فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۱۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا شرکت اپل در حال خرید بیت کوین است؟

آیا شرکت اپل در حال خرید بیت کوین است؟

جامعه ارزهای دیجیتال در حال گمانه‌زنی احتمال خرید بیت کوین (BTC) توسط شرکت اپل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از انتشار پستی معماگونه توسط مایکل سیلور، بنیان‌گذار مایکرواستراتژی، گمانه‌زنی‌ها نسبت به خرید بیت کوین توسط شرکت اپل افزایش پیدا کرد. سیلور در پست خود، تصویری از یک سیب آبی که لوگوی بیت‌کوین روی آن قرار دارد را منتشر کرد.

پست مشکوک مایکل سیلور

تصویر منتشرشده توسط مایکل سیلور که به لوگوی معروف سیب گاز زده اپل اشاره دارد، شایعاتی را درباره احتمال خرید بیت کوین توسط این غول فناوری برانگیخته است. اپل که به خاطر محصولات نوآورانه و ذخایر نقدی عظیم (در حال حاضر بیش از 47 میلیارد دلار) شناخته شده است، توان مالی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه را دارد.

این موضوع باعث شده است که جامعه رمز ارز گمان کند این شرکت ممکن است به افزودن BTC به پورتفوی خود فکر کند. اگرچه اپل هیچ‌گونه بیانیه عمومی در مورد علاقه به ارزهای دیجیتال منتشر نکرده، اما پست سیلور بحث‌هایی را در جامعه به راه انداخته است.

هم‌افزایی بالقوه بین اپل و بیت کوین

سیلور در مصاحبه‌ اخیر با رابین سییر، درباره هم‌افزایی بالقوه بین اپل و بیت کوین صحبت کرد. او پیشنهاد کرد که اپل می‌تواند ویژگی‌های امنیتی شبکه بیت کوین را به اکوسیستم خود اضافه کند.

سیلور پیش‌بینی کرد که اپل می‌تواند بازیکن بزرگی در دنیای بازارهای مالی شود و راه‌حل‌های چند امضای آسان و امن را به کمک بیت کوین ارائه دهد. او افزود: «شاید بزرگترین بانک آینده جهان اپل باشد.» پیامدهای چنین حرکتی می‌تواند عمیق باشد و جایگاه بیت‌کوین را به‌عنوان یک دارایی اصلی تقویت کرده و پذیرش نهادی آن را ترویج دهد.

ورود رو به رشد نهادها به BTC

اضافه بر این هیجان، حرکت‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده روند رو به رشد سرمایه‌گذاری نهادی در بیت کوین است. شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی  Metaplanet، که اغلب به‌عنوان «مایکرواستراتژی آسیا» شناخته می‌شود، به‌تازگی خرید مقدار قابل توجهی بیت‌کوین را اعلام کرد.

Metaplanet در ۲۴ ژوئن، بیت‌کوینی به ارزش یک میلیارد ین (۶.۲۵ میلیون دلار) خریداری کرد که از فروش اخیر اوراق قرضه تأمین شد. این خرید باعث افزایش دارایی‌های بیت‌کوینی آنها به بیش از ۲۴۰ بیت کوین شده است که با قیمت‌های فعلی تقریباً ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد. قبل‌تر، این شرکت سرمایه‌گذاری سه خرید مشابه بیت کوینی انجام داده بود.

علاوه بر این، مایکرواستراتژی همچنان به افزایش دارایی‌های بیت کوینی خود ادامه می‌دهد. رئیس اجرایی سیلور اخیراً خرید ۱۱,۹۳۱ BTC دیگر را با میانگین قیمت حدود ۶۵,۸۸۳ دلار به ازای هر BTC اعلام کرد. این خرید پس از عرضه ۸۰۰ میلیون دلاری اوراق قرضه قابل تبدیل مایکرواستراتژی صورت گرفت. این اوراق قرضه قابل تبدیل که در سال ۲۰۳۲ با نرخ بهره ۲.۲۵ درصد سررسید می‌شوند، تعهدات بدون تضمین شرکت هستند و بهره آن‌ها به صورت نیم‌سالانه از دسامبر ۲۰۲۴ پرداخت می‌شود.

در حالی که هیاهو پیرامون احتمال خرید بیت کوین توسط شرکت اپل همچنان به صورت گمانه‌زنی باقی مانده است، پیامدهای چنین اقدامی می‌تواند برای بازار ارزهای دیجیتال عظیم باشد. اگر اپل در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند، نه تنها جایگاه بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی اصلی تقویت می‌کند، بلکه احتمالاً پذیرش نهادی بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت.

روند رو به رشد سرمایه‌گذاری‌های نهادی در بیت کوین، که با اقدامات اخیر شرکت‌هایی مانند مایکرواستراتژی و Metaplanet برجسته شده است، نشان‌دهنده علاقه و اعتماد رو به افزایش به آینده ارزهای دیجیتال است. همان‌طور که جامعه ارزهای دیجیتال به دنبال بیانیه‌های رسمی و تحولات بیشتر است، انتظار ورود احتمالی اپل به بازار بیت کوین همچنان یک موضوع داغ باقی می‌ماند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.