فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۳۹۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تسهیل فرایند توکنیزه کردن دارایی‌ها به وسیله سوئیفت

تسهیل فرایند توکنیزه کردن دارایی‌ها به وسیله سوئیفت

سیستم بانکی ارتباطات جهانی سوئیفت برنامه جدید خود را برای انطابق با توکنیزه کردن دارایی‌ها اعلام کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

در یازدهم سپتامبر، جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) اعلام کرد راه‌حل‌هایی برای تسهیل دسترسی و معاملات کاربران توسط دارایی‌های دیجیتال ایجاد خواهد کرد. چشم‌انداز این نهاد بین‌المللی، ایجاد امکان معاملات مالی هم به‌ روش سنتی و هم به‌ کمک دارایی‌های رمز ارزی از طریق سیستم درون‌بانکی خود است. جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) در سال 1973 میلادی در بلژیک افتتاح شده است و نهادهای بانکی بیش از 209 کشور جهان، عضو آن هستند. 

آینده سوئیفت با توکن‌های RWA

این نهاد بین‌المللی بانکی، قصد تست کردن سیستم‌های چند لجری برای فرایند‌های "پرداخت در مقابل تحویل" (DvP) و "پرداخت در مقابل پرداخت (PvP)" در پلتفرم جهانی خود را دارد. به کمک این تکنولوژی، خریداران اوراق بهادار می‌توانند همزمان با فرایند پرداخت، فرایند مبادله دارایی توکنیزه‌شده را در سیستم سوئیفت طی کنند.

برنامه جدید و نوآورانه سیستم سوئیفت تمرکز شدیدی بر دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار دارایی‌های دنیای واقعی تا سال 2034 به 30 تریلیون دلار برسد. 

برنامه آینده رمز ارزی سوئیفت چیست؟

بر اساس اعلام سوئیفت، صنعت جهانی دارایی‌های توکنیزه‌شده دچار مشکل تعامل‌پذیری هستند. به‌عبارتی، این نهاد بخش‌های مختلف اکوسیستم مالی رمز ارزی را جزایری جدا از هم می‌داند که امکان تعامل با یکدیگر را ندارند. دلیل اصلی این مشکل نیز نبود نسخه‌ای جهانی از وجه دیجیتال مورد قبول افراد توسط سوئیفت اعلام شده است. مدیر ارشد نوآوری سوئیفت در‌این‌باره گفت: «دارایی‌های دیجیتال پتانسیل بالایی برای شکل دادن نحوه پرداخت و سرمایه‌گذاری ما در آینده خواهند داشت. با وجود این، این پتانسیل تنها در صورتی می‌تواند استفاده شود که روش‌های متفاوتی که در حال استفاده در این صنعت وجود دارند بتوانند به یکدیگر متصل شوند و همکاری کنند.»

موفقیت‌های پیشین سوئیفت در حوزه توکنیزه کردن دارایی‌ها

سوئیفت تاکنون موفق شده نتایج خوبی در تست‌های انتقال ارزش به‌ کمک دارایی‌های توکنیزه‌شده به دست آورد. دو نمونه‌ آن سندباکس‌های ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) بودند که بانک‌هایی از اروپا، آسیا و آمریکای شمالی در آن حضور داشتند. همچنین یکی از برنامه‌های آینده سوئیفت، تولید پلتفرمی برای معاملات تکی دارایی‌های توکنیزه‌شده است تا انطباق لازم برای هر دارایی دیجیتال با بانک مرتبط در آن انجام شود. 

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.