فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۳۵۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سنگاپور، هنگ کنگ و امارات صدرنشین در انطباق با رمز ارزها

سنگاپور، هنگ کنگ و امارات صدرنشین در انطباق با رمز ارزها

در جدیدترین رتبه‌بندی میزان انطباق با رمز ارزها، کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ و امارات متحده عربی توانسته‌اند بالاترین رتبه را به دست آورند.

به گزارش تجارت نیوز،

مطالعه اخیری که از سوی شرکت هنلی و همکاران در ماه آگوست انجام شده است، رتبه‌بندی جدید 28 کشور را از لحاظ میزان انطباق‌پذیری با رمز ارزها نشان می‌دهد. 

رتبه کشورها در شاخص انطابق‌پذیری با رمز ارزها 

در مطالعه‌ای که هفته گذشته منتشر شده است، کشور سنگاپور توانسته رتبه اول در انطباق با رمز ارزها را در میان تمامی کشورهای جهان به دست آورد. هنگ کنگ و امارات متحده عربی، به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. شاخص انطباق با رمز ارز هنلی که هرساله از سوی شرکت هنلی و همکاران منتشر می‌شود، مسئول انجام این تحقیق بوده است. 

شرکت هنلی کشورها را بر اساس عواملی مانند انطابق عمومی، انطباق زیرساخت‌ها، تکنولوژی و نوآوری، محیط رگولاتوری، فاکتورهای اقتصادی و میزان مالیات بر رمز ارز رتبه‌بندی کرده است. محققان این شرکت در ماه‌های جولای و آگوست سال 2024 میلادی، داده‌های 28 کشور را که امکان اخذ شهروندی با سرمایه‌گذاری را برای افراد خارجی فراهم کرده‌اند مورد بررسی قرار داده و رتبه‌های زیر را به دست آوردند.  

Screenshot 2024-08-31 104606

سنگاپور صدرنشین انطباق با رمز ارزها

سنگاپور با کسب امتیاز 45.7 از 60، در رتبه اول میان 28 کشور بررسی‌شده در این مطالعه قرار گرفته است. بر اساس این مطالعه، شرایط رگولاتوری، کسب و کاری و مالی سنگاپور باعث شده است انطباق با رمز ارزها در این کشور به بالاترین حد برسد. قانون خدمات پرداختی در سنگاپور موجب شده است رگولاتوری خدمات مربوط به پرداخت‌های دیجیتالی به‌خوبی انجام شود. بر اساس اعلام محققان، سیستم بانکی حمایتگر از رمز ارزها، سرمایه‌گذاری‌های کلان و قوانین جامع باعث شده است سنگاپور به رتبه اول دست پیدا کند. 

همچنین، بانک مرکزی سنگاپور پروژه‌هایی مانند ارکید و گاردین را نیز اجرا کرده است تا بتواند مزایای توکنیزه شدن را در این کشور تست کند. بر اساس همین تست‌های آزمایشی، بانک DBS سنگاپور توکن‌های خزانه‌ای بر پایه بلاک‌چین و کمک‌‌هزینه‌های بلاک‌چینی را در سیستم خود آغاز کرده است. 

هنگ کنگ و امارات در رتبه‌های دوم و سوم

هنگ کنگ توانسته پس از سنگاپور در رتبه دوم با امتیاز 42.1 قرار بگیرد. دلیل قرارگیری این کشور در رتبه دوم، فاکتورهای اقتصادی مربوطه و قوانین مالیاتی مناسب این کشور برای رمز ارزها بوده است. بر اساس این مطالعه، هنگ کنگ توانسته شرایطی در منطقه فراهم کند تا کسب و کارهای مرتبط با رمز ارز بتوانند رشد کنند و علاقه عموم به رمز ارزها نیز افزایش یابد. همچنین زیرساخت‌های دیجیتالی پیشرفته این کشور نیز باعث شدهعموم افراد بتوانند به‌راحتی از رمز ارزها استفاده و در آنها سرمایه‌گذاری کنند. 

امارات متحده عربی نیز با امتیاز 41.8 در رتبه سوم قرار گرفته است. این کشور از لحاظ قوانین مالیاتی به‌ نفع فعالان رمز ارزی در رتبه اول قرار گرفته و همچنین در فاکتور عوامل اقتصادی و تکنولوژی و نوآوری نیز امتیاز بسیار بالایی کسب کرده است.

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.