کد مطلب: ۶۱۸۹۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلایل مسدودی حساب رانندگان اسنپ/ مسافران در اولویت قرار دارند؟

دلایل مسدودی حساب رانندگان اسنپ/ مسافران در اولویت قرار دارند؟

علی‌رغم اینکه بسیاری را رانندگان اسنپ و تپسی، قوانین اصلی این شرکت‌ها را رعایت می‌کنند، اما برخی از آن‌ها ادعا دارند که اسنپ بدون دلیل موجهی حساب کاربری آن‌ها را مسدود کرده است. دلایلی برای مسدودسازی وجود دارد که رانندگان از آن بی‌خبرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رانندگان و مسافران تاکسی‌های اینترنتی برای استفاده از خدمات این شرکت‌ها باید قوانین آن‌ها را رعایت کنند، تا حساب کاربری آن‌ها غیرفعال نشود. اما در این میان برخی ادعا می‌کنند حساب رانندگان بدون دلیل مسدود شده است.

دلایلی که رانندگان به آن‌ها توجه ندارند

تعدادی رانندگان اسنپ در پیام‌هایی به تجارت‌نیوز ادعا کردند که از علت مسدود شدن حساب‌هایشان بی‌اطلاع هستند: «من ماشینمو فروختم بعد چند ماه که دوباره ماشین خریدم میخواستم کار کنم حساب کاربریم مسدود شد. دیگه هم هیچ رقمه باز نشد که نشد.»

«اسنپ جدیدا راننده ها را به دلیل اینکه گزینه مسافر سوار شد و پایان سفر را به موقع نزنند مسدود دائم می‌کنه، من بعد از دو سال که تمام وقت فعال بودم مسدود دائم شدم.»

«واقعا متاسفم برای اسنپ که بدون هیچ اطلاعی به شما، جساب کاربری رو مسدود می‌کنه!»

«کاربری منو بخاطر نداشتن عکس پروفایل مسدود کردن. طبیعتاً وقتی کاربری مسدود باشه نمیتونی وارد سیستم بشی.»

«دو سال که اسنپ غیرفعال دائم شدم. اونم فقط بخاطر که یک مسافر در روز دوبار درخواست سفرش قبول کردم .بعد تو سیستم ثبت کردن سوه استفاده از سیستم. اخه چه سوه استفاده‌ای؟»

با توجه به نظرات رانندگان اسنپ، به نظر می‌رسد که آن‌ها از تمامی قوانین شرکت‌های تاکسی اینترنتی اطلاع ندارند. که عدم نداشتن اطلاعات کافی باعث بروز مشکل و مسدودی حساب آن‌ها می‌شود.

براساس قوانین اسنپ، راننده‌ها به دلایلی مانند ضعف عملکرد، تقلب در سیستم، رفتار نامناسب، مسافر تکراری، تعدد گزارش منفی از سوی مسافران، نقص مدارک، عدم مطابقت پلاک خودرو، عدم تأییدیه از سوی ناجا، لغو بیش‌ از حد سفر، پیاده کردن مسافر قبل از مقصد و امتیاز پایین‌تر از ۳.۴ غیرفعال می‌شوند.

گاهی اوقات مسافر مقصر است

عده‌ای از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ادعا کردند که در برخی از مواقع مسافران در ماجرای مسدودی حساب راننده، مقصر هستند. از طرفی هم شرکت‌های اسنپ و تپسی بدون انجام پیگیری‌های لازم، حساب راننده را مسدود می‌کنند.

«شرکت اسنپ اصلا پشت راننده‌هاش نیست فقط پشت مسافراشو میگیره. من مسافر سوار کردم مسافر توقف تو مسیرش داشت ۱۰دقیقه و زیر بار نمیرفت که توقف در مسیرو فعال کنه. و اینکه کرایشم نمیخواست بده و توهینم کرده به من. شرکت اسنپ با من برخورد کرد و حساب کاربریمو به دلیل بی‌انظباطی بست. خنده داره واقعا.»

«پنج سال کار کردم برای اسنپ آخر چی شد؟ سر اینکه مسافر منو خفت کرد منم از خودم دفاع کردم منو مسدود کردن. در صورتی که پول بنزین ماشینم در نیومد.»

«شما به عنوان مسافر زنگ بزن اسنپ و دروغی بگو راننده تو راه میخواست من رو بخوره، به همین راحتی سریع بی‌اینکه به راننده تماس بگیرند اونو مسدود میکنن!»

به نظر می‌رسد هدف شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی ارائه بهترین خدمات به مسافران خود است و به همین علت آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهند. براین اساس هرموردی که از سوی مسافر گزارش شود، احتمالا باعث مسدود شدن حساب رانندگان می‌شود.

با وجود اینکه در برخی از موارد ممکن است مسافران در مسدودی حساب رانندگان مقصر باشند، اما طبق گزارش‌های به دست آمده، هرماه به‌طور متوسط هزار راننده در سامانه اسنپ به‌صورت موقت و چندصد راننده برای همیشه غیرفعال می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.