خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۰۹۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازار خونین NFT در ماه ژوئن / آیا امیدی برای رالی جدید وجود دارد؟

بازار خونین NFT در ماه ژوئن / آیا امیدی برای رالی جدید وجود دارد؟

بازار NFT در ماه گذشته میلادی، با افت شدیدی قیمتی در اکثر کلکسیون‌های مشهور مواجه شد. همین مساله نگرانی‌هایی درباره آینده این بازار به وجود آورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که زمانی یکی از مشهورترین دارایی‌های دیجیتالی بازار رمز ارز به‌ شمار می‌رفتند، افت شدیدی در ماه ژوئن پیدا کردند. بر اساس اطلاعات پلتفرم تحلیلی-رمز ارزی Artemis، بخش NFT بازار رمز ارز، بدترین عملکرد قیمتی را در میان 21 بخش بازار رمز ارز ثبت کرده و با کاهش قیمتی 51.5 درصدی مواجه شده است. این روند کاهشی، نگرانی‌های زیادی میان کارشناسان بازار، درباره آینده و پایداری بازار NFT ایجاد کرده است. 

کاهش فروش NFT در بلاک‌چین‌های متعدد

روند کاهشی فروش این دارایی‌های دیجیتال را که زمانی شهرت بسیار بالایی میان علاقه‌مندان داشتند می‌توان به‌ صورت دقیق‌تر از داده‌های پلتفرم CryptoSlam بررسی کرد. بر این اساس، حجم فروش در بازار NFT، با کاهش 46.03 درصدی مواجه شده که معادل افت 480 میلیون دلاری طی یک ماه گذشته بوده است. در تعدادی از بلاک‌چین‌های مطرح بازار مانند اتریوم، بیت کوین و سولانا نیز حجم فروش این دارایی‌های دیجیتال بین 38 تا 50 درصد افت کرده است. 

image-3-850x4711-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

دلیل کاهش فروش در بازار NFT چیست؟

عوامل متعددی بر وضعیت فعلی بازار NFT تاثیر گذاشته است. پاول توماس مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Somnia باور دارد آن شور و اشتیاق اولیه که درباره بازار NFT میان افراد جریان داشت، اکنون از بین رفته است. او دراین‌باره گفت: «در حال حاضر، کاربرد (utility) برای NFTها از گذشته بسیار بااهمیت‌تر شده است. یکی از مشکلات بزرگ این دارایی‌های دیجیتال این است که همه در تلاش‌اند پروژه‌ای را که در این بازار موفق بوده کپی و تکرار کنند و انتظار موفقیت دارند. برای اینکه یک پروژه در این بازار بتواند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد، باید کاری منحصر‌به‌فرد و متفاوت انجام دهد. در کنار این چالش‌ها، کف قیمتی کلکسیون‌های مشهور بازار NFT مانند باشگاه قایق‌ تفریحی میمون‌های کسل (BAYC) در ابتدای ماه ژوئن به زیر 10 اتریوم افت کرده است. یکی از دلایل کاهش قیمتی این کلکسیون، فروش تعدادی از آثار کلکسیون افراد مشهوری مانند مارک کوبان بوده است. 

image-4-850x282.png-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

آینده بازار NFT

با وجود افت قیمتی در ماه گذشته، در این بازار برخی از پروژه‌ها موفق به سوددهی شده‌اند. برای مثال کلکسیون‌های Pudgy Penguins و Milady Maker حجم بالایی از فروش را در این بازه ثبت کرده‌اند. همچنین در شبکه بلاک‌چینی رونین، رشد فروش دارایی‌های NFT به‌ ثبت رسیده است که نشان می‌دهد برخی از بازارهای نیچ هنوز در حال سوددهی هستند. طاها عباسی مدیر ارشد فناوری در Ferrum Labs باور دارد که با تحول این صنعت، بازار NFT بار دیگر توجه‌ها را به‌ خود جلب خواهد کرد. او باور دارد برخی از متحول‌کنندگان این بازار مانند شرکت یوگا لبز و ایگلو بار دیگر در این بازار خواهند درخشید. 

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.