فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۸۰۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تصویب پرداخت حقوق به صورت رمز ارز در دبی / امارات در صدر انطباق رمز ارزی

تصویب پرداخت حقوق به صورت رمز ارز در دبی / امارات در صدر انطباق رمز ارزی

طرح پرداخت حقوق به صورت رمز ارزی، به‌ طور رسمی در شهر دبی واقع در امارات متحده عربی تصویب شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

دادگاهی در امارات متحده عربی، رمز ارزها را به‌ عنوان یکی از روش‌های پرداخت حقوق در قراردادهای استخدامی پذیرفته است. تصویب این قانون، حرکتی بزرگ در چشم‌انداز حقوقی رمز ارزها در این کشور خواهد بود. کشور امارات، در سال‌های گذشته، موفق به کسب برترین رتبه‌ از لحاظ انطباق با رمز ارزها در جهان شده است. از این پس، سازمان‌های واقع در شهر دبی می‌توانند قراردادهای پرداخت حقوق را با رمز ارزهایی مانند بیت کوین یا دیگر رمز ارزهای توافقی با کارمندشان، تنظیم کنند. 

سابقه پیشین طرح پرداخت رمز ارزی حقوق در امارات

با وجود اینکه قانون پرداخت دستمزد در قالب رمز ارزها، روز گذشته در شهر دبی به تصویب رسید، طرحی مشابه در سال 2023 در نبود امکان ارزش‌گذاری دقیق دارایی‌های رمز ارزی از سوی دادگاه امارات رد شده بود.

دلیل رد این طرح در سال 2023 میلادی، شکایت کارمندی بود که قرارداد پرداخت حقوقش بر اساس رمز ارزها تنظیم شده بود و 2500 توکن اکووات (EcoWatt) در طی ۶ ماه کار به او پرداخت نشده بود. با این حال، با تصویب امکان پرداخت دستمزدها به‌ صورت رمز ارزی در دادگاه دبی، دارایی‌های دیجیتال یرا دارای ارزشی مشخص شناسایی کرده است. در این طرح تصویب‌شده، به اهمیت قراردادهای توافقی شفاف میان سازمان و کارمند و آمادگی امارات متحده عربی برای تطبیق با روش‌های نوین مالی، تاکید شده است. 

صدرنشینی امارات در انطباق رمز ارزی در سال 2025

منطقه خاورمیانه تبدیل به کانون جدیدی برای انطابق رمز ارزی در جهان شده است. بر اساس گزارش اخیر بیت‌گت، کشور امارات متحده عربی در میان تمامی کشورهای خاورمیانه، صدرنشین انطابق با رمز ارزهاست. حدود 500 هزار تریدر فعال روزانه در این کشور فعالیت می‌کنند و این رقم نسبت به سال گذشته، رشد 166 درصدی پیدا کرده است. 

استقبال شهروندان این کشور از رمز ارزها به‌ حدی بالاست که 72 درصد کاربران بازار رمز ارزی در آن، فعالانه در بیت کوین سرمایه‌گذاری‌ می‌کنند. همچنین بر اساس گزارش Triple-A، امارات متحده عربی بالاترین نرخ مالکیت رمز ارز را در سراسر جهان دارد‌، به‌ طوری که 30.4 درصد از جمعیت این کشور دارای رمز ارز در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود هستند. پس از امارات، ویتنام، ایالات متحده آمریکا و ایران به‌ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند. 

image-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

 

به‌ دنبال کاهش تمرکز درآمدی از نفت و گاز، امارات متحده عربی کوشیده تا به سمت تکنولوژی و بازارهای نوظهور مالی حرکت کند. دبی که بزرگ‌ترین شهر این کشور است، در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین هاب‌های رمز ارزی در سراسر جهان محسوب می‌شود. همچنین این کشور تلاش کرده است شهر ابوظبی را نیز تبدیل به هاب مالی کند. از همین روست که دولت این کشور سیاست‌های تشویقی، مالیاتی و حمایتی را برای رمز ارزها در نظر گرفته است. 

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.