فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۶۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بیت کوین بخریم یا دوج کوین؟ / احتمال بازده کدام رمز ارز بالاتر است؟

بیت کوین بخریم یا دوج کوین؟ / احتمال بازده کدام رمز ارز بالاتر است؟

بیت کوین (BTC) و دوج کوین (DOGE) هر دو برای بیش از یک دهه در بازار ارزهای دیجیتال حضور داشته‌اند و با گذراندن چرخه‌های مختلف بازار، سطوح قیمتی قوی را حفظ کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخلاف ثبات نسبی قیمت بیت کوین و دوج کوین در سطوحی بالاتر از قیمت اولیه خود طی سال‌های اخیر، این دو ارز دیجیتال به صورت اساسی با یکدیگر تفاوت دارند. در این گزارش به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌ها، عملکرد قیمتی اخیر و شرایط درون شبکه‌ای آنها می‌پردازیم تا بررسی کنیم کدام یک در سال 2024 بازدهی بهتری ارائه می‌دهند.

تفاوت‌ها و شباهت‌های کلیدی بین بیت کوین و دوج کوین

بیت‌کوین و دوج‌کوین هر دو از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند که شامل استخراج برای تأیید تراکنش‌ها و تأمین امنیت شبکه آنهاست. این اشتراک، آنها را در میان پروژه‌های برتر بلاک‌چین قرار می‌دهد که همچنان به استخراج وابسته هستند و از مکانیسم‌های جدیدتر اثبات سهام (PoS) استفاده نمی‌کنند.

یکی از تفاوت‌های عمده بین این دو ارز دیجیتال، محدودیت سمت عرضه آنهاست. بیت کوین دارای حداکثر عرضه 21 میلیون کوین است که آن را به یک دارایی کمیاب تبدیل می‌کند. در مقابل، عرضه دوج‌کوین نامحدود است، به این معنی که می‌توان به صورت نامحدود دوج کوین استخراج کرد که به ذات تورمی این کوین کمک می‌کند.

bitcoin-dogecoin-correlation-1536x834

عملکرد دو رمز ارز در شرایط بازار فعلی

بر اساس آخرین داده‌ها، دوج کوین با قیمت 0.12 دلار معامله می‌شود که 38.19 درصد افزایش از ابتدای سال نشان می‌دهد. در همین حال، بیت کوین در سطح قیمت 61,579 دلار قرار دارد که 39.42 درصد افزایش در همین دوره زمانی را ثبت کرده است.

همبستگی بین بیت کوین و دوج کوین

جالب است بدانید بین تحرکات قیمتی بیت کوین و دوج کوین همبستگی قوی وجود دارد. بر اساس داده‌های ماکروکسیس، ضریب همبستگی بین این دو 0.98 است. نزدیکی این رقم به عدد یک، نشان می‌دهد قیمت‌های BTC و DOGE به طور همزمان رفتار حرکتی یکسانی دارند. بنابراین، سرمایه‌گذارانی که هر دو ارز دیجیتال را از ابتدای سال در اختیار دارند، تقریباً بازدهی یکسانی را مشاهده می‌کنند، با این تفاوت که بیت کوین کمی بازدهی بالاتری دارد.

چشم‌انداز کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین

تحلیل شاخص ورود و خروج پول در قیمت (IOMAP) که از سوی IntoTheBlock ارائه شده نشان‌دهنده سطوح حمایت و مقاومت قابل توجه در بیت کوین است. در حال حاضر، در سطح 62,134 دلار، 1.64 میلیون آدرس رقم 759,670 بیت کوین را خریداری کرده‌اند. در سمت دیگر، 755,240 آدرس 445,280 بیت کوین را در حدود 60,793 دلار خریداری کرده‌اند.

این داده‌ها نشان می‌دهند بیت کوین ممکن است با مقاومتی در سطح 62,134 دلار مواجه شود که ممکن است منجر به کاهش قیمت به زیر سطح 60 هزار دلار شود. بنابراین، اگر این مقاومت پایدار بماند، ممکن است زمان مناسبی برای خرید BTC نباشد.

چشم‌انداز کوتاه‌مدت دوج کوین

در دوج‌کوین، سناریو صعود با احتمال بالاتری مطلوب به نظر می‌رسد. داده‌های IOMAP نشان‌دهنده حمایت قوی در سطح 0.12 دلار قرار دارد که 86,480 آدرس 6.87 میلیارد DOGE را در این سطح خریداری کرده‌اند. این سطح حمایت قوی‌تری است در مقایسه با مقاومتی که توسط 33,520 آدرس که 717.77 میلیون DOGE را با ارزش بالاتری خریداری کرده‌اند، تشکیل شده است.

با توجه به این حمایت، احتمالاً دوج کوین در کوتاه‌مدت با ارزش بالاتری معامله خواهد شد، با اهداف قیمتی محتمل بین 0.13 دلار تا 0.15 دلار. سناریو فعلی نشان می‌دهد که DOGE ممکن است در آینده نزدیک بازدهی بهتری نسبت به بیت کوین ارائه دهد. 

در حالی که هر دو ارز دیجیتال بیت کوین و دوج کوین نقاط قوت و جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، شرایط فعلی بازار و داده‌های درون شبکه‌ای نشان می‌دهند که دوج کوین ممکن است بازدهی کوتاه‌مدت بهتری ارائه دهد. قیمت بیت کوین احتمالاً با مقاومتی مواجه خواهد بود که ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت به زیر سطح 60 هزار دلار شود. این در حالی است که دوج کوین در سطوح فعلی حمایت قوی را نشان می‌دهد که احتمال افزایش آن را بالاتر می‌برد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.