کد مطلب: ۷۰۶۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا صنعت استارتاپ فرانسوی با وجود رکود اقتصادی به آینده خوش‌بین است؟

چرا صنعت استارتاپ فرانسوی با وجود رکود اقتصادی به آینده خوش‌بین است؟

۴۰ درصد از مدیر عاملان استارتاپ‌های فرانسوی به افزایش درآمد خود در سال آینده خوش‌بین هستند. این در حالی است چشم‌انداز آینده اقتصاد فرانسه چندان روشن نیست. دلیل امیدواری صنعت استارتاپ فرانسوی چیست؟ چه چالش‌هایی پیش روی این صنعت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد با وجود شرایط اقتصادی تیره و تار کنونی، کاهش مشاغل در بخش فناوری و بهبودی پس از همه‌گیری کرونا، صنعت استارتاپ فرانسوی به آینده خوش‌بین است.
بر اساس مطالعه‌ای که توسط EY و France Digitale انجام شد، تقریباً ۴۰ درصد از مدیر عامل‌های استارتاپ‌های فرانسوی معتقدند درآمد آنها در سال جاری حداقل دو برابر خواهد شد.

استارتاپ‌های تکنولوژی فرانسوی مدت‌هاست که به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند و از نظر جذب سرمایه پس از بریتانیا و آلمان قرار گرفته‌اند. فرانسه همچنین دارای ۲۶ استارتاپ یونیکورنی است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ این تعداد را به ۱۰۰برساند. در حالی که چشم‌انداز استارتاپ‌های فرانسوی در این دوران نامطمئن اقتصادی بسیار نویدبخش است، این مطالعه نشان می‌دهد که علائم هشداردهنده‌ای وجود دارد که ممکن است رشد آنها را کاهش دهد.

یافته‌های مطالعه صنعت استارتاپ فرانسوی

در این نظرسنجی از تقریباً ۶۰۰ استارتاپ فرانسوی در مورد اکوسیستم آنها در ۱۰ سال گذشته و انتظارات آنها برای آینده سوال شد. تکنولوژی فرانسوی پس از همه‌گیری کروناو در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ انعطاف‌پذیری خود را نشان داد. این شرکت‌ها گفتند که در این بازه زمانی درآمدشان ۲۳ درصد افزایش یافته و به ۸ میلیارد یورو رسیده است. در همین حال، جذب سرمایه در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشت و به ۳۲ میلیون یورو در مقایسه با ۱۸ میلیون یورو در سال قبل از آن رسید. با این حال، این مطالعه اشاره کرد که نسبت درآمد تولید شده در خارج از کشور در سال جاری اندکی کاهش یافته و به ۳۱ درصد در مقایسه با ۳۶ درصد در سال گذشته رسیده است.

به نقل از یورونیوز ، یکی از دلایل این چشم‌انداز خوش‌بینانه این است که استارتاپ‌ها بیشتر به نیازهای مصرف‌کنندگان، در زمینه‌هایی مانند آموزش یا فناوری سلامت توجه می‌کنند و تلاش می‌کنند تا هدف خود را رفع نیاز مصرف کننده، توجه به قدرت خرید و مصرف به شکلی متفاوت و بدون ضرر برای کره زمین قرار دهند. انتظار می‌رود بخش‌هایی از جمله نرم‌افزار به عنوان خدمات، فناوری عمیق، فین‌تک، بلاک‌چین و شرکت‌هایی که برای کره زمین مفید هستند در آینده پیشرفت کنند.

علاوه بر اینکه استارتاپ‌ها بیشتر هدف نیازهای مصرف‌کننده قرار می‌گیرند، یکی دیگر از دلایلی که استارتاپ‌های فرانسوی به آینده خوش‌بین‌تر هستند این است که توسط کارآفرینان جوان تأسیس شده‌اند یعنی ما با شرکت‌هایی روبرو هستیم که اکثرا جوان‌تر هستند و با نیازهای فعلی مشتریان و مصرف‌کنندگان مطابقت دارند.

مشکلات نقدینگی استارتاپ‌های فرانسوی

با این حال، آینده کاملاً هم روشن نیست. این مطالعه نشان داد که ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان به دریافت منابع مالی از طریق وام‌های بانکی فکر می‌کنند. همچنین نشان داد که عوامل اقتصادی متعددی مانند افزایش قیمت مواد اولیه و تورم به شدت بر نقدینگی استارتاپ‌ها و اینکه یک شرکت چقدر می‌تواند قبل از تمام شدن پول نقدش دوام بیاورد تأثیر می‌گذارد. بیش از ۶۲ درصد استارتاپ‌ها اعلام کردند که نقدینگی آنها کمتر یا به اندازه ۱۲ ماه است. البته این مساله عمدتاً مربوط به استارتاپ هایی است که کمتر از ۵ میلیون یورو درآمد داشته‌اند.

چالش‌های پیش روی صنعت استارتاپ فرانسه

این مطالعه نشان داد که یک بار دیگر، چالش اصلی استخدام نیرو در فرانسه است. حدود ۷۵ درصد از استارت آپ های فرانسوی، خارجی ها را استخدام می کنند. با این حال، از میان بیش از ۶۰۰۰ شغل ایجاد شده توسط پاسخ دهندگان این نظرسنجی، ۸۷ درصد در فرانسه استخدام شده‌اند.

مایا نوئل، مدیر France Digitale، انجمنی برای استارت‌آپ‌های فرانسوی، گفت که استخدام برای استارت آپ های فرانسوی برای ادامه مسیر صعودی خود مساله‌ای کلیدی است. برای انجام این کار، آموزش بسیار مهم است. او گفت: «باید آموزش افراد، حتی دانش آموزان را از سنین پایین از مدرسه ابتدایی یا متوسطه شروع کرد و همچنین برای بازآموزی برای شهروندان مسن تر برنامه‌ریزی کرد».

نکته دیگر آسان‌سازی استخدام استعدادهای خارجی به ویژه از اتحادیه اروپا است. استانداردسازی در اروپا یکی از چالش‌های امروزی برای شرکت‌های در حال توسعه‌ای است که تصمیم دارند از سایر کشورهای اروپایی نیرو استخدام کند. نحوه مدیریت متفاوت یک دردسر واقعی است که جذب استعدادها را سخت‌تر می‌کند.

طبق گفته ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان، بخش‌های فروش بازاریابی بیشترین نیرو را نیاز دارند و طبق نظر ۵۸ درصد آنها پیدا کردن برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان از همه سخت‌تر است.

حملات سایبری و استخدام نیرو در استارتاپ‌های فرانسوی

تنوع جنسیتی یکی از حوزه‌های کلیدی برای بهبود استارتاپ‌ها است. اگرچه پیشرفت‌های جزئی مشاهده شده است از جمله اینکه ۱۴ درصد از مدیران عامل حاضر در نظرسنجی امسال زن بودند و در مقایسه با ۱۱ درصد سال گذشته باز هم پیشرفت محسوب می‌شود. علاوه بر این، ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که افراد بالای ۵۵ سال را استخدام می‌کنند. ۲۱ درصد از آنها گفتند که افراد دارای معلولیت را استخدام می‌کنند.

یکی از چالش‌های فنی استارتاپ‌ها که در سال گذشته افزایش یافت، امنیت سایبری بود. تقریباً ۴۰ درصد از استارتاپ‌های مورد بررسی در سال گذشته از حملات سایبری رنج می‌برند که نسبت به ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته است. از آن زمان، حدود یک سوم از شرکت ها پروتکل های جدید امنیت سایبری را از زمان آغاز جنگ در اوکراین اجرا کرده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.