فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۲۹۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آیا بازار NFT از بین رفته است؟/ مرگ ۹۶ درصدی پروژه‌های بازار

آیا بازار NFT از بین رفته است؟/ مرگ ۹۶ درصدی پروژه‌های بازار

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۹۶ درصد از کلکسیون‌های nft، ارزش خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

پس از رونق بالای بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)  در سال ۲۰۲۲، هیجان پیرامون این آثار دیجیتالی از بین رفته است.  گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۹۶ درصد از کلکسیون‌های دیجیتالی بازار NFT «از بین رفته» محسوب می‌شوند. محققان بیش از ۵۰۰۰ کلکسیون NFT و تراکش را مورد بررسی قرار داده‌اند و در این تحقیق شاخص‌هایی مانند سوددهی سرمایه‌گذاران، عملکرد کلکسیون و عمر کلکسیون را در نظر گرفتند. 

مرگ ۹۶ درصد از کلکسیون‌های NFT 

محققان این پروژه تحقیقاتی، به‌تازگی نتیجه‌ گرفته‌اند که ۹۶ درصد از پروژ‌ه‌های NFT ارزش خود را از دست داده‌اند و ۴۳ درصد از سرمایه‌گذاران در حال حاضر در سود قرار ندارند. 

به‌طور متوسط، دارندگان NFT با ضرر ۴۴.۵ درصد مواجه هستند و عمر متوسط یک اثر NFT در حال حاضر، حدود ۱.۱۴ برآورد شده است که ۲.۵ برابر کوتاه‌تر از پروژه‌های رمز ارزی است. این روند نزولی مسئله‌ جدیدی نیست، چرا که گزارش‌های سال ۲۰۲۳ نیز نشان می‌داد که ۱/۳ پروژه‌های NFT در آن سال از بین رفته‌اند که بالاترین رکورد برای شکست NFTها محسوب می‌شد. 

IMG_2791

برترین کلکسیون‌های بازار NFT

از میان کلکسیون‌های مختلف، کلکسیون آزوکی بالاترین سودآوری در این بازار را ثبت کرده است و دارندگان این آثار، بازگشت سرمایه ۲.۳ برابری را تجربه کرده‌اند. کامیونیتی فعال و قوی این کلکسیون در کنار روش‌‌های بازاریایی مناسب آن، باعث شده است که این کلکسیون بالاترین سودآوری را میان دیگر آثار کلکسیونی کسب کند. در ماه می سال جاری، رسانه beincrypto در گزارشی اعلام کرد که فروش آثار NFT آزوکی به رکورد جدیدی دست یافته است و در یک ماه فروش ۱.۱۳ میلیون دلاری را به‌ثبت رسانده است. مجموع فروش این کلکسیون نیز فراتر از ۱.۱۲ میلیارد دلار رفته است. با وجود موفقیت این کلکسیون، دیگر آثار مشهور این بازار شامل کریپتو پانکس، باشگاه قایق سواری میمون‌های کسب نیز پس از آزوکی بالاترین محبوبیت را دارند. 

برخلاف موفقیت نسبی پروژه‌های مذکور، یکی از کلکسیون‌های مشهور شکست خورده بازار در حال حاضر pudgy penguins است که با وجود موفقیت در ماه می، در وضعیت مناسبی قرار ندارد. این تحقیق نشان داده است که آثار این کلکسیون با کاهش قیمت ۹۷ درصدی مواجه شده‌اند.

تفاوت بالا در سوددهی و ضرردهی پروژه‌های این بازار، تفاوت بالا در عمر کلکسیون‌ها، نشان‌دهنده این است که بازار NFT از دوران اوج و محبوبیت خود فاصله زیادی گرفته است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.