خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۸۲۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتظار بازگشت روند صعودی قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر

انتظار بازگشت روند صعودی قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر

با وجود کاهش قیمت بیت کوین، خریداران بازگشت روند صعودی را طی ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، احساسات نزولی فعلی پیرامون بیت کوین، خوش‌بینی بسیاری درباره وقوع یک روند صعودی احتمالی در ماه سپتامبر 2024 به وجود آورده است. تحلیلگران به‌دقت روند خریدهای تهاجمی از ماه سپتامبر تا دسامبر را دنبال می‌کنند که نشان‌دهنده نوسانات عمده بازار در طول انتخابات ایالات متحده است.

محدودیت قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت

در حال حاضر، قیمت بیت کوین با اندکی کاهش در حدود ۶۴ هزار و ۳۶۲ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به 1.268 تریلیون دلار رسیده است. بر اساس گزارش QCP Capital، احتمالاً قیمت بیت کوین طی دو ماه آینده به دلیل فشار شدید فروشندگان، روند نسبتاً محدودی پیدا خواهد کرد. با این حال، این گزارش پیش‌بینی می‌کند در پایان سال، به دلیل خرید تهاجمی فعالان در اواخر 2024، یک صعود قوی در قیمت رخ دهد.

فشار فروش ماینرها

در ماه ژوئن، ماینرهای بیت کوین بیش از ۳۰ هزار BTC به ارزش 2 میلیارد دلار فروختند که این فروش ناشی از افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش سود پس از رویداد هاوینگ اخیر بیت کوین بود. روند فروش مذکور باعث تاخیر در بازگشت قیمت بیت کوین به روند صعودی شده است. علاوه بر این، اخیراً بازار به دلیل برنامه‌های دولت آلمان برای فروش مقدار زیادی بیت کوین ناآرام بوده است که به بار محدودیت نوسانات قیمت نیز دامن می‌زند.

احساسات سرمایه‌گذاران

با فروش‌های مداوم در بازار، ETF‌های بیت کوین طی هفته گذشته بیش از 500 میلیون دلار خروجی ثبت کرده‌اند که نشان‌دهنده موضع محتاطانه سرمایه‌گذاران نهادی است. با این حال، تحولات مثبتی نیز شکل گرفته، مانند خرید اخیر میکرواستراتژی که در حدود 12 هزار BTC به ارزش 800 میلیون دلار رخ داده است. همچنین، مدیرعامل BitMEX، آرتور هایس، یک سناریوی مثبت اقتصادی برای صعود قیمت بیت کوین به دلیل بحران بانکی ژاپن پیشنهاد کرده است.

روند صعود واقعی یا دام برای خریداران

در حالی که خوش‌بینی پیرامون یک  روند صعود واقعی وجود دارد، نگرانی‌هایی نیز درباره دام خریداران در میان است که در آن افزایش موقتی قیمت می‌تواند معکوس شود و سرمایه‌گذاران خوش‌بین را گرفتار کند. تحلیلگران توصیه به احتیاط می‌کنند و یادآور می‌شوند تاییدیه‌های نظارتی و رویدادهای بازار ممکن است قبلاً در قیمت‌ها منعکس شده باشند که می‌تواند به اصلاح کوتاه‌مدت بیت کوین پیش از رشدهای بلندمدت منجر شود.

با نزدیک شدن به سپتامبر 2024، بازار ارزهای دیجیتال آماده تحرکات عمده است. در حالی که چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین به دلیل فشارهای فروش و احساسات محتاطانه سرمایه‌گذاران محدود باقی می‌ماند، اما در عین حال خریدهای تهاجمی نشان‌دهنده احساسات صعودی در پایان سال است. سرمایه‌گذاران باید مطلع و محتاط باقی بمانند و خود را برای هر دو احتمال اصلاح کوتاه‌مدت و بازگشت به روند صعودی بلندمدت آماده کنند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.