فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۹۹۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ترامپ برنامه رسمی رمز ارزی خود را اعلام کرد / تلاش برای جذب رأی فعالان صنعت کریپتو

ترامپ برنامه رسمی رمز ارزی خود را اعلام کرد / تلاش برای جذب رأی فعالان صنعت کریپتو

با وجود انتقادات پیشین و کلاهبرداری خواندن رمز ارزها، دونالد ترامپ به‌تازگی از برنامه رمز ارزی خود پرده برداشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

 پسر دونالد ترامپ در ششم آگوست اعلام کرده بود خبر بزرگی درباره رمز ارزها در انتظار طرفداران پدرش خواهد بود.در نهایت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا و نامزد این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، برنامه رسمی رمز ارزی خود را در روز‌ پنجشنبه اعلام کرد.

آغاز فعالیت پروژه رسمی رمز ارزی دونالد ترامپ

ترامپ در پستی که در شبکه اجتماعی خود به‌ نام Truth Social منتشر کرد نوشت: «برای مدتی طولانی، شهروندان آمریکایی از طرف بانک‌های بزرگ و سرمایه‌داران تحت فشار بوده‌اند. اکنون زمان آن رسیده که روی پای خود، و همراه با هم، بایستیم.» این نامزد جمهوری‌خواه، همچنین لینک کانال تلگرامی مربوط به پروژه رسمی دیفای خود را نیز در این پست قرار داده بود. همچنین هشتگ #BeDefiant نیز در این پست قید شده بود که نام این پروژه جدید خواهد بود. 

دیفای مخفف کلمات امور مالی غیرمتمکز است و به فعالیت‌های مالی‌ای اشاره دارد که روی شبکه بلاک‌چین انجام می‌شوند. در دیفای، معاملات رمز ارزی و جا‌به‌جایی مبالغ خارج از سیستم بانک‌ها و نهادهای مالی متداول انجام می‌شود. 

بر اساس گزارش خبرگزاری بلاک، برای افزایش اعتبار پروژه خانوادگی دیفای ترامپ، نشان تجاری The DeFiant Ones در نرم‌افزار AMG به‌ ثبت رسانده شده است. همچنین این شرکت، برای دیگر نشان‌های تجاری از جمله عبارات Be DeFiant ،World Liberty و World Liberty Financial نیز اقدام کرده است. با توجه به این عبارات، به نظر می‌رسد پروژه ترامپ تنها بخشی از پروژه عظیم‌تر برای یک سیستم مالی بزرگ است. 

تغییر موضع ترامپ نسبت به رمز ارزها

حرکت اخیر ترامپ، تلاش او برای همسو کردن خود با جامعه رأی‌دهندگان و طرفدار رمز ارز در آمریکا است. با وجود این، موضع ترامپ در سال‌های گذشته نسبت به رمز ارزها بسیار متفاوت بوده است. برای مثال، او در سال ۲۰۲۱، رمز ارزها را کلاهبرداری در برابر دلار خوانده بود، اما در کنفرانس بیت کوین در سال جاری با تعریف از این صنعت اعلام کرد نهادهای رمز ارزی کمک زیادی به افزایش مبالغ اهدایی سیاسی کرده‌اند. مبلغ اهدایی در سال جاری به کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا، در حدود ۱۱۹ میلیون دلار تخمین زده شده است که نیمی از کل مبالغ اهدایی را شامل می‌شود. 

دونالد ترامپ در سال‌های اخیر نیز سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام داده و ارزش دارایی‌های رمز ارزی او حدود یک میلیون دلار است. همچنین ترامپ و همسرش در سال گذشته چندین کلکسیون NFT با تصاویر کارتونی از خود منتشر کردند. 

0040a3bdfdc5ba7413a67b7daae1141b

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.