کد مطلب: ۵۹۰۳۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

راهکار رانندگان برای پرداخت نکردن کمیسیون/ نرخ کمیسیون اسنپ و تپسی زیاد است؟

راهکار رانندگان برای پرداخت نکردن کمیسیون/ نرخ کمیسیون اسنپ و تپسی زیاد است؟

رانندگان شرکت‌‌های تاکسی‌ اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی به میزان حق کمیسیون دریافتی آن‌ها اعتراض دارند. به همین دلیل از مسافران می‌خواهند تا سفر لغو کنند تا کمیسیونی به اسنپ و تپسی تعلق نگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد نرخ کمیسیون دریافتی شرکت‌های تاکسی‌های آنلاین مانند اسنپ و تپسی برای رانندگان قابل قبول نیست، چرا که کمیسیون دریافتی مبلغ نبستا زیادی را از کرایه اصلی کسر می‌کند.

همین امر باعث شده است که رانندگان برای دور زدن کمسیون اسنپ، از مسافران بخواهند سفر را لغو کنند تا شرکت اسنپ یا تپسی نتوانند مبلغی را به عنوان کمیسیون از حساب راننده کسر کنند.

مسافران نمی‌توانند سفر را لغو کنند

بسیاری از مسافران این ادعا را تایید می‌کنند که رانندگان اسنپ از آن‌ها می‌خواهند که سفر را لغو کنند یا به روش آنلاین پرداخت نکنند تا کمیسیونی به شرکت اسنپ یا تپسی تعلق نگیرد. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

«یعنی چی که اسنپ جدیدا هی میگن لغو سفر بزنید از ما کمیسیون نگیرن؟ اومدیم و یه اتفاقی تو راه افتاد و من لغو سفر زده بودم کی پیگیری کنه؟»

«متأسفانه این کار توی همه راننده‌های اینترنتی هست. الو پیک اسنپ و تپسی، در انتهای سفر می‌خوان لغو بشه که کمیسیون پرداخت نکنند، یا مثلا فقط نقدی بده چون بدهی کمسیون شون زیاده۱»

«چند روز پیش مجبور اسنپ گرفتم چون تپسی دیر می رسید؛ تا نشستم گفت میشه لغو سفر بزنید؟ پرسیدم چرا؟ میگه چون کمیسیون رفته بالا چیزی نمی‌مونه. گفتم قیمت هم رفته بالا.‌ مسیر همیشگی ۵۳ تومن افزایش داشته در ضمن من از اسنپ ماشین گرفتم که اگر مشکلی پیش اومد بشه پیگیری کرد اگرنه دربست می‌گرفتم.»

با وجود این مشکلات که افراد را تهدید می‌کند، بسیاری از مسافران به دلیل خطرات احتمالی و عدم وجود امنیت، نمی‌توانند با درخواست راننده موافقت کرده و سفر را لغو کنند. به نظر می‌رسد این دو شرکت نرخ کمیسیون دریافتی را باید تا حدود زیادی کاهش بدهند تا باعث چنین مشکلاتی برای مسافران نشوند.

کاهش نرخ کمسیون رانندگان

نرخ کمیسیون‌های دریافتی در شهرهایی به غیر از تهران برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی به صرفه نیست، چرا که به گفته بسیاری از رانندگان قیمت‌های کرایه اسنپ و تپسی در دیگر شهرهای کشور بسیار کم است و با دریافت از ۱۶ تا ۲۰ درصد کمیسیون مبلغ زیادی برای رانندگان باقی نمی‌ماند.

این در حالیست که یکی از رانندگان اسنپ در گفتگو با تجارت‌نیوز ادعا می‌کند که نرخ کمیسیون اسنپ در برخی از شهرهای کشور بالای ۲۰ درصد است و با وجود گرانی قطعات ماشین و هزینه‌های دیگر رانندگان اسنپ و تپسی به سختی در حال گذراندن زندگی خود هستند.

«اسنپ حدودا ۲۰ درصد کمیسیون میگیره قیمت وسایل آنقدر بالاست هرچی در میاد خرج ماشینه، من یه مدت اسنپ بودم اصلا صرفه نبود دیگه نرفتم.»

«من نمیدونم اسنپ سر چه حساب کمیسیون رو ۱۷ درصد کرده که بعضی وقتا ۲۰ درصد هم هست، وقتی کرایه‌ها برن بالا همون ۱۲ درصد کافیه والا راننده خودش داره نابود میشه، سرمایش که ماشینشه نابود میشه، بعد نزدیک به ۲۰ درصد درآمدشو چرا باید اسنپ ببره دیگه به خدا فقط ظلم به راننده هست.»

«من هم راننده اسنپم هم تپسی. یکی از یکی بدتر. میگن ۱۵ درصد برمیداریم ولی خودتون حساب میکنید می‌بینید ۳۰ درصد برمیدارن. چند روز پیش یک سفر با تپسی بردم ۳۶ هزار تومن، ولی تپسی بهم ۲۷ هزار تومن داد.»

«اصلا چرا اسنپ باید ۱۵ درصد کمسیون بگیره؟ با وجود این حجم از راننده ۵ درصد بسه!»

با توجه به نظرات مسافران و رانندگان به نظر می‌رسد نرخ کمیسیون‌های دریافتی این دو شرکت باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان و مسافران شده است. این مشکلات نیازمند این است شرکت‌های اینترنتی نظارت بهتری بر روی خدمات‌دهی خود داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.