فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۱۵۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

هشدار FBI درباره نقشه‌های دزدی‌ رمز ارز‌ها توسط هکرهای کره شمالی

هشدار FBI درباره نقشه‌های دزدی‌ رمز ارز‌ها توسط هکرهای کره شمالی

هکر‌های کره شمالی به‌تازگی روشی نوین را برای دزدی‌های رمز ارزی خود پیش گرفته‌اند که کارمندان فعال در این صنعت را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

از سال ۲۰۱۷ میلادی، گروه هکری متعلق به کره جنوبی بیش از ۳ میلیارد دلار به‌شکل رمز ارز را با نقشه‌های متفاوت دزدیده‌اند. این گروه هکری اخیرا روش خلاقانه جدیدی را برای اجرای حمله‌های هکری پیش گرفته‌اند. گروه‌های هکری متعلق به این کشور، به حمله‌های پیچیده و میلیون دلاری در صنعت مشهور هستند تا بتوانند هزینه فعالیت‌های هسته‌ای و سلاحی خود را تامین مالی کنند. 

 حمله‌های جدید هکرهای رمز ارزی کره شمالی

سازمان FBI ایالات متحده آمریکا، هشدار جدیدی به شاغلان فعال در شرکت‌های رمز ارز منتشر کرده است. در هشداری که این سازمان در سوم سپتامبر منتشر کرده است، گروه هکری کره شمالی در حال حمله به کارمندان فعال در شرکت‌های رمز ارزی و دیفای هستند تا بتوانند به‌کمک حمله‌های کمپین‌ مهندسی اجتماعی، اقدام به دزدی دارایی‌های رمز ارزی کنند. مهندسی اجتماعی اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب حاصل از تعاملات انسانی به کار می‌رود. این روش از فریب دادن کاربران در جهت انجام اشتباهات امنیتی یا دادن اطلاعات حساس استفاده می‌کند. طعمه‌گذاری، ترس افزار،  نرم افزار تبلیغاتی، بهانه‌سازی و فیشینگ از روش‌های متداول حملات مهندسی اجتماعی هستند.   

روش جدید اجرای حمله رمز ارزی چیست؟  

هکر‌های گروه DPRK متعلق به کره شمالی، باارائه تبلیغات موقعیت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری و جا زدن خود بجای شرکت‌های مشهور، قصد فریب کارمندان فعال در صنعت رمز ارز را دارند. در این روش‌، هکر‌ها با ارسال لینک‌های استخدامی و یا لینک دانلود بدافزارها، این روش هکری را اجرا می‌کنند.

هکر‌ها با صحبت به زبان انگلیسی روان و تسلط کامل به جنبه‌های فنی صنعت رمز ارز، به‌راحتی می‌توانند خود را حرفه‌ای نشان دهند. هکر‌های کره شمالی با دسترسی به اطلاعات شخصی، مهارت‌های شخصی، اطلاعات استخدامی و علایق کسب و کاری کارمندان مدنظر، آنها را تحلیل کرده و سناریو‌های منحصر‌به‌فردی را برای انجام عملیات هکری خود برنامه‌ریزی می‌کنند. 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.