فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۱۰۱

صرافی FTX به مشتریان آسیب دیده خود غرامت می دهد

صرافی FTX به مشتریان آسیب دیده خود غرامت می دهد

8.7 میلیارد دلار به قربانیان FTX و همچنین 4 میلیارد از «درآمدهای مربوط به تخلفات» آن به مشتریانی با ضرر زیاد پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

صرافی ورشکسته FTX رسماً با پرداخت مجموعاً 12.7 میلیارد دلار به مشتریان آسیب‌دیده خود موافقت کرده است.

«کوین کاستل»، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده اعلام کرده که FTX باید 8.7 میلیارد دلار غرامت به قربانیان خود پرداخت کند و همچنین 4 میلیارد از «درآمدهای دریافتی مربوط به تخلفات» خود را به مشتریانی پرداخت کند که متحمل ضررهای قابل‌توجهی شده‌اند.

«ایان مک‌گینلی»، مدیر اجرایی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) از «این غرامت چند میلیارد دلاری برای قربانیان» به‌عنوان «بزرگ‌ترین دریافت خسارت در تاریخ CFTC» یاد می‌کند. او می‌گوید:

«اف‌تی‌اکس 21 ماه پیش سقوط کرد و در آن زمان، CFTC با انجام بررسی‌های خود شکایتی را مطرح کرد و به چیزی دست یافت که بسیاری آن را غیرممکن در نظر داشتند، تصمیمی برای جبران خسارتی که قربانیان متحمل شده‌اند.»

همچنین غرامت تعیین‌شده برای FTX می‌توانست بیشر از این باشد، اما از آنجایی که CFTC بازپرداخت سریع قربانیان را در اولویت خود قرار داده است، این کمیسیون تصمیم گرفته تا «به دنبال جریمه پولی مدنی علیه FTX نباشد.»

قوانین نقض‌شده توسط صرافی FTX

این گزارش پس از آن منتشرشده که قاضی کستل اعلام کرده بود که FTX قانون بورس کالا (CEA) و مقررات CFTC را نقض کرده است. کستل در حکم خود گفته بود که FTX به‌عنوان «ایمن‌ترین و آسان‌ترین راه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال» معرفی شده است، اما این صرافی از دارایی‌های مشتریان خود به‌گونه‌ای استفاده کرده که انگار دارایی‌های هستند.

صرافی ورشکسته همچنین از وجوه مشتریان خود برای تأمین‌مالی تبلیغاتش، نجات «چند شرکت دارایی دیجیتال با وام یا خرید» و پرداخت بدهی‌های خود استفاده کرده است. رئیس CFTC، صرافی FTX را به‌دلیل استفاده از «تاکتیک‌های قدیمی برای ایجاد این توهم که مکانی امن و مطمئن برای دسترسی به بازارهای ارزهای دیجیتال است» مورد انتقاد قرار داد.

«سم بنکمن-فرید»T مدیرعامل صرافی FTX سال گذشته مجرم شناخته شد. هیئت منصفه دادگاه نیویورک در آن زمان او را در هفت اتهام از جمله کلاهبرداری و توطئه برای ارتکاب پولشویی مجرم تشخیص داد.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.