کد مطلب: ۷۹۷۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علی بابا از رقیب «ChatGPT» رونمایی می‌کند

علی بابا از رقیب «ChatGPT» رونمایی می‌کند

شرکت علی بابا، غول فناوری چینی اخیرا اعلام کرده که قرار است از چت‌بات جدید خود رونمایی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «Alibaba Cloud»، واحد رایانش ابری غول فناوری چینی علی بابا، روز گذشته اعلام کرد که محصول جدید خود به نام ChatGPT Tongyi Qianwen را عرضه خواهد کرد.

شرکت Tongyi Qianwen که دارای قابلیت‌های زبان چینی و انگلیسی است، در ابتدا بر روی DingTalk، نرم‌افزار ارتباطی محل کار علی بابا و Tmall Genie، ارائه‌دهنده لوازم خانگی هوشمند، مستقر خواهد شد.

سهام علی بابا در بورس هنگ کنگ

پس از اعلام این خبر، ارزش سهام علی بابا بیش از 3درصد افزایش یافت. این درحالی است که سهام بایدو در هنگ کنگ با کاهش 6 درصدی مواجه شد. در اجلاس ابری علی بابا در سال 2023، این شرکت اعلام کرد که در «آینده‌ای نزدیک» چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در تمام محصولات علی بابا از ارتباطات سازمانی گرفته تا تجارت الکترونیکی عرضه خواهد کرد.

دانیل ژانگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه ابری علی بابا گفت: «ما هم‌اکنون در نقطه‌ای هستیم که کسب‌وکارها در همه بخش‌ها شروع به پذیرش تحولات هوشمندی کرده‌اند تا از بازی عقب نمانند.» البته علی بابا اولین بار در فوریه 2023 به CNBC گفت که در حال کار بر روی یک رقیب برای ChatGPT است.

مدل جدید هوش مصنوعی در کسب‌و کارهای مختلف علی بابا برای بهبود عملکرد در آینده نزدیک ادغام خواهد شد. مشتریان و توسعه‌دهندگان این شرکت به این مدل دسترسی خواهند داشت.

Alibaba Cloud دسترسی به Tongyi Qianwen را در فضای ابری ارائه داده و به مشتریان کمک می‌کند تا مدل‌های زبان بزرگ سفارشی سازی شده را بسازند. این چت‌بات با اطلاعات و داده‌های اختصاصی مشتریان تنظیم شده و منابع و هزینه‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد. مشتریان سازمانی Alibaba Cloud در چین می‌توانند برای آزمایش بتا به Tongyi Qianwen دسترسی داشته باشند.

جینگرن ژو، مدیر ارشد فناوری Alibaba Cloud Intelligence گفت: ما امیدواریم که با تحول هوشمندانه، مشاغل فعال در همه صنایع را تسهیل کنیم و در نهایت، به افزایش بهره‌وری کسب‌و کار، گسترش تخصص و قابلیت‌های آنها و در عین حال استفاده از فرصت‌های هیجان‌انگیز از طریق نوآوری‌ها کمک کنیم.

این شرکت گفت، توسعه‌دهندگان در چین همچنین می‌توانند برای آزمایش بتا Tongyi Qianwen برای ایجاد برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی خود در مقیاس بزرگ درخواست دهند. همچنین کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که به زودی ویژگی‌های جدیدی مانند درک تصویر و تبدیل متن به تصویر به مدل Tongyi Qianwen اضافه شود.

علی بابا آخرین کسب‌وکار چینی پس از بایدو است که گزینه‌های جایگزین ChatGPT را معرفی می‌کند. بایدو نسخه ChatGPT خود را به نام Ernie Bot در ماه مارس معرفی کرد.

غول‌های فناوری چینی از Alibaba گرفته تا Baidu و NetEase قصد خود را برای عرضه محصولات به سبک ChatGPT اعلام کرده‌اند. براساس گزارش International Data Corporation، علی بابا جایگاه خود را به‌عنوان سومین ارائه‌دهنده خدمات ابری عمومی (IaaS) در سطح جهان از سال 2018 حفظ کرده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.