیم، صرافی متمرکز هستند، یعنی فقط محلی برای تراکنش میان خریدار و فروشنده هستند. بر این اساس، یونی‌سوآپ پیشتاز مدل‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود. در واقع بهتر است به جای صرافی، یونی‌سوآپ را «پروتکل» صرافی بنامیم. میانگین حجم روزانه تراکنش‌ها در این صرافی بیش از یک میلیارد دلار است. مزیت مدل صرافی یونی‌سوآپ این است که برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال مدل مالی جایگزین هستند، جذابیت دارد.

نکته منفی این صرافی، سهولت دسترسی کاربران در سراسر جهان است. در واقع، هر کاربر دارای اینترنت به راجتی می‌تواند به امکانات این دست یابد و این یعنی، یونی‌سوآپ مورد توجه خلافکاران و پولشویان است.

اوکی‌ایکس

به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز جهان، اوکی‌ایکس از مدل هیبرید با ویژگی‌های متعدد استفاده می‌کند. این مدل شامل بخشی مشابه صرافی‌های متمرکز با محصولاتی در بازارهای نقد و آتی، همچنین یک واحد به نام DEX است که همان صرافی غیرمتمرکز است. این صرافی همچنین دارای الگوریتم‌های معاملاتی و خدمات بلوکه کردن معاملات برای حجم های بالای کریپتو است. گرچه اوکی‌ایکس در هیچیک از این موارد بازیگر اصلی نیست اما همچون رقبا تلاش می‌کند تا ضمن تثبیت جایگاه، حوزه فعالیت‌هایش را گسترش دهد.

آپ‌بیت

صرافی‌هایی که تاکنون نام بردیم، برای کسانی که بازار کریپتوکارنسی را دنبال می‌کنند، شناخته شده هستند اما آپ‌بیت به دلیل آنکه ردپایی در غرب ندارد، یک گزینه خفته به شمار می‌رود. به عنوان بزرگترین صرافی کریپتویی در کره جنوبی، آینده خوبی در انتظار آپ‌بیت است. بنابراین سرمایه‌گذاران باید آن را زیر نظر داشته باشند. در حال حاضر بیش از ۱۸۰ رمزارز در این صرافی معامله می‌شود و حجم تراکنش‌های روزانه آن به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد. کاربران آمریکایی هنوز به خدمات این صرافی دسترسی ندارند اما ممکن است در آینده این امکان برایشان فراهم شود.

منبع : صدای بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.