کد مطلب: ۶۳۹۳۷۸

استفاده از فیس‌بوک و اینستاگرام در روسیه ممنوع شد / سرنوشت واتساپ چه می‌شود؟

استفاده از فیس‌بوک و اینستاگرام در روسیه ممنوع شد / سرنوشت واتساپ چه می‌شود؟

دادگاهی در مسکو امروز(دوشنبه) استفاده از فیسبوک و اینستاگرام در روسیه را که متعلق به شرکت متا است، به دلیل «افراط گرایی» ممنوع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دادگاهی در مسکو امروز(دوشنبه) استفاده از فیسبوک و اینستاگرام متعلق به شرکت متا را به دلیل «افراط گرایی» ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آٰتی، در حکم دادگاه آمده است: ممنوعیت تحمیلی علیه شرکت متا در روسیه شامل برنامه واتسآپ نمی‌شود.

دادستان‌ها می‌گویند که این دو پلتفرم درخواست‌ها برای حذف عکس‌های جعلی درباره عملیات ویژه نیروهای روسیه در اوکراین را نادیده گرفتند. همچنین از حذف فراخوان‌ها برای برگزاری تجمعات غیرقانونی خودداری کردند.

دادستان‌ها با اشاره به اینکه اطلاعات افراطی که از طریق این دو پلتفرم منتشر می شود، افراد و جامعه را به طور کلی تهدید می‌کند، عنوان کردند که این شرکت قوانین خود را از طریق اجازه دادن به انتشار فراخوان‌ها برای کشتن اعضای ارتش روسیه نقض کرده است.

واتساپ در روسیه فقط مسدود شد

در حالی که استفاده از اپلیکیشن‌های اینستاگرام و فیس‌بوک در روسیه ممنوع اعلام شد، اما واتساپ که یکی از پلتفرم‌های وابسته به شرکت متا است در کشور روسیه تنها فیلتر شده است.

سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه «روسکماندزور» اعلام کرد که اینستاگرام را در روسیه مسدود می‌کند. این سازمان به کاربران دو روز فرصت داد تا عکس‌ها و فیلم‌های خود را به پلتفرم‌های دیگر منتقل کنند.

علت مسدودسازی این پلتفرم‌ها طبق گزارش رسانه‌های روسی مقامات این کشور پس از این‌که خشونت در اینستاگرام و فیس‌بوک علیه مقامات و نظامیان روسیه در برخی کشور‌ها مجاز شد، به دنبال اتخاذ سیاستی علیه این شبکه اجتماعی آمریکایی هستند.

سخنگوی شرکت مادر یعنی متا فیس‌بوک و اینستاگرام در بیانیه‌ای، مجاز شدن درخواست خشونت علیه ارتش روسیه را تأیید و اعلام کرد. اما چنین درخواست‌هایی علیه غیرنظامیان همچنان ممنوع خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.