خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۷۳۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تفاوت اسنپ و تپسی برای رانندگان/ امنیت رانندگان در کدام اپلیکیشن وجود دارد؟

تفاوت اسنپ و تپسی برای رانندگان/ امنیت رانندگان در کدام اپلیکیشن وجود دارد؟

تفاوت اسنپ و تپسی هم برای رانندگان و هم برای مسافران می‌تواند محسوس باشد.این دو استارت‌تاپ با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند سالی می‌شود که تاکسی‌های اینترنتی در میان مردم جای خود را پیدا کردند. اما خدمات‌دهی هر کدام از آن‌ها برای رانندگان خود، در سراسر جهان با یکدیگر متفاوت است. در ایران تفاوت اسنپ و تپسی در چیست؟

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به نوعی مهم‌ترین بخش نیروهای این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند. با وجود این تسهیلات و شرایط کاری رانندگان در اسنپ و تپسی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

اسنپ هزینه لغو سفر مسافر را به راننده پرداخت می‌کند؟

می‌توان استارتاپ اسنپ را اولین شرکت تاکسی اینترنتی دانست که در ایران شروع به فعالیت کرده‌است. این شرکت به‌دلیل قدیمی‌تر بودن دارای تعداد رانندگان بیشتری است. طبق آماری که مدیرتجاری اسنپ اعلام کرد، چیزی حدود سه میلیون راننده فعال و غیرفعال در این تاکسی اینترنتی ثبت‌نام کردند.

با این حال، تعداد رانندگان بیشتر، سبب می‌شود که مسافران بیشتری از اسنپ استفاده کنند و تعداد درخواست‌های بیشتری در این اپلیکیشن ثبت شود. بنابراین رانندگان اسنپ می‌توانند درآمد بیشتری داشته‌باشند.

همچنین؛ اسنپ علاوه بر اینکه برای رانندگان طرح‌های تشویقی را در طول روز در نظر می‌گیرد. در صورت لغو یک سفر خاص توسط مسافر، مبلغی رو به راننده ارائه میدهد. تسویه لحظه‌ای رانندگان نیز برای اسنپ و تپسی فعال است.

کمیسیون دریافتی یکی از مواردی است که همیشه مورد اعتراض رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بوده‌است. کمیسیون دریافتی اسنپ، طبق الام این شرکت از ۱۵ تا ۲۰ است. اما رانندگان ادعا می‌کنند که میزان کمیسیون اسنپ متغییر است و در مواردی بالای ۲۰ درصد نیز کمیسیون دریافت می‌کند.

کمیسیون تپسی ۱۵ درصد است؟

با گذشت یک سال پس از معرفی اسنپ، تپسی به عنوان دومین شرکت تاکسی اینترنتی وارد این حوزه شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

این تاکسی اینترنتی برای رقابت با اسنپ، هزینه‌های سفر را برای مسافران کمی ارزان‌تر در نظر گرفت. بنابراین برای افرادی که هزینه‌های سفر برای آن‌ها مهم است، به نظر می‌رسد که تپسی انتخاب مناسب‌تری باسد. اما با وجود این برخی از مواقعمکن است که نرخ کرایه‌های تپسی از اسنپ بسیار بالاتر باشد، که این موضوع به شرایط جوی، ترافیک و غیره بستگی دارد. با این حال آنطور که به نظر می‌آید؛ فعالیت در اسنپ برای رانندگان، می‌تواند به‌صرفه‌تر باشد.

تپسی امنیت سفر را هم برای رانندگان و هم برای مسافران در اپلیکیشن خود طراحی کرده‌است. به‌طوری که اگر شما از سرویس تپسی استفاده کنید می‌توانید اطلاعاتی که برای شما ارسال خواهد شد را با دیگر افراد مانند دوستانتان ، اقوام و خانواده و… به اشتراک بگذارید.

مساله کمیسیون در تپسی، از نظر رانندگان کمی بی‌حاشیه‌تر است. چرا که طبق گزارش‌های میدانی؛ این شرکت تاکسی اینترنتی در هر شرایطی یک میزان کمیسیون یعنی ۱۵ درصد از رانندگان خود دریافت می‌کند.

تفاوت مهم اسنپ و تپسی در چیست؟

امروزه در چیزی که مسافران این شرکت‌ها می‌بینند تفاوت مهمی وجود ندارد. چرا که درنهایت هر دو اپلیکیشن در حوزه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند. از نظر قیمت‌گذاری و مدل کسب‌وکار بسیار شبیه به هم به‌نظر می‌رسند. با این‌حال، الگوریتم‌های هر شرکتی با دیگری متفاوت است و ممکن است که در آینده‌ای نزدیک شیوه‌های کاری هر دو با یکدیگر بسیار متفاوت‌تر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.