خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۶

معاون مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:

تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی

تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی

معاون مرکز ملی فضای مجازی از بررسی عوامل موثر در ایجاد اشتغال و تولید محتوا در فضای مجازی با هدف رفع موانع اشتغال کسب‌وکارهای این حوزه، خبر داد.

امیر خوراکیان با اشاره به بررسی عوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت این حوزه برای ایجاد کسب‌وکار فضای مجازی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه اشتغال در فضای مجازی کشور وجود دارد، برای ایجاد کار، فعالیت و توسعه خدمات به خصوص در حوزه محتوا کارگروه تشکیل دادیم.

به گزارش تجارت نیوز به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، وی گفت: با تشکیل این کارگروه و هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی، فرهیختگان و صاحب‌نظران این حوزه، ۹۶ عنوان از عوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی را شناسایی کردیم. طبق مدل عمومی در اقتصاد کلان کشور و با در نظر گرفتن ۴ بازار اصلی و مهم در اقتصاد، حوزه «شفافیت قوانین» از مهم‌ترین مشکلاتی است که در این ۹۶ عنوان وجود دارد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر ضرورت ساماندهی در تعدد و زمان ارائه مجوزها برای تقویت اشتغال در حوزه فضای مجازی ادامه داد: تنظیم روابط با اپراتورها در حوزه‌های مختلف باید رسیدگی و برای رفع موانع آن تصمیم‌گیری شود. همچنین در ارتباط با بازاریابی خارجی بخشی از مشکلات بررسی و احصا شده است.

خوراکیان با بیان اینکه نوآوری و برنامه‌ریزی در این حوزه، مالکیت معنوی و مسائل مرتبط با بانکداری در فضای مجازی از جمله عواملی است که به آن پرداخته شده است، افزود: درباره روابط میان صنفی و متولیان این حوزه نیز، اقدامات لازم صورت گرفته تا تقسیم کار دقیق‌تری صورت گیرد تا علاوه بر شفافیت فعالیت‌ها در صورت نیاز قوانین و مقررات برای فعال‌سازی و ایجاد روابط بهینه در این حوزه مصوب شود.

وی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی کشور با اعتبار نقش قرارگاهی خود با اولویت‌بندی صورت گرفته، مشغول تدوین پیشنهادها در این حوزه است و در صورت نیاز به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حوزه اشتغال، آمادگی لازم را برای ارائه این طرح در شورا دارد. این در حالی است که با همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی نیز قوانین و مقررات لازم در این حوزه را پیگیری خواهد کرد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این‌که رفع موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات فضای مجازی در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال اشتغال نامگذاری شده است از اولویت‌ها است، گفت: در صورتی که دستگاه‌های مربوطه برای همکاری و حل این موانع، اهتمام داشته باشند ما شاهد افزایش ظرفیت و رشد اشتغال در این حوزه خواهیم بود و علاوه بر این ظرفیت‌های بیشتری برای آینده نیز فراهم خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.