خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۹۲۶۶

کشتی‌های به‌گل‌نشسته استارتاپی / روایت شکست ۵ استارتاپ زمین‌خورده

کشتی‌های به‌گل‌نشسته استارتاپی / روایت شکست 5 استارتاپ زمین‌خورده

تجربه‌هایی که بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها از سرگذرانده‌اند، جذابیت ویژه‌ای برای بقیه دارد. داستان کشتی‌های به‌گل‌نشسته استارتاپی و گفتگو با بنیان‌گذاران و تجربیات طلایی آنها را در ادامه می‌خوانید.

آشنا شدن با روایت استارتاپ‌ های به‌گل‌نشسته و ماجرای سقوط آنها در دره مرگ در کنار جذابیت در بردارنده تجربیات ویژه‌ای است. در ادامه با داستان شکست چند استارتاپ و روایت تلخ زمین خوردنشان آشنا می‌شوید.

حکایت تلخ ادلیفت و پک‌فود

رامین جوی، بنیان‌گذار «پک‌فود» و «ادلیفت» از داستان شکست استارتاپ‌ها یش سخن می‌گوید. به گفته وی، اشتباه رایج استارتاپ‌ها در نحوه خرج کردن سرمایه‌ خود است. رامین جوی یکی از جوانانی است که زندگی‌اش با مسیر استارتاپی گره خورده است و نه یک بار که دوبار سقوط در دره شکست استارتاپ‌ها را تجربه کرده است. جوی در گفتگو با تجارت‌نیوز از جزئیات استارتاپ پک‌فود و ادلیفت و دلایلی که تجربه شکست را برایش رقم زدند، می‌گوید.

عریضه پلاس در دره مرگ

عریضه پلاس استارتاپی در زمینه حقوقی بود که 14ماهه به گل نشست؛ آرمان صفایی یکی از سه ناخدای این استارتاپ به‌گل‌نشسته از دلایلی که به شکست منتهی شد، می‌گوید.

عریضه پلاس با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شده بود اما به دلایلی نامشخص در مدت زمانی ۱۴ماهه با شکست روبه‌رو شد. آرمان صفایی، یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ سال‌هاست در حوزه کارآفرینی آزمون و خطاهای زیادی را پشت سر گذاشته و علاوه بر اینکه مدرس کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف است، تجربه این شکست تلخ را در کارنامه کاری‌اش دارد.

صفایی در گفتگو با تجارت‌نیوز به نکاتی اشاره می‌کند که شاید تا به امروز کمتر کسی به آن پرداخته است. کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران از سوابق تحصیلی صفایی است.

مرگ «بملت»

استارتاپ‌ها اکوسیستم جذابی دارند. هر روز، در کنار خبر موفقیت تعدادی از آنها خبر شکست بعضی‌هایشان هم به گوش می‌رسد. «بملت» bomlet یکی از استارتاپ‌های شکست‌خورد‌ه‌ای است که در طی عمر یک‌ساله‌ خود تجربیات تلخ و شیرین زیادی در اختیار عباسیان قرار داده است.

عباسیان که بنیان‌گذاراستارتاپ‌های به‌نامی مثل پیکان و پینتمی است در گفتگو با تجارت‌نیوز در کنار تجربیات موفقش، از تجربه شکستش می‌گوید.

روایت یک برد پس از 5 سال دست‌وپا زدن در دره مرگ

سعید حسینی، یکی از سردمداران ورود به دنیای کسب‌و‌کارهای اینترنتی است و سال 83، زمانی که کمتر کسی آینده‌ای استارتاپی برای مشاغل پیش‌بینی می‌کرد وارد دنیایی شد که به قول خودش پنج سال در دره مرگش دست‌وپا زد و در انتها به موفقیتی که برایش برنامه‌ریزی کرده بود، رسید. مدیر فروشگاه آنلاین لیون‌کامپیوتر در گفتگو با تجارت‌نیوز از روایت پنج ساله دست‌و‌پا زدنش در دره مرگ می‌گوید.

دوستانه به‌گل نشستیم!

یکی از استارتاپ‌هایی که سال ۹۳ در زمینه تولید محتوا وارد میدان عمل شد و پس از یک سال و نیم فعالیت حرفه‌ای به دره مرگ استارتاپ‌ها سقوط کرد، «والا مد» بود.
احسان طریقت یکی از سه فاندر این استارتاپِ به‌گل‌نشسته که این روزها مدیر تیم کانتر مارکتینگ کاله است و سابقه همکاری با سرآوا را نیز در رزومه‌ کاری‌اش دارد، در گفتگو با تجارت‌نیوز از دلایلی که به شکست برندشان ختم شد، می‌گوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.