کد مطلب: ۶۶۲۱۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موتورهای جستجوگر رقیب گوگل کدام‌اند؟

موتورهای جستجوگر رقیب گوگل کدام‌اند؟

موتور جستجوگر گوگل در حال حاضر محبوب‌ترین جستجوگر دنیا محسوب می‌شود. با این حال موتورهای جستجوگری دیگری در دنیا فعالیت می‌کنند که عملکرد قابل قبولی دارند و به‌نوعی رقیب گوگل هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال‌های اخیر موتورهای جستجوگر دیگری پا به عرصه گذاشته‌اند که تفاوت‌های محسوسی با گوگل دارند. به‌عنوان مثال حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات آنلاین مسائلی هستند که رقیبان گوگل در آن بهتر از این جستجوگر عمل می‌کنند.

موتور جستجو bing پس از گوگل

براساس گزارش‌های موجود، bing دومین جستجوگر محبوب گوگل است. کمپانی سازنده این جستجوگر میکروسافت است که تلاش دارد محبوبیت گوگل را کاهش دهد.

با وجود این، آمارها می‌گویند که سهم بازار موتورهای جستجو آن‌ها زیر شش درصد است‌، حتی با وجودی که بینگ موتور جستجوی پیش فرض روی رایانه‌های شخصی ویندوز است. همچنین، بیشترین میزان استفاده از این موتور جستجوگر تنها در کشور آمریکا اعلام شده‌است.

حفظ حریم شخصی با DuckDuckGo

به نظر می‌رسد که DuckDuckGo بهترین موتور جستجوی جایگزین گوگل برای حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران است.

مرورگر DuckDuckGo فعالیت‌های کوکی‌ها و هر آنچه که باعث تعقیب و ثبت فعالیت‌های کاربر می‌شود را بلاک می‌کند. امکان حذف تمامی دیتاهای مرورگر را تنها با یک دکمه فراهم است. همچنین با استفاده از ویژگی DuckDuckGo Email Protection می‌توان از حریم شخصی ایمیل‌های خود محافظت کرد. همچنین، این وب‌سایت هیچگاه فعالیت‌های کاربران را ثبت نمی‌کند و به همین دلیل هم تبلیغات کاربر را دنبال نمی‌کنند.

yahoo

یاهو قبل از گوگل وجود داشته است و برخی آن را قدیمی می‌دانند. اما همچنان چهارمین موتور جستجوی محبوب در سراسر جهان محسوب می‌شود و موتور جستجوی پیش فرض Firefox است.

به نظر می‌رسد که این جستجوگر پیر دنیای تکنولوژی حدود ۳۸ زبان را پشتیبانی می‌کند و برای مرورگرهایی مانند موزیلا به عنوان موتور جستجوی پیش فرض تعیین شده‌است. علاوه بر اینکه یک موتور جستجوی مستقل است، پورتال وب یاهو طیفی از سرویس‌های متنوع از ورزش تا سفر را ارائه می ‌هد که ارزش بررسی را دارد.

موتور جستجوگر Swisscows

یکی دیگر از بهترین موتورهای جستجوی جایگزین گوگل محسوب می‌شود و تمرکز اصلی آن روی حفظ حریم شخصی کاربر است. Swisscows هیچ گونه اطلاعات شخصی، آدرس‌های IP، جستجوهای انجام شده و سایر مسائل هویتی را ذخیره نمی‌کند که همین موضوع به تنهایی باعث می‌شود تا عملکرد بسیار بهتری در مقابل گوگل داشته باشد.

بخش جالب استفاده از این جستجوگر اینجاست که سرورهای آن متعلق به کشور سوییس هستند. این کشور یکی از سخت‌ترین قوانین حفظ حریم شخصی را در دنیا دارد. البته این موتور جستجو برای دریافت دیتا به Bing متکی است.

شبکه کوانت (Qwant) چیست؟

یکی دیگر از موتورهای جستجوگر که در حفظ حریم خصوصی کاربران تلاش جدی دارد، گزینه‌ Qwant است. یک موتور جستجوی فرانسوی که کار خود را در سال ۲۰۱۳ شروع کرد.

به گفته بنیانگذار این جستجوگر، Qwant قصد ندارد با گوگل رقابت کند، اما «نشان دادن چیزی متفاوت» را ترجیح می‌دهد. Qwant یک مرورگر وب مبتنی بر فایرفاکس در فروشگاه App Apple دارد که برای iOS در دسترس است. هنگامی که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، مرورگر وب Brave Qwant را به عنوان یکی از موتورهای جستجوی پیش فرض خود معرفی کرد.

از سوی دیگر اما استفاده از این جستجوگر در کشور ما بدون فیلترشکن و VPN امکان‌پذیر نیست. چرا که این شرکت از همان ابتدای شروع به کار اعلام کرد که تصمیم دارد خدمات خود را در کشورهای خاصی ارائه دهد.

گوگل کاملترین موتور جستجوگر جهان است؟

با وجود اینکه موتورهای جستوگر فراوانی در دنیا به وجود آمدند اما هیچکدام با هدف جایگزین گوگل شدن عرضه نشده‌اند. تنها هدف آن‌ها به چالش کشیدن رقبای بزرگتر از خود است. چرا که تاکنون هیچ موتور جستجوگر دیگری نتوانسته است در میان کاربران اینترنت، جایگزین گوگل شود.

این در حالی است که در دنیا، موتورهای جستجوگر زیادی وجود دارند که می‌توان به جای گوگل از آن‌ها استفاده کرد. اگر برای کاربران حفظ حریم خصوصی مهم است، موتورهای جستجو DuckDuckGo ،StartPage و Swisscows گزینه مناسبی هستند. اما اگر به دنبال انجام تجارت در یک مکان ویژه هستند، می‌توان از Baidu و Yandex استفاده کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.