فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۱۱۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آینده بیت کوین با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه / آیا رالی بعدی به تعویق می‌افتد؟

آینده بیت کوین با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه / آیا رالی بعدی به تعویق  می‌افتد؟

به‌دنبال واکنش جهانی نسبت به تنش در منطقه خاورمیانه، قیمت بیت کوین که انتظار می‌رفت وارد رالی جدیدی در ماه اکتبر شود، اکنون در وضعیت نامشخصی قرار گرفته است. با توجه به حملات اخیر در این منطقه، این انتظار وجود دارد که رالی بعدی بیت کوین به تعویق بیفتد.

به گزارش تجارت نیوز،

پس از حملات سه‌شنبه ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت بیت کوین به سطح 60 هزار و 350 دلار سقوط کرد. دلیل این کاهش قیمت، واکنش فروش توسط سرمایه‌گذاران بوده است. بسیاری از فعالان بازار در حال تحلیل حرکت بعدی بیت کوین با توجه به افزایش تنش در خاورمیانه هستند. 

شاخص ترس و طمع و کاهش قیمت بیت کوین

داده‌های پلتفرم گلس‌نود نشان می‌دهند که شاخص ترس و طمع بیت کوین پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی، از عدد 61 به 39 کاهش پیدا کرده است. کاهش عدد این شاخص می‌تواند نشان دهنده سنتیمنت ترس در بازار رمز ارز باشد. کاهش شاخص به 39 می‌تواند نشان‌دهنده این مسئله باشد که رالی بعدی قیمتی بیت کوین که بسیاری در انتظارش بودند، با تعویق مواجه خواهد شد. 

bitcoin-crypto-fear-greed-index-1536x864-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

به‌دنبال افزایش ترس در بازار، قیمت بیت کوین به زیر سطح قیمت واقعی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت (STH) سقوط کرد. این قیمت، میانگین هزینه خرید درون‌زنجیره‌ای بیت کوین در 155 روز گذشته را نشان می‌دهد. زمانی که قیمت بیت کوین، بالای این سطح باشد، انتظار برای افزایش قیمت وجود دارد. در زمان نگارش این گزارش، قیمت واقعی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت کوین در سطح 62 هزار و 617 دلار قرار دارد. با توجه به اینکه قیمت فعلی از سطح مذکور بالاتر است، ممکن است بیت کوین در بازه کوتاه‌مدت نتواند به سطح 80 هزار دلار دست پیدا کند. 

سطوح کلیدی برای بیت کوین

بر اساس شاخص IOMAP، ناحیه قیمتی بین 63 هزار و 510 دلار و 65 هزار و 323 هزار دلار برای بیت کوین حیاتی است. این شاخص، تعداد آدرس‌هایی که مقدار مشخصی بیت کوین را در بازه مشخص قیمتی خریداری کرده‌اند را اندازه می‌گیرد. معمولا، حجم بالاتر خرید، نشان دهنده قوی‌تر بودن سطح حمایت یا مقاومت است. در حال حاضر، 2.15 میلیون آدرس بیت کوین در حال نگهداری 1.27 میلیون بیت کوین در ناحیه قیمتی مذکور هستند. این حجم بالاتر از حمایت سطح 60 هزار و 666 دلار قرار دارد. 

از همین جهت، ممکن است که بیت کوین برای رسیدن به سطح 65 هزار در کوتاه‌مدت با مشکل مواجه شود. همچنین احتمال سقوط قیمتی تا سطح 59 هزار  813 دلاری متحمل است. 

bitcoin-price-amid-iran-isreal-problems-1536x364-ezgif.com-webp-to-jpg-converter (1)

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها به منظور تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.