خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۹۷۶۸

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

فعالان بازار رمزارزها بخوانند! / چه زمانی ریسک نزولی بیشتر می‌شود؟

فعالان بازار رمزارزها بخوانند! / چه زمانی ریسک نزولی بیشتر می‌شود؟

در چند روز اخیر بسیاری از ارزهای با مارکت‌کپ بالا در بازار کریپتوکارنسی‌ها سقف‌شکنی کردند و جو مثبتی در این بازار وجود دارد اما سوال اصلی اینجاست که چرا در این شرایط ریسک نزولی بازار بالا می‌رود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان عقیده دارند جو بازار کریپتوکارنسی مثبت است و این بازار با استقبال زیادی در دنیا همراه شده است. از طرفی اکثر ارزهای با مارکت‌کپ بالا هم در سقف قیمتی خود قرار دارند. در این شرایط احتمال اصلاح در بازار زیاد می‌شود.

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازار رمزارزها گفت: جو بسیار مثبتی در بازار وجود دارد و اقبال به سمت کریپتوکارنسی زیاد شده است اما در این شرایط باید دقت بیشتری داشته باشیم. زمانی که در بازار خوشبینی زیاد است، ریسک نزولی بیشتر می‌شود.

این کارشناس در ادامه گفت: منظور از اصلاح ریزش بازار نیست بلکه این اصلاح فرایندی طبیعی است. زمانی که سقف‌ها در بازار شکسته می‌شود بسیاری از معامله‌گران سیو سود می‌کنند و منتظر می‌مانند تا بازار اصلاح شود و دوباره در سقف قبلی ارز را خریداری کنند. مثلا بیت‌کوین تا ۶۴ هزار دلار رشد کرد اما دوباره روندی نزولی گرفت و تا ۶۲ هزار واحد اصلاح داشت.

این کارشناس در رابطه با احتمال ریزش بازار کریپتو گفت: فعلا جو بازار مثبت است و باید اتفاق عجیبی بیفتد تا اقبال از این بازار برگردد و روند نزولی در پیش بگیرد. اگر اخبار منفی جدی در رابطه با مقابله با این بازار منتشر شود احتمال اصلاح زیادتر می‌شود. این موضوع را فراموش نکنید که نهادهای مالی قدرتمند زیادی در این بازار فعالیت می‌کنند که اگر بازار وارد فاز اصلاحی شود می‌تواند ریزش سنگینی را رقم بزند.

شیبانی در رابطه با سقف‌شکنی رمزارزها گفت: وقتی که قیمت به محدوده‌ای برسد که تا حالا نرسیده است بعد از رشد اصلاح در پیش دارد و در این شرایط نباید از هول حلیم در دیگ افتاد. وقتی یک ارز در یک روز ۷۰ درصد سود حاصل می‌کند احتمالا روز بعدش ۱۵ درصد اصلاح خواهد داشت و خیلی از فعالان تا سودهای خوب می‌بینند در این اینگونه ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند که این موضوع اشتباه است.

آخرین اخبار رمزارزها در در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.