فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۷۵۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تلافی بازداشت پاول دورف با هک وبسایت‌های فرانسوی

تلافی بازداشت پاول دورف با هک وبسایت‌های فرانسوی

به‌دنبال دستگیری بنیان‌گذار تلگرام توسط فرانسه، چندین وبسایت دولتی و آموزشی کشور فرانسه مورد حملات دیداس قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

به‌دنبال تلافی بازداشت پاول دورف، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام، چندین وبسایت دولتی فرانسوی در شبانه روز گذشته به‌دلیل حملات دیداس، از سرویس‌دهی خارج شده‌اند. پاول دورف 39 ساله، به‌دلیل نقض قوانین توسط پلتفرم تلگرام، پس از خروج از جت شخصی خود، در کشور فرانسه بازداشت شده است. اتهامات وی شامل پولشویی، قاچاق مواد مخدر و حمایت از تروریسم اعلام شده است. 

حملات هکری به وبسایت‌های فرانسوی 

کلمنت دومینگو، متخصص امینت سایبری که با نام SaxX شناخته می‌شود، ادعا کرده است که ده وبسایت فرانسوی تحت حملات دیداس از طرف گروهی با نام مستعار opDurov قرار گرفته‌اند. وی همچنین اسکرین شات‌هایی از چهار سایت شامل روزنامه La Voix du Nord، وبسایت خدمات عمومی دولت فرانسه و آژانس ملی امنیت دارویی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد، فعالیت این وبسایت‌ها مختل شده است. 

در حملات دیداس که مخفف عبارت Distributed Denial of Service است، خراب کردن سرویس وبسایت مورد هدف نیست، بلکه شبکه و سرور مورد نظر به ناچار، ناتوان در ارائه سرویس عادی می‌شود. این حملات تا زمانی ادامه دارند که منابع آن سرور از کار بیفتند و از دسترس خارج شود. با این وجود، بنظر می‌رسد که در این حمله هکری، اطلاعاتی به‌سرقت نبرده شده است. 

با وجود اینکه گروهی از هکرهای روسی به‌نام Russian Army Cyber Team، مسئولیت بخشی از این حمله را بر عهده گرفتند، بنظر می‌رسد که گروه هکری متعلق به کشور مالزی به‌نام RipperSec که از طرفداران کشور فلسطین هستند نیز در این حملات تلافی جویانه نقش داشتند. 

آینده TON با دستگیری مدیرعامل تلگرام چه خواهد بود؟

توکن TON که متعلق به تلگرام است، از زمان بازداشت پاول دورف در هفته جاری بیش از 11 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. در هجدهم ماه آگوست قیمت این توکن حدود 6.67 دلار بود، اما در حال حاضر و پس از اعلام خبر دستگیری پاول دروف، به 5.46 دلار سقوط کرده است. قیمت این توکن در شبانه روز گذشته با افزایش دو درصدی همراه بوده است. با این وجود، کارشناسان باور دارند که با توجه به فشار فروشی که برای این توکن ثبت شده است، امکان کاهش مجدد قیمت آن وجود دارد. 

Screenshot 2024-08-27 221014

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.